Har haft en del besvær med at opstøve konkret viden, om domsafsigelser i sager ang. ulovlige rusmidler. Har søgt på forummet her, samt andre steder. Er i øjeblikket ved at undersøge hvad strafferammen er for produktion af svampe (har bl.a. oprettet en tråd i svampeforum).
Det undre mig lidt at der dukker så få tråde op herinde på psy.dk, hvis man søger på "dom", "straf", "fængsel" og "bøde"....-taget i betragtning af at vores fælles interesse nu engang er ulovlig!
Jeg har f.eks. ingen anelse om hvad svampedyrkning kan give, eller indtil for nylig hamp-dyrkning (fandt denne fine side
http://www.cannabisjura.dk).
Syntes det må vedrøre os alle, hvad juridiske konsekvenser vi kan møde.
Og åbne et helt nyt forum til dette formål er måske at gå for vidt, særlig taget i betragtning af at der indtil nu ikke har været så meget skriveri om emnet. Jeg vil dog foreslå admins'ne evt. at lave en sticky-tråd (eller hvad de nu hedder, bare nogen der bliver i toppen???) i hvert forum, hvor folk så kan poste erfaringer, og vi herved får et "opslagsværk".
At man læser i loven at der kan straffes fra bøde og op til 16(?) års fængsel, for svampedyrkning, giver jo intet billede af hvor man befinder sig inden for disse rammer, hvis man står med f.eks. 2 bedrollers med produktion i.
Giver 2 bedrollers f.eks. 10 år i det ondeste røvpuler fængsel (dog ikke tænkeligt), ville de fleste nok tænke sig om 2 gange inden de gik igang.
Vi kan vel allesammen blive enige om, at loven får den lange finger, at regeringen fandme ikke skal diktere hvad vi konsumere....-men det gør den nu engang, og den straffer til tider hårdt. Hvornår gør den det, og hvor hårdt.....?