Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

http://www.meat.org/
- Se den og tag et standpunkt. At konvertere til vegetar er den mest effektive start i at redde planeten.

Titel:
Dedikeret medlem

Ingen tvivl om, at det er meget ubehageligt, hvad der foregår i den industri. Men det er vel lige så godt at nægte at købe kød, som er opdrættet under de forhold. Ligefrem at blive vegetar ville vel ikke være nødvendigt, hvis man i stedet sørgede for at give dyrene ordentlige vilkår.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nu kan man vel næppe argumentere for at det er ordentlige vilkår at dræbe et dyr for at æde det :?:

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Gaia skrev:
- Se den og tag et standpunkt. At konvertere til vegetar er den mest effektive start i at redde planeten.

Det er altså kun dyr, og planeten i sig selv er jeg sådan set ligeglad med. Mennesker er det vigtigste for mig.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
thanks for all the fish

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
dankdawg skrev:
Gaia skrev:

Det er altså kun dyr, og planeten i sig selv er jeg sådan set ligeglad med. Mennesker er det vigtigste for mig.

Kun dyr? :?

Holder du selv dyr? Isåfald ved du hvor meget man kan holde af dem...

Jeg tror at verden ville blive et bedre sted og man ville holde op med at fjerne så meget livsvigtig jungle for at drive kødkvæg, hvis folk holdt op med at spise kød

Jeg er selv konverteret til vegetar og det er ABSOLUT ikke fordi jeg ikke nyder en go bøf, men det er et moralsk valg og der findes massere af sojakød erstatning som ligner kødsmag :) desuden føler jeg mig mere klar i hovedet efter jeg er stoppet med kød....

Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Gaia skrev:

Redde den fra hvad? The big crunch? CO2-problemet? Selvom der uden tvivl er gode argumenter for vegetarianisme, så er din udlægning godt nok ikke en af slagsen.

Astral skrev:
dankdawg skrev:
Gaia skrev:

Det er sjovt, at du altid skal give tingene sådan en sær drejning, og gøre alting så sort/hvidt. Jeg ved hvor meget man kan holde af dyr, som man kan 'interagere med' og opnå en vis form for forståelse for. Jeg kan ikke forklare præcist hvad der binder en, men man kan altså ikke benægte at det er lettere at holde af en kat end en skorpion. Eller af køer, får, heste, svin eller andre former for landbrugsdyr. Og lad nu vær med at sige, at du i et dybt trip har telepateret med en ko og følt I havde meget til fælles eller hvad ved jeg. Indbildninger hører ej hjemme i en seriøs diskussion.

Det er forresten fuldstændigt ligemeget om dankdawg selv holder dyr, det har intet med diskussionen eller hans argument at gøre. Liberale synes, at hundehvalpe er ligeså nuttede som alle andre mennesker gør.

Astral skrev:
Jeg tror at verden ville blive et bedre sted og man ville holde op med at fjerne så meget livsvigtig jungle for at drive kødkvæg, hvis folk holdt op med at spise kød

Vær velkommen til at tro hvad du vil, men det er ikke noget du 'vinder' diskussioner på.

Astral skrev:
Jeg er selv konverteret til vegetar og det er ABSOLUT ikke fordi jeg ikke nyder en go bøf, men det er et moralsk valg og der findes massere af sojakød erstatning som ligner kødsmag :) desuden føler jeg mig mere klar i hovedet efter jeg er stoppet med kød....

Godt for dig. Mener du ikke i det hele taget, at verden ville være et bedre sted, hvis alle var som dig?

Jeg har forresten et generelt spørgsmål til jer, som mener at det er the way to go: Hvordan forholder I jer til PETA?

Titel:
Insane psychedelia user!

Astral jeg tror du bliver mere klar i hovedet, hvis du lader vær med at ryge så meget pot. Lad vær med at giv kødet skylden.

Psychedelia Gay Overlord

Astral skrev:

Jeg har selv været vegetar i 14 år, og det er altså kun dyr. Du kan kneppe med dem for all I care, det ændrer ikke på at det bare er dyr, og dyr er, for mig, ikke lige så meget værd som mennesker.

Jeg er villig til at give dyr rettigheder den dag de kan rejse sig op og kræve dem. Ikke før. Indtil da: bon appetite.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Er det ikke en abstraktion at dyr ikke er lige så meget værd som mennesker? Hvilken skala måler du med?

For mig at se er det ikke nogen forskel på den smerte et (højerestående) dyr og et menneske lider, det samme gælder glæde og andre følelser. Jeg har en klar fornemmelse af at mange pattedyr har en stor kontakt til deres følelser - ovenikøbet på en mere umiddelbar måde end de fleste mennesker, der fucked så meget op af diverse emotionelle mønstre.

Derfor synes jeg ofte at det er nemmere at connecte til dyr end til mennesker - hvilket igen vil sige: at have en mere meningsfyldt forhold til dem. Hvis det kan bruges som en skala for værd, så mener jeg at dyr har et værd helt på højde med mennesker - og i mange enkelttilfælde mere.

En anden målestok er nærhed, betyder dit kæledyr ikke mere for dig end et ukendt menneske?

dankdawg:
Iøvrigt har dyr i den vestlige verden rettigher. De er beskyttet af landbrugslovgivning, man kan straffes for vold mod dyr og der er diverse naturbeskyttelses love, som sikrer dyr deres habitater.

Titel:
Insane psychedelia user!

Andre dyr æder hinanden - sådan er det bare, det er en del af fødekæden - så jeg kan ikke se hvorfor man skal få dårlig samvittighed af at spise kød. Jeg kender ihvertfald ingen vegetar-løver eller isbjørne.

Jeg kan godt se det lidt inhumane i at dyr bliver opdrettet til det eneste formål, at de skal slagtes og ende i køledisken. Det er vel på en eller anden måde at betragte dyret som en ting, frem for et dyr - måske ikke ligestillet med mennesker, men tæt på. Men det er jo nu engang en nødvendighed når vi er så mange mennesker. Fra den lyse side af sagen kan man sige, at stort set alt fra mange slagtedyr bliver brugt. F.eks. mener jeg at stort set alt på et svin bliver brugt, lige fra flæskesteg til slik til legetøj.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

hanslicht skrev:
Er det ikke en abstraktion at dyr ikke er lige så meget værd som mennesker? Hvilken skala måler du med?

For mig at se er det ikke nogen forskel på den smerte et (højerestående) dyr og et menneske lider, det samme gælder glæde og andre følelser. Jeg har en klar fornemmelse af at mange pattedyr har en stor kontakt til deres følelser - ovenikøbet på en mere umiddelbar måde end de fleste mennesker, der fucked så meget op af diverse emotionelle mønstre.

Derfor synes jeg ofte at det er nemmere at connecte til dyr end til mennesker - hvilket igen vil sige: at have en mere meningsfyldt forhold til dem. Hvis det kan bruges som en skala for værd, så mener jeg at dyr har et værd helt på højde med mennesker - og i mange enkelttilfælde mere.

En anden målestok er nærhed, betyder dit kæledyr ikke mere for dig end et ukendt menneske?

dankdawg:
Iøvrigt har dyr i den vestlige verden rettigher. De er beskyttet af landbrugslovgivning, man kan straffes for vold mod dyr og der er diverse naturbeskyttelses love, som sikrer dyr deres habitater.

Folk spiser ikke deres kæledyr, men det er noget andet. For det er jo deres ejendom, og i det at det er deres ejendom, så ville det være en krænkelse af EJEREN, ikke af dyret at spise det (med mindre det var ejeren selv der gjorde det selvfølgelig).

Jeg er så imod dyrebeskyttelseslove, fordi det må være op til den enkelte hvordan han vil behandle sine dyr. For dig ville det måske være OK at slagte dyr for at spise dem, mens en veganer ville være imod, osv. Hvem skal bestemme hvor grænsen går? Jeg mener at det må være en individuel beslutning. Jeg brækker mig over folk der lader som om de er dyrevenner fordi de køber økologisk kød, eller kun synes at dyrene må pines en lille smule. Sådanne skal lukke røven og indse at man ikke er dyrenes venner når man æder dem.

Hvad angår habitater, så er det igen et spørgsmål om ejendomsret, og ikke om dyrerettigheder.

Det er i øvrigt ret sørgeligt at du har svært ved at connecte med mennesker. Måske skulle du søge hjælp?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg tror nu bare hanslichts pointe er at dyr ikke har de samme emotionelle restriktioner som nogle mennesker har.

Men det skal vist også tages med et gran salt... jeg tror ikke dyr på samme vis er i stand til at styre deres følelser, f.eks. aggression eller frygt. De fleste dyr er mere impulsive fordi de er underlagt instinkter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dankdawg skrev:

Jeg har selv været vegetar i 14 år, og det er altså kun dyr. Du kan kneppe med dem for all I care, det ændrer ikke på at det bare er dyr, og dyr er, for mig, ikke lige så meget værd som mennesker.

Hvor er du sørgelig.. Og jeg som troede at de fleste på et board der samler folk med interesse for bevidsthedsudvidelse havde bare en lille sans for respekt, medfølelse og kærlighed. Men du hælder måske mest til de stoffer der gør dig apatisk og ligeglad eller de der gør at du føler dig som verdens navle?

dankdawg skrev:
Jeg er villig til at give dyr rettigheder den dag de kan rejse sig op og kræve dem. Ikke før. Indtil da: bon appetite.

Okay hvad med evnesvage eller folk der er grøntsager, døvstumme osv. lad os da dræbe dem. De kan jo bare bede om deres ret, kan de ikk? Og det er jo også kun individer der kan bede om respekt der må få den er det ikke? Dejlig holdning du har til tingene.

dankdawg skrev:
Folk spiser ikke deres kæledyr, men det er noget andet. For det er jo deres ejendom, og i det at det er deres ejendom, så ville det være en krænkelse af EJEREN, ikke af dyret at spise det (med mindre det var ejeren selv der gjorde det selvfølgelig).

Så det gælder alt sammen om ejeren af dyret og ejerens værdighed? Tsk.

dankdawg skrev:
Jeg er så imod dyrebeskyttelseslove, fordi det må være op til den enkelte hvordan han vil behandle sine dyr. For dig ville det måske være OK at slagte dyr for at spise dem, mens en veganer ville være imod, osv. Hvem skal bestemme hvor grænsen går? Jeg mener at det må være en individuel beslutning.

Det er rigtigt at det er et spørgsmål om personlig overbevisning og samvittighed om man vil æde dyr men det betyder fandme ikke at man kan behandle dem som man vil. Hvem skal bestemme hvor grænsen går? Det mindste man kan gøre er da at behandle dyret godt i dens levetid. Du har ret i at man måske ikke er dyrets ven hvis man har intentioner om at æde det, det kan der være delte meninger om men fordi man har tænkt sig at æde et dyr kan man vel godt give dyret et godt liv så længe det lever.

dankdawg skrev:
Hvad angår habitater, så er det igen et spørgsmål om ejendomsret, og ikke om dyrerettigheder.

Og sådan er det også med børn eller folk man tager til slaver? Fordi man "ejer" dem (hvilket egentlig ikke kan siges om noget andet individ. Du kan ikke eje noget andet menneske eller dyr, men du kan af kærlighed tage individet under dig til glæde for jer begge.) så kan man gøre med vedkommende som man vil? Jeg er fandme glad for at jeg ikke er født med dig som mit værge. Fy for den da. Så hvis du mener det er retmæssigt for din hund at bo nede i et lille jordhul hvor du pisser ned i hver dag så er det okay, fordi du "ejer" dyret?

dankdawg skrev:
Det er i øvrigt ret sørgeligt at du har svært ved at connecte med mennesker. Måske skulle du søge hjælp?

Burde man ikke også søge hjælp når man har så svært ved at connecte med alt man ikke selv anser for at komme én selv til gode eller når man har så svag medfølelse for medskabninger?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Treasure skrev:
Jeg tror nu bare hanslichts pointe er at dyr ikke har de samme emotionelle restriktioner som nogle mennesker har.

Men det skal vist også tages med et gran salt... jeg tror ikke dyr på samme vis er i stand til at styre deres følelser, f.eks. aggression eller frygt. De fleste dyr er mere impulsive fordi de er underlagt instinkter.

Nej, men f.eks. pandabjørne er de ultimative hippie-dyr... de konverterede selv til vegetarer.

Personligt er jeg også selv vegetar (3 år), delvis pga. min tro på reinkarnation, men også fordi at jeg mener at vi er lige med dyr.
At de spiser hinanden har jeg det fint med, sådan fungerer fødekæden, men vi har et valg, og at du kan få 1000 gange mere mad ud af at dyrke vegetabilske afgrøder end at holde dyr, syntes jeg er et godt argument.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
Jeg går ind for, at dyrene skal have det godt i deres levetid, men for dællan, hvor kan jeg godt li en god saftig bøf, medium rare, tak! Jeg er nu glad for vi ligger i toppen af fødekæden, og kan udnytte de resurcer vi har til rådighed, her på vores kære planet...

bubbles

Titel:
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Gaia, i stedet for at kaste med mudder, hvad med at du så besvarede nogle af spørgsmålene i mit indlæg? Det er altså standard libertarianisme-kritik, du skriver der, endda kritik der viser at man ikke har forstået noget som helst af libertarianismen. Jeg vil ikke ty til mudderkast, men jeg synes godt nok at dit første svar til dankdawg er arrogant. Jeg vil gerne stille dig det samme spørgsmål jeg stillede Astral: Ville verden være et bedre sted hvis alle var som dig? Dit svar indikererer i hvert fald at du har en ide om, at psykedeliske stoffer kun kan tages med et formål og at man ligefrem er et dårligt menneske blot fordi man synes at dyr ingen rettigheder har, hvilket man logisk gyldigt kan argumentere sig frem til.

Wow, det blev en lidt længere smøre end planlagt. Jeg har en lav tolerance overfor frelste mennesker... :wink:

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Gaia skrev:

Hvor er du sørgelig.. Og jeg som troede at de fleste på et board dersamler folk med interesse for bevidsthedsudvidelse havde bare en lille sans for respekt, medfølelse og kærlighed. Men du hælder måske mest til de stoffer der gør dig apatisk og ligeglad eller de der gør at du føler dig som verdens navle?

Luk dog røven din klamme hippie-so. Det er sgudda til at brække sig over med din selvretfærdighed. Hvorfor gør du ikke verden en tjeneste og tager dig af dage, så forstyrrer du ikke den smukke planet som du elsker så højt. Fuck hvor jeg dog hader sådan nogle frelste idioter som dig. Hvorfor kan du ikke bare se din vegetarianisme som et personligt valg (i øvrigt et jeg respekterer) i stedet for at skulle se ned på andre mennesker?

Det må da være den enkeltes sag hvad han/hun vil spise.

Citat:
Okay hvad med evnesvage eller folk der er grøntsager, døvstumme osv. lad os da dræbe dem. De kan jo bare bede om deres ret, kan de ikk? Og det er jo også kun individer der kan bede om respekt der må få den er det ikke? Dejlig holdning du har til tingene.

Folk der er døvstumme kan godt kommunikere. Er du idiot? Nå ja, det er du...sorry.

Dem der ikke kan klare sig selv lever faktisk på andres nåde. I alle samfund er det sådan. Det ligger i sagens natur. Grunden til at vi ikke dræber dem, er at vi har medfølelse med andre mennesker. Bortset fra det, skal vi så ikke holde os til det vi taler om i stedet for at begynde at drage evnesvage ind i sagen? Jeg har ikke tænkt mig at æde spassere til morgenmad..har du?

Citat:
Det er rigtigt at det er et spørgsmål om personlig overbevisning og samvittighed om man vil æde dyr men det betyder fandme ikke at man kan behandle dem som man vil. Hvem skal bestemme hvor grænsen går? Det mindste man kan gøre er da at behandle dyret godt i dens levetid. Du har ret i at man måske ikke er dyrets ven hvis man har intentioner om at æde det, det kan der være delte meninger om men fordi man har tænkt sig at æde et dyr kan man vel godt give dyret et godt liv så længe det lever.

Det kan man godt, men man er ikke god ved dyret af den grund. Man gør ikke dyret en tjeneste, hvis det er det man bilder sig ind. Spiser du mælk, æg, honning, vingummi? Går du med læder? Er det korn dit brød er lavet af høstet ved håndkraft?

Citat:
Og sådan er det også med børn eller folk man tager til slaver? Fordi man "ejer" dem

Man ejer ikke børn . Er det proteinmanglen der får din hjerne til at svigte? Hvor fanden kommer det fra?

Citat:
Burde man ikke også søge hjælp når man har så svært ved at connecte med alt man ikke selv anser for at komme én selv til gode eller når man har så svag medfølelse for medskabninger?

Åh spar mig for dit crap, din hellige hippiekælling. Jeg har bestemt medfølelse. Bare fordi jeg ikke har lyst til at bestemme hvor meget medfølelse andre skal have, så betyder det ikke at jeg ikke har medfølelse. Jeg vægter bare mennesker over dyr. Du ska være velkommen til at redde mus fremfor mennesker. Det er dit valg, menplease, spar os andre for dit lort.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Dextrose skrev:

Personligt er jeg også selv vegetar (3 år), delvis pga. min tro på reinkarnation, men også fordi at jeg mener at vi er lige med dyr.
At de spiser hinanden har jeg det fint med, sådan fungerer fødekæden, men vi har et valg, og at du kan få 1000 gange mere mad ud af at dyrke vegetabilske afgrøder end at holde dyr, syntes jeg er et godt argument.

Jamen hvis man ikke gider at spise kød skal man bare lade være. Det er jo helt fint. Men jeg tror ikke på at du mener at dyr er lige med mennesker. Alene i dit indlæg siger du jo at det er fint at de dræber andre.

Hvis de var lige skulle de vel for retten? Lige som du vel sagtens vil mene at folk skal i fængsel for mord hvis de køber en burger? Hvis et dyr er lige med et menneske, så skal dyret have samme rettigheder, ellers giver det ingen mening. Med mindre du taler om et eller spirituelt gøgl, i så fald er det uden for min interessesfære, og så er det sikkert rigtigt nok.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A, baby! Ok, ok Aalborg så
Kan godt være at dyr har det slemt og alt det der. Men hvad fanden de smager jo godt.

Desden er den der video lavet at PETA, som før er blevet bustet i at stage deres videoer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 117 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]