dankdawg skrev:
Jeg har selv været vegetar i 14 år, og det er altså kun dyr. Du kan kneppe med dem for all I care, det ændrer ikke på at det bare er dyr, og dyr er, for mig, ikke lige så meget værd som mennesker.
Hvor er du sørgelig.. Og jeg som troede at de fleste på et board der samler folk med interesse for bevidsthedsudvidelse havde bare en lille sans for respekt, medfølelse og kærlighed. Men du hælder måske mest til de stoffer der gør dig apatisk og ligeglad eller de der gør at du føler dig som verdens navle?
dankdawg skrev:
Jeg er villig til at give dyr rettigheder den dag de kan rejse sig op og kræve dem. Ikke før. Indtil da: bon appetite.
Okay hvad med evnesvage eller folk der er grøntsager, døvstumme osv. lad os da dræbe dem. De kan jo bare bede om deres ret, kan de ikk? Og det er jo også kun individer der
kan bede om respekt der må få den er det ikke? Dejlig holdning du har til tingene.
dankdawg skrev:
Folk spiser ikke deres kæledyr, men det er noget andet. For det er jo deres ejendom, og i det at det er deres ejendom, så ville det være en krænkelse af EJEREN, ikke af dyret at spise det (med mindre det var ejeren selv der gjorde det selvfølgelig).
Så det gælder alt sammen om ejeren af dyret og ejerens værdighed? Tsk.
dankdawg skrev:
Jeg er så imod dyrebeskyttelseslove, fordi det må være op til den enkelte hvordan han vil behandle sine dyr. For dig ville det måske være OK at slagte dyr for at spise dem, mens en veganer ville være imod, osv. Hvem skal bestemme hvor grænsen går? Jeg mener at det må være en individuel beslutning.
Det er rigtigt at det er et spørgsmål om personlig overbevisning og samvittighed om man vil æde dyr men det betyder fandme ikke at man kan behandle dem som man vil. Hvem skal bestemme hvor grænsen går? Det mindste man kan gøre er da at behandle dyret godt i dens levetid. Du har ret i at man måske ikke er dyrets ven hvis man har intentioner om at æde det, det kan der være delte meninger om men fordi man har tænkt sig at æde et dyr kan man vel godt give dyret et godt liv så længe det lever.
dankdawg skrev:
Hvad angår habitater, så er det igen et spørgsmål om ejendomsret, og ikke om dyrerettigheder.
Og sådan er det også med børn eller folk man tager til slaver? Fordi man "ejer" dem (hvilket egentlig ikke kan siges om noget andet individ. Du kan ikke eje noget andet menneske eller dyr, men du kan af
kærlighed tage individet under dig til glæde for jer begge.) så kan man gøre med vedkommende som man vil? Jeg er fandme glad for at jeg ikke er født med dig som mit værge. Fy for den da. Så hvis du mener det er retmæssigt for din hund at bo nede i et lille jordhul hvor du pisser ned i hver dag så er det okay, fordi du "ejer" dyret?
dankdawg skrev:
Det er i øvrigt ret sørgeligt at du har svært ved at connecte med mennesker. Måske skulle du søge hjælp?
Burde man ikke også søge hjælp når man har så svært ved at connecte med alt man ikke selv anser for at komme én selv til gode eller når man har så svag medfølelse for medskabninger?