Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
Forskningens Døgn - fredag d. 5. maj 2006
Bliv klogere på din hjerne!

Aarhus Universitet holder Forskningens Døgn fredag den 5. maj 2006 kl. 15 - 22.

Besøg Søauditorierne i Universitetsparken, som i dagens anledning omdannes til en levende udstilling med HJERNEN i centrum. Kom og vær med når Aarhus Universitets forskere - gennem eksperimenter, musik, leg, debat, teater og fortællinger - giver dig mulighed for at blive "klogere" på din hjerne.

Alle er velkomne.
Fri entré.

Der ser ud til at være en del potentielt spændende emner. Se programmet på http://www.au.dk/forskningensdoegn

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Det ser rigtig spændende ud. Umiddelbart kan jeg ikke finde ud af om jeg skal på druktur eller blive klogere sådan en fredag eftermiddag/aften :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Der er bl.a. foredrag fra kl. 18-20 om "Nye og kendte stoffer på det illegale narkotikamarked" med Mogens Johannsen, der ifølge noname skulle være god.

Titel:
Insane psychedelia user!

Kun tabere tar til det arrangement, de seje prygler bajere og ser kapsejlads :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
hehe Sjovt, at det ligger lige klods op ad kapsejladsen. Men jeg tror, jeg kommer kl. 18 i aud. 5.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja, det er elendig planlægning. Ville gerne høre noget af det, men ak... Endnu engang skal bækkenet hives hjem.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Dr. Phibes skrev:
Kun tabere tar til det arrangement, de seje prygler bajere og ser kapsejlads :P

Vi når da det hele! :P

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg kan, som Manfromanotherplace nævner, meget varmt anbefale Mogens Johannsens foredrag! Han er kemiker på Retskemisk institut, og har styr på, hvad han udtaler sig om. Eller, så meget styr som en person, der ikke har en personlig interesse i tingene nu kan have det.
Hans viden om nogle af de mere ukendte RCs er også iorden, feks hørte jeg omtale af en del af Shulgins chems sidst jeg hørte ham.

Desværre, meget desværre, skal jeg arbejde imorgen på den tid så det bliver ikke til noget for mig. Men igen, har DU tid, så er det helt sikkert en meget god måde at få lidt viden ind i systemet.

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
man må huske at det ikke kun er i århus at dette arrangement afholdes - i roskilde er der således lørdag en opstilling af videnskabelig katakter på Stændertorvet - kan desværre ikke huske adresser eller tidspunkter, men det kan nok undersøges på google... skal selv arbejde både fredag og lørdag:(

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
jeg er der 100%

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Det var da meget hyggeligt at snakke med Mogens, men et decideret foredrag er nok så meget sagt. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
ja, det var sgu lidt tyndt bare at diske op med et slideshow, synes jeg. Men interessant at snakke med en, der ser det hele fra den anden side - ser alle uheldene, forgiftningerne osv. Jeg spurgte ham om, hvad "strategien" fra officiel side var mht. de naturligt forekommende psykedelika samt om de ikke skulle til at stramme lidt på på sider som netstof.dk - lave en ordentlig research.

Hans svar på det første var, at der var strenge ordrer ovenfra om at identificere/forbyde ethvert nyt hallucinogen de måtte finde. Samtidigt kunne han godt se det tossede i at kriminalisere dét, at plukke en spids nøgenhat. En decideret objektiv, grundig informationsside om stoffer mente han var urealistisk. For det første på grund af manglende ressourcer, for det andet fordi det kunne ses som en blåstempling.

Med andre ord... ikke meget nyt under solen.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det var meget interessant, faktisk så interessant at jeg var der to gange :lol: Han havde sgu godt styr på det shizznizz.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Problemet med retskemisk institut er, at de jo ikke er en afdeling under politiet, eller for den sags skyld er medbestemmende til noget som helst. De har har deres ordrer, og dem følger de. Så derfor er juridiske spørgsmål ikke så interessante, og mht netstof.dk så hører det jo under nogle amter og kommuner, og derfor kan retskemisk institut ikke stilles til ansvar for det. Men uhmm, hvor ville jeg dog gerne bashe bagmændene lidt i hovedet!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]