TheBo skrev:
Jeg kender kun en enkelt person med erfaring med SSRI'er, og jeg skulle sige videre, at det på ingen måde kan anbefales, og at det er et helvede at komme ud af.
Der, hvor lykkepiller kan hjælpe, er, hvis du er så langt nede, at du ikke engang kan finde ud af at tale med en psykolog. Men eftersom du siger, det er en mild depression, bør du måske nok lige prøve at gå til psykolog et par gange og se, om det ikke hjælper, før du kaster dig ud i et allerhelvedes vanedannende stof med så mange bieffekter som SSRI'er.
Jeg synes det kunne være rart, hvis du ville uddybe lidt. Hvilke bieffekter mener du der er tale om, og hvad får dig til at tro at det er et "allerhelvedes" vanedannende" stof? Hvor mange personer kender du, der har oplevet disse ubehagelige bivirkninger? Hvor mange mennesker kender du, der har haft gavn af ssri? Hvor mange mennesker kender du, der har taget ssri? Kunne det ikke være meget fornuftigt at nævne i denne sammenhæng?
Jeg har selv fået SSRI for nogle år siden i ret lang tid, og jeg har ikke oplevet noget af det du snakker om. Ingen bivirkninger der er værd at nævne og slet ingen vanedannende effekt. Jeg er også under indtryk af kun er en meget lav procentdel, der oplever disse effekter. Hvorfor ikke holde det en smule sagligt, istedet for at hænge SSRI ud som noget lort? "Jeg har hørt at..", "jeg kender en...", "det siges at..." osv. er sgu ikke sagligt.
I øvrigt kan jeg nævne at jeg kender en, der prikkede øjnene ud på sig selv, fordi han fik stærke hallucinationer på LSD - se dét er et farligt stof, rendyrket kemisk ondskab!!!.. For ikke at nævne ham jeg hørte om, der nu tror han er en ko, efter at have taget et svampetrip for 15 år siden.
Jeg synes det er trælst, hvordan få mennesker ødelægger et stofs "ry". Se f.eks. hash, lsd, svampe og ssri.
En tåbe jeg kender, tog 6 cipramil en aften og blandede med øl. Han siger det var "pisse fedt", og det mindede meget om ecstasy. Han følte sig overdrevet glad, udadvendt og nærmest lykkelig hele aftenen. Siger det noget om SSRI eller personen?