Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 00:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hvorfor tager i stoffer?

Jeg kan huske i mine unge dage da jeg først blev introduceret for cannabis at jeg syntes det var spændene og bare skulle prøves!

Senere da jeg fandt ud af der var andet i verden end cannabis og alkohol blev jeg nysgerrig og følte en trang til at udforske denne verden. Måske stadig fordi det var spændene, men i takt med at jeg prøvede flere ting og blev ældre, begyndte jeg at kunne lide stoffer mere og mere.

Jeg har både haft ned og opture på diverse stoffer, men har endnu ikke haft en oplevelse hvor jeg har tænkt - det gør du aldrig igen!

Dette topic er ikke ment som hvor meget folk har prøvet, men hvorfor man har valgt at ekspermentere, bryde lov, normer osv.

(Prøvede at søge, men der dukkede ikke noget op, så undskyld hvis det har været oppe at vende før)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus N
For mig har det været en meget naturlig udvikling. Det ene førte til det andet. Muligheden for at udforske det ukendte har altid appeleret til mig. Og vupti, så stod man en dag og var blevet narkoman, og havde det fint med det. :wink:

peace bubbles

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Cannabis hører (efter mit synspunkt) ikke inde under kategorien stoffer! ;)

Men jeg gik på efterskole, først kom smøgerne, så kom hashen, så kom amfen, så kom kiksen, og så kom hashen tilbage igen gange 20!! ;)

hehe...

Gjorde det nok fordi de folk jeg så op til dengang røg fede selv. det er den eneste forklaring, og så selvfølgelig fordi det er skægt :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 1.347
For at være ærlig, uden at pakke det ind.

For at have det sjovt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
sulek skrev:
For at være ærlig, uden at pakke det ind.

For at have det sjovt.

Ditto :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Godt spørgsmål... har jeg haft undladt at tænke på for længe.

Jeg er aldrig blevet presset til det. Gruppepres har af en eller anden årsag sjældent virket på mig. Det føles som en naturlig overgang, som noget forhåndsbestemt.

Før jeg begyndte på hash var jeg fuldstændig våd bag ørerne, troede på regeringens oplysninger om hash, og ja... nu jeg ser tilbage har jeg været ret uvidende (og konservativ :wink: ), og måske et eller andet sted i mit ubevidste har jeg været klar over det, og automatisk søgt at ændre det. Hvis jeg mødte mig selv nu som jeg var dengang, ville jeg give mig selv tæsk! Ganske enkelt. Ej, jeg har lært nogle ting, udvidet min horisont og blevet et bedre menneske. Synes hash har nogle gode og gavnlige virkninger, og så længe jeg ikke ryger mere end højst 5 gange på en måned, kan jeg ikke se det skadelige i det.

Hilsen mig

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg startede som de fleste også med hashen, som jeg heller ikke sætter i forbindelse med de øvrige stoffer!

Derefter var det svampe jeg år sammen med vennerne, uden at vi egentlig tænkte over hvorfor det virkede bare utroligt tiltalende for os og det var i den spæde alder af 16!

Men jeg ved med sikkerhed hvorfor jeg i sin tid begyndte at tage ecstacy. Dette var den evige søgen efter kærlighed og lykke, jeg var simpelthen den største eurofoman og fandt i denne periode stor tilfredsstillelse i at æde piller, men så var det lissom at magien forsvandt og det gik op for en at man ikke opnåede lykke af stoffer.

I disse tider ryger jeg hash for at koble af fra hverdagen og give mig selv lov til at tænke i mere filosofoske baner...
Piller, amf, coke osv siger mig ikke så meget mere men det gør psykadelika til gengæld, jeg har fornyligt fået et helt nyt syn på dette som jeg vidst også har ytret her på boardet...
At udforske sig selv og lege med bevidsthedens grænser er bare for nice8)
Det er ikke stofferne der gir mig lykke men det fact at jeg via dem har opdaget sider af mig selv som jeg højest sandsynligt ikke havde set uden (groft sagt)

Jeg tager stoffer fordi de er der og jeg vil opleve alt hvad livet har at byde inden jeg bliver gammel.. Stofferne er bare en af tingene... Derfor!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tager stoffer fordi jeg kan!

Hvis man kan tage stoffer uden at lemlæste sig selv eller gøre yderlige skade, så kan jeg ikke længere se et problem i at gøre det?

Jeg tager stoffer fordi kræver mine menneskelige rettigheder og behov!

Jeg bryder loven, fordi jeg ikke vil indordne mig efter disse principper. Og så er der jo kun en ting at gøre, oprør! :D

Og til jer, som ikke kan tage stoffer "Synd for jer - også til dem der gør det alligevel".

Visias

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg udforsker forskellige sider af mig selv, og her er stofferne glimrende. Jeg er dybt facineret af at man kan opnå forskellige fede virkninger ved forskellige former for stoffer.
Jeg gør det ikke fordi at jeg synes det er fedt at gøre ting som man ikke må ifølge lovgivningen. Det er jeg sgu ligeglad med.
Jeg gør det fordi at det er noget jeg finder ekstremt spændene, præcis ligesom at man undersøger en masse om film og medie, hvis det er det man er meget interesseret i.

Så for mit vedkommende er det nysgerrighed og facination der har gjort at jeg udforsker i den verden.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
vil mene jeg gør det mest for at prøve det på min egen krop jeg har altid gernet villet udforske nogle ting og blive klogere på dem, stoffer er faktisk nu jeg tænker over det blevet mit interesse område ikke så meget med at ta det(så ville jeg være afhængig) men mere med at finde ud af noget mere om det og så prøve

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hamber skrev:
Cannabis hører (efter mit synspunkt) ikke inde under kategorien stoffer! ;)

først kom smøgerne, så kom hashen, så kom amfen

Hvis cannabis ikke hører ind under stoffer, gør cigaretter så? :wink:

Hvorvidt cannabis er et stof eller ikke, kan vi diskutere i en anden tråd :P

Cigaretter og alkolhol er efter min mening også stoffer. Fordi det er lovlige stoffer, behøver de jo ikke være dårligere eller bedre end resten.

Men lad os da bare holde os til de resterende. Det er nok ikke den mest spændene læsning at høre om hvordan folk prøvede alkohol første gang :roll:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Hvorfor tager i stoffer?

Jeg gør det, jeg er bedst til - og hvad jeg er bygget til!

Vorherre har vel ikke udstyret vores hjerner med så mange forskellige receptorer, uden at de skal okkuperes af noget fornuftigt :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tager hovedsaglig stoffer, fordi jeg føler, de kan hjælpe mig på hver deres måde. Bl.a. til selvudforskning, sociale begivenheder og sjov.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
CannaChem skrev:
Citat:
Hvorfor tager i stoffer?

Jeg gør det, jeg er bedst til - og hvad jeg er bygget til!

Vorherre har vel ikke udstyret vores hjerner med så mange forskellige receptorer, uden at de skal okkuperes af noget fornuftigt :)

Hvor er det så superfedt sagt :D Tror jeg vil bruge den næste gang nogen spørger.. Så står de bare som et stort :?:

Titel:
Medlem

Jeg tager stoffer fordi jeg har lyst til det, og deres eventuelle skadeseffekt primært er noget jeg selv skal leve med. Skulle det ændre sig, ville jeg undlade at gøre det.

Nu tager jeg dog ikke stoffer så tit, måske er det af værdi at kigge på hvorfor jeg har lyst til det ?

Fordi livet uden er for kedeligt og gråt, jeg har brug for nogle ekstreme oplevelser, gode, underlige, rare - så lang tid det er givende på den ene eller anden måde. For mig perspektiviserer stoffer virkeligheden, og jeg har brug for et midlertidigt friskt syn på det hele i ny og næ. Desværre har jeg har ikke gejst nok til at opnå de perspektiver på den hårde måde, ergo jeg vælger den nemme.

Stoffer til selvterapi ? Det gør jeg det ikke i... Stoffer kun for at feste, det gør jeg det heller ikke i. Jeg er et sted imellem de to poler der.

- Bart

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Bart skrev:
Stoffer til selvterapi ? Det gør jeg det ikke i... Stoffer kun for at feste, det gør jeg det heller ikke i. Jeg er et sted imellem de to poler der.

Hvilket i mine ører lyder som et sundt sted at ligge :wink:

Thumbs up bart!

Titel:
Dedikeret medlem

Fordi de er der!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark.
Fordi de er skabt. Hvorfor lade noget så smukt gå sin næse forbi (heh) på grund af den sociale norm.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: århus
jeg tager stoffer forbi jeg ik ved bedre :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

HashisH skrev:
jeg tager stoffer forbi jeg ik ved bedre :D

:roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste