Tænkte om nogle ville dele deres Hypnogogia oplevelser? Jeg har selv oplevet dette 2 gange, og det var været inden for et par dage efter et ecstasy trip.
Forklaring på ordet Hypnogogia
http://en.wikipedia.org/wiki/HypnogogiaMin første oplevelse lå jeg og var ved at sove, men hver gang jeg var ved at falde hen, begyndte alt at snurrer og rummet drejede langsomt rundt, så åbner jeg øjnene, bevæger mig lidt, og så gik det hele over.. lidt skræmmende oplevelse faktisk.. efter dette er sket et par gange falder jeg til sidst i søvn, begynder at drømme, er helt overbevist om at jeg er vågen, så jeg rejser mig, går hen mod min dør, og falder pludselig, svæver langsomt mod gulvet og falder igennem gulvet og fortsætter, lige efter dette vågner jeg øjeblikkeligt og opfatter hurtigt det var en drøm.. jeg står lige op og får et glas vand, så går jeg i seng og falder i søvn uden yderlige problemer.
Min anden oplevelse var lidt mere intens, jeg ligger med lidt den samme følelse som sidst, og kan ikke sove.. Tænker dog ikke over at det var det samme som sidst, havde lidt glemt det.. Da jeg endelig falder i søvn begynder jeg at drømme men er helt sikker på jeg er vågen, jeg svæver rundt i mit soveværelse, svæver derefter ud i køkkenalrummet og så begynder min telefon at ringe, den her ringetone er så frygtelig, det er en underlig mumlende stremme, ligesom noget der er digitalt forvrænget, og stemmen taler langsomt, får stadig kuldegysninger af at tænke tilbage på den lyd som telefonen gav når den ringede.. jeg tager ikke telefonen, kommer helt væk fra det igen, jeg er på dette tidspunkt HELT klar over jeg drømmer, og på en eller anden sær måde forsøger jeg at vågne mig selv, kan jeg dog ikke, svæver derefter ind i mine forældres soveværelse, og så ringer telefonen igen, jeg tager den, hører demme stemme igen, i telefonen, kigger på min mor, hun siger et eller andet, og jeg vågner øjeblikkeligt, svedig, bange og paranoid... Måtte godt nok lige stå op og gå lidt rundt, for at slappe af, det var en ret ubehalig fornemmelse, jeg går så ind i seng igen, og falder ubesværligt i søvn..
Begge gange efter denne oplevelse har jeg dagen efter overhovedet ikke tænkt længere over det, da det føles meget mere ubetydeligt dagen efter, og har heller ikke problemer med at sove om aftenen, overhovedet.. men tænkte på om det måske kunne være skadeligt?
Skal siges jeg måske har det lidt sjovt, lidt for tit, men er begyndt at skrue betydeligt ned, da jeg er bange for at det ikke er det hele værd, i den sidste ende, hvis noget går galt i hovedet..
( Jeg har søgt på dette, inden jeg poster ny tråd, så jeg ikke bliver hakket på

)
Tilføjelse: Skal lige siges at jeg har en form for følelse af at jeg selv kontrollere disse drømme når jeg midt i drømmen opdager at jeg drømmer, det kaldes vel Lucid Dreaming ?
Efter at have læst en del om Lucid dreaming, bliver jeg mere og mere sikker på det er det jeg oplever, da jeg som lille ofte har oplevet at kunne kontrollere mine handlinger i mareridt..
http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html Lucid Dreaming