Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg sad og kiggede lidt rundt på siden i dag, og faldt over en masse gode guides/opskrifter på diverse udtræk og ekstraktioner.

Ville det ikke være en god idé at oprette en side/forum, hvor alle disse stod skrevet?

Man slipper først og fremmest for at have de samme topics 20 gange i samme forum, og det er meget nemmere for nye brugere at finde det de leder efter!

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Kunne noname måske ligge ud med en hurtig guide til hans chili-ekstrakt? :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Brug Wiki'en?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Jeg har flere gange overvejet at smide nogen (verificerede) ekstraktionswrite-ups ind på wikien, men jeg er ikke helt sikker på, at det passer ind i dens formål. En wiki ville ellers være perfekt til det.

EDIT: Jeg ved heller ikke helt med filosofien bag det. - Er det ønskværdigt at udbrede narko-opskrifter til wiki'ens (kommende) publikum?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har lige skimmet wiki'en, men jeg kan ikke finde nogen opskrifter eller guides? Men det kan være jeg har misforstået dig, mener du, at de skal lægges op på wiki'en og ikke foraet? For så lyder det da som en rigtig god ide :wink:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
thafreak skrev:
mener du, at de skal lægges op på wiki'en og ikke foraet? For så lyder det da som en rigtig god ide :wink:

Yup!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jespar skrev:

Chilien er der ikke meget fancykemi over...

En god håndfuld af de stærkeste chilier du kan støve op, hæld dem i en halvlitersflaske og fyld den med husholdningssprit. Lad det trække i en uges tid med omrystning undervejs, og filtrer væsken igennem et kaffefilter et par gange.
Herefter skal spritten bare indddampes, ikke noget problem for tiden når der er så varmt. Jeg bruger et ovnfast fad, og så kan man enten lade alt spritten dampe af og få en opkoncentreret olie, eller lade lidt sprit være så man får den "tynde" udgave af chilien.

Begge virker fortrinligt til at give et ganske interessant rush under et trip, og til at lægge fjolser med for meget lamfightermentalitet ned ;)

Titel:
Dedikeret medlem

noname skrev:
Jespar skrev:

Chilien er der ikke meget fancykemi over...

En god håndfuld af de stærkeste chilier du kan støve op, hæld dem i en halvlitersflaske og fyld den med husholdningssprit. Lad det trække i en uges tid med omrystning undervejs, og filtrer væsken igennem et kaffefilter et par gange.
Herefter skal spritten bare indddampes, ikke noget problem for tiden når der er så varmt. Jeg bruger et ovnfast fad, og så kan man enten lade alt spritten dampe af og få en opkoncentreret olie, eller lade lidt sprit være så man får den "tynde" udgave af chilien.

Begge virker fortrinligt til at give et ganske interessant rush under et trip, og til at lægge fjolser med for meget lamfightermentalitet ned ;)

OT: nu er jeg ret interesseret i rushes og trip. Kan du fortælle lidt om hvad du mener? Eller kom og læg mig ned :lol:

/lalaladen

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg synes at rushet kan beskrives som en omvendt THC-effekt. Når jeg får et godt hvæs af en joint, eller et sug af en chillum får jeg en meget kølig, beroligende og mellow effekt. Ved chilien får man en stærk varme i munden, der spreder sig til hele kroppen fordi du begynder at svede let. Da capsaicin er et neurotoxin påvirker det også nerveceller, og det er helt sikkert en effekt jeg kan mærke på et trip.

Og jeg giver gratis smagsprøver til alle :D

Titel:
Dedikeret medlem

noname skrev:
Jeg synes at rushet kan beskrives som en omvendt THC-effekt. Når jeg får et godt hvæs af en joint, eller et sug af en chillum får jeg en meget kølig, beroligende og mellow effekt. Ved chilien får man en stærk varme i munden, der spreder sig til hele kroppen fordi du begynder at svede let. Da capsaicin er et neurotoxin påvirker det også nerveceller, og det er helt sikkert en effekt jeg kan mærke på et trip.

Og jeg giver gratis smagsprøver til alle :D

Ja ja, første gang sikkert. Kender konceptet! :)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hiver lige dette topic frem igen..

Noname> Man skal vel skære chilierne i stykker, eller hvordan..?

Vil forresten også foreslå Habañero-chilier, mener det er nogle af de stærkeste der kan støves op herhjemme, til en fornuftig pris

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Derfor jeg synes det er sindsygt nice at fråde shawarma med masser af chili efter at have røget ?

Synes helt klart man får et eller andet ud af det. Og så en smøg bagefter, uha

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]