Astral skrev:
Du har ikke overvejet at videnskaben er i hænderne på folk som ikke ønsker sandheden (den hele) skal nå ud til masserne? Synes du ikke det var interessant at Wilhelm Reichs bøger blev brændt og at han kom i fængsel hvor han døde...
Jeg synes ikke det er interessant i forhold til hans manglende videnskabelige kompetence, nej. Det er interessant i forhold til hvordan man greb anderledes tænkende an på i USA på det tidspunkt. Du begår en fejl, hvis du antager at det skulle være et tegn på at han havde ret.
Videnskaben er i hænderne på en sammensværgelse? Det er jo en påstand du ikke kan underbygge. Sagen er at mange har eksperimenteret med orgon, men ingen (andre end Reich-supportere) har kunnet replikere hans resultater. Desuden er der blevet påpeget de fejlfaktorer i hans forsøg, der evt, kunne resultere i et resultat (temperaturforandringer). Han udførte dårlig videnskab.
Citat:
Hvorfor prøver du ikke selv og så bedømmer, tror ærlig talt at selv du bedre vil kunne verificere det end en masse gamle mænd i hvide kjoler som modtager alt for store summer penge fra diverse korporative skumle forhavender.
Det har jeg lige forklaret er et retorisk trick det dér. Og igen insinuerer du en sammensværgelse som du ikke kan bevise.
Citat:
Foresten hva er et bevis? At nogen smarte mænd i hvide kjortler siger til nogen andre smarte mænd i hvide kjortler siger at det virker?
Nej, et bevis ville være at alle og en hver kunne reproducere Reichs resultater. Det hedder "videnskabelig metode". Men det er kun dem der tror på det i forvejen, der hævder at have gjort det. Er det en fejlfaktor at have en der ikke er Reich-tilhænger til at lave forsøget?
[quote
Wilhelm Reich har selv lavet forsøg med syge mus som han gav orgone og det sq eftersigende have haft en go effekt
[/quote]
Det er jo et stærkt argument. NOT.
Citat:
Stoler du virkelig så blindt på autoriteterne?
Det er dit standardargument. Hvis man modsiger dig, så er man hjernevasket. Jeg stoler ikke blindt på noget som helst, nej. Det er faktisk dig der igen og igen hjernedødt gentager hvad du læser på tvivlsomme internetsites, fordi du har bildt dig selv ind at alt hvad der er mainstream videnskab er forkert.
Jeg har læst en del om emnet, med et åbent sind. Men bevismaterialet for eksistensen af orgon er ganske enkelt ikke overbevisende.