Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:D Lyder lidt fjollet. Men, here's how it goes..
For nogle måneder siden, tror faktisk at det er et år siden, var der 'klub-fester'. Og til de klub fester kan man være udenfor og indenfor, med kun en dør som 'forbinder' de to lokaler.
Men, sådan nogle totalt nederen nogle, hvor ingen var fulde undtagen dem der var ældst. Så blev jeg jo en af de ældste for noget tid siden.
Kommer ind, er stiv, og snakker bare med en masse mennesker jeg kender og en del jeg ikke kender, og så videre gennem hele aftenen.
Nå jeg så er kommet hjem, børstet tænder bla bla bla, lagt mig til at sove, sker det.
Ligger, kigger på dør med et sådant halvåbent blik, og:"Hej Lasse, skal du ikke med ind og danse?" siger en eller anden. Som en, der har åbnet min dør, og pludselig snakker til mig. En som jeg mødte tidligere. Og jeg svarer selvfølgelig fordi jeg tror at det er en rigtig person der snakker til mig. "Nej ikke ligenu, prøver at sove."
Og der sker så flere gange, imens jeg prøver at sove.
Min dør 'åbner', "Hey Lasse, skal du ikke med herover og ha' en smøg" (eller et eller andet gøgl), hvorefter jeg rent faktisk svarer - en person som ikke er der, men som jeg hallucinere der er?! Det var totalt sejt! Sker så ikke så meget mere, men savner det.
Undskyld eventuelle stavefejl og grammatiske fejl, er fuld nu.
Konklusion: Jeg ligger og prøver på at sove, mens der er en person som snakker til mig, after kun at have været på alkohol. Og personen findes jo rent faktisk ikke.

bla.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Delirium tremens, måske?

http://en.wikipedia.org/wiki/Delirium_tremens

Jeg har ikke selv oplevet det, men en af mine venner har oplevet det. Han hallucinerede voldsomt efter en aftens MEGET heftig indtag af alkohol.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det sjove er så bare, at jeg er under 18 og drak overhovedet ikke i gennem (6/7 øl) - referrer her til wikipedia..
Men. Har tidligere haft en mild form for schizophreni og depression. Og sindssygehed (hvis der er noget der hedder det) - kan det have noget at gøre med det?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tja, tager du nogen former for medicin?
Og for lige at få det på det rene: du havde ikke indtaget andre stoffer end alkohol, vel? Og hvad er dit forbrug af stoffer ellers? Altså: hvad, hvor ofte osv.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Overhovedet ikke (med hensyn på indagelse af andre stoffer).
Og tog ikke nogle former for medicin (på det tidspunkt, omkring 6 måneder siden eller mere).
Og det var kun alkohol.
Men har haft nogle psykiske problemer, tror du at det kan have noget med det at gøre? Tak for svarene, btw!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

LasseFar skrev:
Og tog ikke nogle former for medicin (på det tidspunkt, omkring 6 måneder siden eller mere).
Og det var kun alkohol.
Men har haft nogle psykiske problemer, tror du at det kan have noget med det at gøre? Tak for svarene, btw!

Ja, jeg tror, det i allerhøjeste grad kan have at gøre med fx. din skizofreni. Et af symptomerne er jo netop periodevise hallucinationer.
Hvad mener du i øvrigt, når du skriver dette:

Citat:
Har tidligere haft en mild form for schizophreni og depression. Og sindssygehed (hvis der er noget der hedder det) - kan det have noget at gøre med det?

Jeg forstår godt det med skizofreni og depression. Men de er begge klassicificeret som psykiske lidelser, så hvad mener du med det sidste ("Og sindssygehed...")?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Djohn Djohnson skrev:
LasseFar skrev:
Og det var kun alkohol.

Ja, jeg tror, det i allerhøjeste grad kan have at gøre med fx. din skizofreni. Et af symptomerne er jo netop periodevise hallucinationer.
Hvad mener du i øvrigt, når du skriver dette:

Citat:
Har tidligere haft en mild form for schizophreni og depression. Og sindssygehed (hvis der er noget der hedder det) - kan det have noget at gøre med det?

Jeg forstår godt det med skizofreni og depression. Men de er begge klassicificeret som psykiske lidelser, så hvad mener du med det sidste ("Og sindssygehed...")?

Ja altså.. At have tanker, f. eks. "hvor fedt det kunne være bare at tage i skole og dræbe alle mine venner med en pistol eller lignende, og bagefter dræbe mig selv" tanker. (100% seriøst)
Rettelse: altså tanker som er fuldstændigt psykopatiske..

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Djohn Djohnson skrev:

Øhm, deliruim tremens sker når en alkoholiker (Eller bare en der drikker meget hvis man ikke vil lable folk.) stopper med at drikke eller trapper kraftigt ned.

Alkohol hallucinationer er relativt normale og iflg. det link du selv smed sker det for op til 20% af folk der bliver indlagt pga. for meget alkohol.

Til Lassefar: Hallucinationer kan være kun på grund af alkohol, men din psykiske tilstand har formentligt osse spillet ind.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er i hvert fald meget uhensigtsmæssige tanker. Og det er du selv klar over, kan jeg næsten forstå.
Jeg vil uden videre opfordre dig til at få noget hjælp fra folk, der ikke kender dig, og som har erfaring med at forholde sig til mennesker med tanker, der ubetinget bryder normen.
Jeg skriver lige en PB til dig.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

LasseFar skrev:
Ja altså.. At have tanker, f. eks. "hvor fedt det kunne være bare at tage i skole og dræbe alle mine venner med en pistol eller lignende, og bagefter dræbe mig selv" tanker. (100% seriøst)
Rettelse: altså tanker som er fuldstændigt psykopatiske..

Hvis du har den slags tanker bør du da for helvede ikke indtage nogen former for rusmidler!

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prime: Okay, tak for svarene.
Er fuldstændig over de tanker nu. Efter selvmordsforsøg blev livet lige pludselig bedre... Kunne ikke have det federe nu.
Ville bare høre om det var nogenlunde normalt at hallucinere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Optimus Prime skrev:
Djohn Djohnson skrev:

Øhm, deliruim tremens sker når en alkoholiker (Eller bare en der drikker meget hvis man ikke vil lable folk.) stopper med at drikke eller trapper kraftigt ned.

Alkohol hallucinationer er relativt normale og iflg. det link du selv smed sker det for op til 20% af folk der bliver indlagt pga. for meget alkohol.

Til Lassefar: Hallucinationer kan være kun på grund af alkohol, men din psykiske tilstand har formentligt osse spillet ind.

Nej, DT er ikke forbeholdt alkoholikere. Min kæreste oplevede det ifm. sin afvænning fra benzoer. I øvrigt er vi nået et stykke videre her i tråden. DT var min første indskydelse, men som du kan se, så blev det derved. Lassefar bidrog med yderligere oplysninger, og det er derfra, vi må tage den nu.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Ja ok DT fremkommer osse ved benzodiazepiner og barbiturater. Men stadig osse når en storforbruger af substansen stopper.

Ellers kalder man det bare Delirium.

Men ja, nok om det, back on topic.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ja, det sker "normalt" ved ekstremme alkohol indtag, har blandt andet en ven, dér troede dér kravlede tusindevis af edderkopper op af hans ben, men som de andre siger, ja Delirium, det underlige for mig er dog at du ikke drak ret meget, er det noget du oplever selvom du ikke indtager rusmidler?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, overhovedet ikke. Kun sket efter øl.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Vil bare sige at du ku have været halv vågen halv sovende - altså et bevidsthedstadie hvor du i og for sig styrer dig selv i en drømmetildstand, kan virke meget realistisk... der er et udtryk for det, kan bare ikke huske det..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg synes, HopIFjordens foreslag lød ret fornuftigt. Ved stort set ingenting om den slags, eftersom jeg højest har set små og ubetydelige trails af ting på alkohol, men aldrig nogle kraftigere hallucinationer.

Jeg har også en anden idé til, hvad grunden kunne være. Det lyder måske usandsynligt, men kunne det ikke tænkes nogen havde sneget en ukendt substans ned i dine "drinks"? Hvad det så end var, du drak; øl, vin, sprut ... Det har man da hørt om før. Så kraftigere hallucinationer synes jeg nemlig også virke usandsynligt på bare alkohol, og jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor alkohollen skulle "slå sig sammen med" skizofrenien og fremkalde hallucinationer, så ville jeg hellere tro på, der var puttet et hallucinogen i, men så havde du nok kunnet mærke det temmelig meget, og som sagt ved jeg meget lidt om dette emne, det var bare en tanke jeg fik :)

Mani

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Mit gæt er ligesom HopIFjordens, at du har ligget beruset og svævet mellem drøm og virkelighed. Det er kan være en ret psychedelisk tilstand, imo.

Har du oplevet lign. ting i forbindelse med din skizofreni?

mht om der skulle være sneget sig noget i hans øl, tvivler jeg stærkt på det. Tror han ville have smagt det, eller i hvert fald have mærket noget til det, før han var lige ved at falde i søvn. Kan self ikke 100% udelukkes, men tæt på. :wink:

mvh bubbles

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, det er nok meget usandsynligt, og som jeg også selv sagde ville det nok have været at smage/mærke :) Men igen, den slags er jo set før, uden folk har opdaget det før rusen begyndte at virke, hvor de evt. - som her - har hallucineret e.l., men tror heller ikke rigtigt selv på den holder 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bubbles skrev:
Mit gæt er ligesom HopIFjordens, at du har ligget beruset og svævet mellem drøm og virkelighed. Det er kan være en ret psychedelisk tilstand, imo.

Har du oplevet lign. ting i forbindelse med din skizofreni?

mht om der skulle være sneget sig noget i hans øl, tvivler jeg stærkt på det. Tror han ville have smagt det, eller i hvert fald have mærket noget til det, før han var lige ved at falde i søvn. Kan self ikke 100% udelukkes, men tæt på. :wink:

mvh bubbles

Nej, jeg tvivler stærkt på at der har været kommet et ukendt stof i min(e) øl, da jeg selv købte dem. :lol:
Men, HopIFjorden, jeg tror faktisk at det er det. Syntes meget realistisk.
Tak for det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]