Jamen here goes, den er lidt lang, og jeg har ændret lidt for at anonymisere de folk der er med i den

.
Jeg drømte at jeg var hjemme hos M, det var en slags blanding af det første hus han boede i, og hans nye. Jeg kan også huske en scene hvor jeg ligger i et stort svømmebassin med en masse andre mennesker jeg ikke kender. Jeg læner mig tilbage, og en pige ligger i bassinet bag mig. Jeg kigger på hende, og læner mig drillende mod hende, hvorefter vi kysser. Jeg prøver at få os ned under vandet, for sjov, men vi ligger og flyder på en mærkelig måde i vandoverfladen.
Herefter er der et slags sceneskift, jeg er stadig sammen med pigen (som hedder Trine, Katrine, Marie, noget i den stil), men vi står i et andet rum, og har tøj på. Jeg opdager at min tankegang er lidt tåget, og jeg ser på hende, og siger at det her er en drøm. Hun opdager det også, og vi aftaler at mødes når drømmen er slut. Vi tænker lidt over at vi egentlig ikke ved hvordan vi ser ud "rigtigt", fordi dette her jo bare er vores drømmekroppe. Jeg siger noget til hende at vi må lære hinanden at kende når vi vågner, og hun spørger mig hvad jeg mener. Jeg svarer bare "det kan jo være at du er fantastisk", tager hendes hånd, og smiler.
Jeg løber nu rundt i M's hus, jeg ved stadig at jeg drømmer. Jeg møder hans forældre, jeg fortæller dem med et stort smil at det er en drøm, og går glad rundt i huset. Jeg vil gerne være sikker på at jeg drømmer, for jeg synes pludselig at alting virker helt realistisk og virkeligt. Jeg presser min finger ind i håndfladen, og jeg mærker at det gør lidt ondt. Jeg presser hårdere, og ser nu at jeg får en "bule" på den anden side af hånden, som om hånden er lavet af ler, og jeg presser fingeren igennem den. Jeg holder op fordi følelsen er ubehagelig. Herefter prøver jeg med en anden test, hvor jeg sætter to fingre i næsen, og puster. Jeg hører en lyd som en der er snottet, som puster ud, og jeg lægger mærke til at det slet ikke er noget problem at puste, selvom jeg har fingrene i næsen. Jeg er nu overbevist om at det er en drøm, og går udenfor.
Udenfor ser jeg ud over himlen, den er utrolig flot, og fyldt med farver. Det er som om horisonten i det fjerne er et stort virvar af flotte røde og blå farver, med solen i midten som en mærkelig ubetydelig klat. Jeg tænker for mig selv at det er utroligt at min hjerne kan generere så flotte farver, og ser mig lidt omkring. Jeg husker det ikke så godt, men jeg tror at der står nogle folk omkring mig, og jeg siger vist nogle ting til dem. Jeg løber nu hen ad huset, mod døren, og prøver samtidig at hoppe op i luften for at se om jeg kan flyve. Jeg koncentrerer mig meget om at blive løftet opad, og forestiller mig en kraft der flyder omkring min krop, som skal løfte mig. Jeg hopper højt op i luften, men falder hurtigt ned igen, hvorefter jeg går ind ad døren igen.
Indenfor går jeg ind på WC'et, fordi jeg føler at jeg skal tisse. WC'et er faktisk det værelse jeg ligger og sover i (i virkeligheden), og jeg undrer mig lidt over hvorfor de har et toilet på det værelse (sover ikke hos mig selv). Værelset bliver pludselig meget større, faktisk som en hel stue, og der kommer lidt lys ind af nogle vinduer. Lysene falder på en rigtig flot måde på gulvet, som er et flot poleret trægulv. Pludselig kommer M's mor gående i den anden ende af værelset; hun ser mig ikke, og jeg føler mig ikke utilpas, selvom jeg sidder på toilettet. Det er som om det bare er naturligt, fordi WC'et også er en stue.
Bagefter går jeg over i sengen, værelset er blevet lille igen, og der er lyst. Det er blevet dag. Jeg ser Andy fra serien Twin Peaks stå og se ud af vinduet. Han råber noget på dansk til Harry (også fra Twin Peaks), om at verden har ændret sig efter angrebet på World Trade Center. Jeg undrer mig, fordi jeg mener at serien blev lavet inden angrebet, men tænker ikke videre over det. Jeg kommer i tanker om at jeg stadig er i en drøm, jeg må have glemt det, og skynder mig ud af sengen igen. Jeg skulle ellers til at lægge mig til at sove.
Jeg går igen rundt i huset, og laver et virkelighedscheck igen. Denne gang også ved at stikke fingrene i næsen - jeg drømmer stadigvæk! Jeg går hen til et vindue, hvor der står en dreng ved. Jeg kender ham i drømmen, og siger til ham at det er en drøm, og at det er helt vildt! Jeg viser ham det ved at sætte hånden på glasruden, og "smelte" ruden væk. Ruden bliver til is der krakelerer der hvor jeg rør, og efterlader et aftryk af mine fingre. Aftrykket smelter langsomt sammen igen, og bliver til fem helt lige streger som samles i et punkt. Drengen siger at det er flot lavet, men jeg siger at det ikke var meningen, det var meningen af håndaftrykket skulle blive i ruden. Jeg hopper ud igennem ruden, og den smelter straks. Jeg fortæller drengen at vi skal gå ind i et andet hus fordi det kunne være spændende at se hvad min hjerne kan finde på (i drømmen kender jeg det hus jeg er i, og tror derfor at det ikke er noget jeg har fundet på, men noget jeg rent faktisk kan huske). Drengen synes at det er en dårlig ide, fordi han er bange for at bryde ind. Jeg går ud på vejen (det er mørkt), og ser en mand. Jeg regner ud at manden ejer det hus jeg vil gå ind i, så jeg bestemmer mig for at lade være, og vender mig om. Her står nogle af mine venner, jeg tror E er der, og brænder noget fyrværkeri af. Jeg tager fyrværkeriet, og tænder det. Lunten brænder fra midten og ud mod begge ender, og mens jeg står og ser på den får jeg at vide at det er noget specielt fyrværkeri, der brænder rigtig længe. Jeg smider det, og efter et lille "Puf!" begynder heksehylet at flyve rundt. Det flyver dog kun rundt i et par sekunder, så jeg tager et nyt og tænder det. Efter jeg har smidt det flyver det rundt og er lige ved at ramme en anden gruppe af mennesker der er dukket op. Jeg går hen til dem, og ser pigen fra begyndelsen af drømmen igen. Jeg tager min telefon frem og prøver at give hende mit nummer, men tallene ændrer sig hele tiden på telefonen, og jeg kan ikke huske mit nummer. Hun prøver at sige sit, men jeg glemmer det hele tiden.
Herefter vågner jeg.
------
Slutningen af drømmen husker jeg ikke så godt, den var ret tåget og ulogisk, men har prøvet at gengive den så godt jeg kunne. Som sagt er det et af mine vildest lucide drømme, og den føltes ekstremt virkelig! Jeg kunne virkelig mærke smerten af min finger der blev presset igennem hånden, og hvordan hånden ændrede form.