Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey,

Sad lige og overhørte en interessant samtale i bussen her til morgen, hvor en fyr og en pige sad og snakkede om at være blæst på en "snitte". Tydeligvis en stimulant af en art, det gjorde at man kunne holde sig vågen til fester.

Nogen bud på hvad denne slang dækker over?

(Jeg skal nok føre det ind i HR Wikien ...)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
en snitte var amf i sydjylland i tidernes morgen, og kunne lyde som om definitionen ikke har ændret sig :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
En snitte er vel bare en bane af et tilfældigt snifbart stof.

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!

En snitte er vel det samme som en streg eller en bane. Hold kæft hvor er meget narkoslang egentligt bondsk. Anyway, jeg tror mest at begreberne bruges om amfetamin og coke, i betragtning af at psykedeliske stoffer er noget hippiegøjl og de færreste hippier ville tage et ord som snitte i deres eller så beskidte munde.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg er nok lidt tilbagestående i forhold til nutidens slang, da jeg meget vel kan bruge ordet snitte om en streg amf eller coke. Såvel som jeg bruger ordet bane. Lidt hippie har jeg da over mig :P :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
SmølfeSkak Aka. Farmer skrev:
En snitte er vel bare en bane af et tilfældigt snifbart stof.

Mvh Jonas!

:yeah:

Jeg kalder altid en streg/bane for en snitte ;) ligegyldigt om det er amf, coke, e eller whatever, så længe det er en tynd streg på et spejl, så må det være en snitte ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
En snitte er en fræk pige, på ægte århusiansk i hvert fald.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Eller to stykker tørt chokoladekage-brødagtigt shit med mælkehvid ulækker creme i midten. også kaldet mælkesnitte :)

Har jeg også tænkt lidt over... Det ene sted så er en snitte en bane amf, mens det et andet sted er cola, og et tredje er det begge dele

En snitte dækker vel over at man "snitter" noget af noget, f.eks. snitter overfladen af en hård klump coke. Ihvertfald i min tågede hjerne

Så i mine øjne kan en snitte vel også være snittet E i en line. Ikke knust, men snittet. Dog har jeg aldrig hørt E omtalt som snitter

Fuck det, snitte, line, bane, streg etc. bare folk forstår en, eller ihvertfald lader som om de gør :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er derfor jeg opfordrer alle til at smide de mange klamme slangs ud og erstatte dem med kemikaliernes eller planternes rigtige navn eller forkortelser som f.eks.:

Mexicanske svampe..?
Er det alle psilocybin svampe der gror i mexico?
Er det Psilocybe cubensis?

Snitter..?
Er det amfetamin?
Er det Kokain?
Er der MDMA?

Syller..?
Er det kun danske psilocybin svampe eller?

Nexus..?
Er det 2C-B?
Er det 2C-I?

osv osv... Det kan godt ske jeg er hippie eller noget derhenad, men jeg mener bare at hvis folk lærer de rigtige navne for stofferne de leger og handler med, så er det også nemmere at have tiltro til sin dealer..
Folk der kender de rigtige navne for stofferne ved generelt også mere om stofferne, og ved derved ofte også mere om HR..!

IMO!

/IC

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Nexus er 2c-b :) man kan godt bruge slang så længe folk kender deffinationerne og ikke bruger den i flæng. self er det nemmere vis man er enig om en deffination men tror aldrig du nogensinde for folk til at droppe slang helt. Er jo heller ikke alle der rent faktisk har nogen intresse i at vide hvad de putter i skallen at det så er en meget forkert indstilling er noget andet :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Infected Cope skrev:
Det er derfor jeg opfordrer alle til at smide de mange klamme slangs ud og erstatte dem med kemikaliernes eller planternes rigtige navn eller forkortelser som f.eks.:

Mexicanske svampe..?
Er det alle psilocybin svampe der gror i mexico?
Er det Psilocybe cubensis?

Snitter..?
Er det amfetamin?
Er det Kokain?
Er der MDMA?

Syller..?
Er det kun danske psilocybin svampe eller?

Nexus..?
Er det 2C-B?
Er det 2C-I?

osv osv... Det kan godt ske jeg er hippie eller noget derhenad, men jeg mener bare at hvis folk lærer de rigtige navne for stofferne de leger og handler med, så er det også nemmere at have tiltro til sin dealer..
Folk der kender de rigtige navne for stofferne ved generelt også mere om stofferne, og ved derved ofte også mere om HR..!

IMO!

/IC

Kan kun sige: agreed!

Hader det der slang shit, det forvirre og normalt er det jo bare BS for at promovere stoffet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu er snitte jo heller ikke slang for et stof, men for en bane af X? I hvert fald her hvor jeg bor, men det kan jo variere fra sted til sted

Titel:
At rive snitter plejer at være sådan et Brian-københavner udtryk. Det er ihvertfald de eneste der er dumme nok til at synes det er sejt at bruge den slags slang. Generelt hører jeg mest folk snakke om snitter når de omtaler amf eller coke (har også hørt det i sammenhæng med bzp), men generelt tror jeg bare det er et udtryk ligesom "en bane", "en streg" osv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Citat:
At rive snitter plejer at være sådan et Brian-københavner udtryk. Det er ihvertfald de eneste der er dumme nok til at synes det er sejt at bruge den slags slang

Jeg forstår ikke hvorfor man har den fordom, at lægge snitter op, er noget brianer gør.
Jeg er ikke ligefrem "brian-agtig", og jeg siger normalt Snitter, når jeg skal have amf i næsen.
Det kan godt være folk er "brian-agtige" der hvor du kommer, så er det jo os en rigtig konklusion, men kun for derfra hvor du bor og har ordentlig kendskab til det.
Her hvor jeg kommer fra er det et slang, som er meget godt kendt, og alle forstår det.
Slang er godt i et land som danmark, hvor mange bliver stødt over at høre at man snakker om stoffer. Så heller bare have slang for det og ikke skulle høre på de folk i toget eller på gaden som opsnapper ens samtale og kommer med deres propaganda, som de har lært af medierne. Så heller bare gøre det mere diskret, ikke fordi man ikke vil stå ved det , men for at ikke få unødige problemer.
Jeg har fuld respekt for dem som synes det skal siges ligeud, for at der ikke kommer misforståelser og bliver sagt "hvideløgne" for at det skal lyde som det er noget bedre, end det egentlig er.Eller andre gode grunde har til at sige det ligeud. Men så længe det er ulovligt vælger jeg slang.
Nok fra mig peace!!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
brake skrev:
Citat:
At rive snitter plejer at være sådan et Brian-københavner udtryk. Det er ihvertfald de eneste der er dumme nok til at synes det er sejt at bruge den slags slang

Jeg forstår ikke hvorfor man har den fordom, at lægge snitter op, er noget brianer gør.
Jeg er ikke ligefrem "brian-agtig", og jeg siger normalt Snitter, når jeg skal have amf i næsen.

Det kan være du er det helt uden at vide det? ;)

8660!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og så tror jeg vidst at vi har snittet nok i den...

//Edit: Topic Lukket

Titel:
Junior medlem

Tror generelt slang for stoffer hører misbrugsmiljøet til - vi andre vil bare vide hva' det er nøjagtigt, før vi indtager det.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Gaia skrev:
Og så tror jeg vidst at vi har snittet nok i den...

//Edit: Topic Lukket

Topic lukket? :twisted:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Gaia > Tror du bare at du på magisk vis bliver moderator, ved at skrive "topic lukket" ? :lol:

Nej du... Sådan her skal det gøres:

:closed:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]