Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har nu søgt i pænt lang tid, men kan ikke finde det jeg søger..
Jeg leder efter et sted hvor man evt. kan købe bøger om LSD (skrevet af f.eks. Albert Hofmann, eller Stanislav Grof) oversat til dansk.. Nogen der bare kender til én enkelt bog af dem jeg leder efter?

/IC

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Stanislav Grof's serie om LSD-terapi, hedder på dansk 'Den Indre Rejse' bind 1-5 + 'Introduktion til den Indre rejse' og kan med jævne mellemrum støves op hos antikvarier.

Aldous Huxleys 'Erkendelsens Døre' og 'Himmel og Helvede' kan du være heldig at finde de samme steder.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Der er nogle danske versioner af den indre rejse til salg på http://www.bogbasen.dk/ ... søg på "Grof". Fandt siden igår hvor jeg ledte efter en brugt engelsk version af "lsd therapy" eller "the future of psychology"... Fandt ikke noget, så hvis der er nogen der ved hvor de kan købes brugt, så skriv gerne.

mvh
Drupe

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Nu ved jeg ikke hvor svære Grof's bøger er (jeg kunne forestille mig at de var ret svære), men jeg kan generelt anbefale at man følger med i engelsktimerne i skolen, og hvis man har overskud, også øver sig i at læse mere avanceret litteratur på engelsk. For uanset om man interesserer sig for terrorisme, litteraturhistorie, euforiserende stoffer eller noget helt fjerde, så findes der nu engang flere bøger på engelsk. Særlig hvis vi snakker niche emner, så er engelsk nærmest et must, da langtfra alle bøger bliver udgivet på dansk (det er simpelthen for lille og affolket et sprogområde). Nogle af de bedste bøger er også på engelsk, og hvis man insisterer på at læse dem på dansk, kan man komme til at vente i lang tid.

Så fat ordbøgerne - det kan nogle gange betale sig at investere i en digital en - og kom igang med læsningen! Langsomt fatter man mere og mere, og det er altså lækkert, når man kan lære sin engelsklærer nye ord (nu vil jeg lige tilføje at min engelsklærer på andet år var ret dårlig)

Mvh. Psyko

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
Psyko: du skriver en digital en? vil det sige man kan få en digital ordbog der kan oversætte fra engelsk til dansk og omvendt?

Titel:
Insane psychedelia user!

I second that, Psyko; kompetence indenfor engelsk er endvidere en selvfølge hvis man vil beskæftige sig seriøst med naturvidenskab, ligesom at tysk og teknisk litteratur går hånd i hånd.

Sekstoi, Jada!
Man kan også få nogle ordbøger, hvor bogen også følger med på cd.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]