Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 jul 2025 00:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Hej, jeg er officielt ret ny, men har kigget på forumet og læst triprapporterne i et års tid, eller sådan noget :D

Well, jeg er 18 år, og går i gymnasiet (har ikke nogen problemer, udover det normale skoletræthed :p) :D

Jeg prøvede amf for første gang i en alder af 18 (ved ikke hvorfor jeg ville vente til jeg blev 18, men det virkede på en eller anden måde som det mest "modne", da jeg jo officielt tager skraldet selv, hvis jeg fucker up) :D

Nå, men efter et par måneder (eller 4) med diverse eksperimenter, amf, kix & svampe kom jeg til at snakke med min eks om det, og hun stejlede jo (som så mange andre) totalt, og stemplede mig nærmest som narkoman osv :P

Når vi så kommer i snak om det, så kommer hun med den der "jeg håber virkelig du stopper" "er virkelig ked af at du gør sådan noget" osv.

Så er det jeg tænker.. "hmm, hvad er det lige der adskiller alkohol fra mit normale (eller næsten ikke eksisterende forbrug i weekenderne)"

Da jeg drak til fester osv før i tiden, gik det tit over stregen, så fattede man intet, ørlede, sov i busskure, eller hvor man nu kunne sove :P..

Nu, når jeg er på snitter eller kix i weekenderne så bliver jeg gladere osv. Men jeg tager selvf kun sådan "så jeg ahr det godt", når jeg er i byen, og til fest, for den sags skyld..

Men mit spørgsmål er så. Hvorfor er det at jeg skal "stemples" som et fjols, der slår sig selv ihjel, når jeg opfører mig meget pænere, og er nemmere at have med i byen på stoffer :S

Jeg er selvf modtagelig overfor kritik og spark i nøden, da alle indslag er velkomne :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej Sway :)

Jeg tror der er mange der har det som dig(mig selv inkluderet), og jeg har simpelthen opgivet at prøve at oplyse folk mere. De hører simpelthen ikke efter. Og hvis man endelig får en seriøs samtale med dem, sidder de alligevel med det der "ååh, det er bare narkoen der taler" blik og kommer med ånsvage anektdoter om "en vens, ven der tog en pille og døde 2 minuter efter!". :? Jeg har det helt fint med at de ikke ved, at jeg er på noget "unormalt", når jeg er i byen eller til andet med dem.

Jeg har også en veninde der sagde en masse ting i samme stil, som din eks-kæreste. Hun er dog stoppet med det efter en hyggelig aften i en vens lejlighed, hvor hun fik set hvordan jeg (og min ven) opfører os når vi er på Ecstasy/Methylone.

Selvom dette selvfølgelig ikke besvarer dit spørgsmål håber jeg at det kunne bruges :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Well, jeg synes det er en dum idé at tage narkotiske stoffer hver evig eneste weekend, men det er selvfølgelig ok lige at prøve det et stykke tid, hvis man VED man ka styre det.

Men jeg ved ikke, er det noget i har tænkt jer at blive ved med i mange år? for så tror jeg lige i ska tag og tænke jer en ekstra gang om. Det er sgu ikke for sjov, heller ikke med alkohol. På et eller andet tidspunkt medmindre i er utrolig heldige, vil det udvikle sig til en dårlig vane, og tro mig, har taler jeg af erfaring. Det er sgu ikke legetøj, men substancer der går ind og påvirker jeres hjerne. I risikere i væreste fald at få personligheds forandring, dårlig hjerte, dårlig hukommelse og ændringer i hypotenusen, og mange andre bivirkning hvis I fortsætter i det tempo. Og det er en ting der er 100% sikkert.

For det føste vil det ikke være lige så sjovt, som hvis I havde holdt lidt igen, og for det andet er det jo heller ikke specialt billigt, og for det 3. så ville I sikkert komme til at fortryde det, hvertfald hvis I køre den helt ud.

Tænk lige på det, og slap lidt af. I har trodsalt mange år tilbage, så hvorfor ødelægge det for jer selv. Men som sagt et stille og roligt forbrug ka der ikke ske så meget ved, bare ikke det der weekend roderi.

Pas nu på jer selv derude ;)

Senest rettet af snufkin 19 jan 2007 01:59, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg er helt enig i at man faktisk tit kan styre sin opførsel bedre på amf og coke end hvis man drikker sig lallende stiv.
Og min opdagelse af centralstimulerende stoffer gjorde da også gymnasie-festerne i 3.g en del sjovere.

Til gengæld er der en langt større risiko for (hurtigt) at ryge ud i et misbrug af stimulanserne, end der er for at blive afhængig af alkohol.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Citat:
Men jeg ved ikke, er det noget i har tænkt jer at blive ved med i mange år? for så tror jeg lige i ska tag og tænke jer en ekstra gang om. Det er sgu ikke for sjov, heller ikke med alkohol. På et eller andet tidspunkt medmindre i er utrolig heldige, vil det udvikle sig til en dårlig vane, og tro mig, har taler jeg af erfaring.

Nu skal jeg ikke kunne udtale mig om Sway's forbrug, men for mit vedkommende forsøger jeg at holde det til højest en gang om måneden. Jeg har aldrig været det store party-menneske og har derfor heller aldrig drukket specielt meget alkohol. I må undskylde hvis jeg ikke gjorde det klart nok. Man skal selvfølgelig holde et moderat forbrug og en eller flere gange om ugen kan måske hurtigt blive for meget for hovedet ;) Jeg ønskede blot at pointere at der nok er mange som bliver stemplet fordi de nogen gange foretrækker andet end alkohol-rusen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Scented skrev:
Citat:
Men jeg ved ikke, er det noget i har tænkt jer at blive ved med i mange år? for så tror jeg lige i ska tag og tænke jer en ekstra gang om. Det er sgu ikke for sjov, heller ikke med alkohol. På et eller andet tidspunkt medmindre i er utrolig heldige, vil det udvikle sig til en dårlig vane, og tro mig, har taler jeg af erfaring.

Man skal selvfølgelig holde et moderat forbrug og en eller flere gange om ugen kan måske hurtigt blive for meget for hovedet ;) .

En eller flere gange om ugen er efter min overbevisning for meget, ikke måske for meget. Jeg nægter at tro på at nogen kan tåle at tage amfetamin og mdma en eller flere gange om ugen uden at tage skade af lorte efter noget tid. Jeg tager personligt aldrig amf og kun mdma to gange om året (fra nu af :roll: hehe) men et ugenligt forbrug er for meget. Der er jo ikke langt til daglige forbrug.

En gang om måneden er helt fint, vil jeg da tro.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
eedeolla skrev:
En gang om måneden er helt fint, vil jeg da tro.

Med hensyn til MDMA, synes jeg faktisk at det er for meget med en gang om måneden. Jeg vil anbefale mindst 2 måneders pause (og helst længere tid) mellem disse oplevelser.

Titel:
Junior medlem

Er vi ikke en del off topic nu?
Det synes jeg er en skam, da det er et godt 'topic for debate', som sway starter.. :idea:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

..

Senest rettet af guldsky007 23 okt 2010 00:18, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Scented> yeah, kender det godt.. Har været påvirket, hvor man har siddet sammmen med mennesker der drikker (drikker også selv en smule øl, når jeg er på amf).. Og når man så senere hen fortæller dem at man var på stoffer, siger de "nej, det kan da ikke passe, fordi folk bliver underlige, og voldelige"

eedeolla> Nu er det heller ikke hvér weekend jeg skyder den af på stoffer! Det kommer meget an på vennekredsen der fester, da jeg har 2 (1 der tager stoffer, og 1 der drikker). Og når jeg vælger at feste sammen med dem der ikke tager stoffer, så siger jeg simpelthen til mig selv hjemmefra, "styr drikkeriet, og hold dig fra stofferne" og det virker, for når stemningen kommer op, så glemmer jeg alt om de folk der skyder den af på kix osv :)..

Det skal dog siges at jeg nok giver den liige én tand for meget.. Men det er nok fordi at i sommers, kom ud af et forhold på ca. 2 år, hvor jeg slet ikke havde festet osv. (ved godt det er det perfekte springbræt til et misbrug :/. så derfor har jeg nogle weekender, hvor jeg bare ligger herhjemme med nogle venner, og stener film) :)

lalandia> Ja, du har helt ret.. Venner/veninder vil da passe på en, og de gør det jo udfra den viden de har (hvilket jeg også er glad for). Personligt syntes jeg bare ikke "stop med det lort", virker.. Hvorimod den der "du kan bare komme, hvis du har noget du vil snakke om", virker meget bedre :)

Og jeg er da ked af det med hende pigen, men det er jo typisk at fordomme skal ødelægge det :/.

// Tak for et super forum, hvor folk tager sig tid til at svare på ens sprøgsmål/svar :D

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg synes da heller ikke man nødvendigvis får dårlig opførsel eller andet på alkohol. Det handler ligesom alle andre stoffer, hvor meget man drikker. Hvis man drikker moderat, kan man have det sjovt uden at brække sig eller lave andre dumme ting. Personligt når jeg møder eller er sammen med folk i byen som er på stoffer, er de irriterende at være sammen med fordi de er alt for overgearede og "oppe at køre". Man kan tit sidde og føre normale samtaler med en person, der er lettere beruset, men det er altså lidt sværre med en person på kix el. lign.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Jeg synes da heller ikke man nødvendigvis får dårlig opførsel eller andet på alkohol. Det handler ligesom alle andre stoffer, hvor meget man drikker. Hvis man drikker moderat, kan man have det sjovt uden at brække sig eller lave andre dumme ting. Personligt når jeg møder eller er sammen med folk i byen som er på stoffer, er de irriterende at være sammen med fordi de er alt for overgearede og "oppe at køre". Man kan tit sidde og føre normale samtaler med en person, der er lettere beruset, men det er altså lidt sværre med en person på kix el. lign.

ja :D vil holde med dig i at det handler om 'stoffet' er taget med måde. en person på amf, cola eller kix kan være utrolig svær at føre en normal samtale med.

Titel:
Insane psychedelia user!

Har også tit oplevet folk på amf eller coke blive voldelige og aggressive... det ser jeg ihvertfald bestemt som en bagside. Også selv med folk jeg kender, der normalt ikke ville reagere voldeligt eller aggressivt, men som bliver intolerante og meget hurtigt provokeret af andre. Sådan generelt bare en kortere lunte. F.eks. bare det at nogle kommer til at skubbe til dem på en bar eller diskotek eller nogen måske er lidt smarte at høre på osv. Og det kan tit føre til konfrontationer eller i værste fald, voldelige sammenstød. Og i en situation eller et sted, hvor der i forvejen er fulde mennesker er det måske ikke altid lige hensigtsmæssigt at være så "edgy".

Titel:
Dedikeret medlem

Ja, ok.. Vil egentlig give jer lidt ret i det, men jeg har bare den der tendens til liiige at få lidt for meget, fordi øl smager jo så satans godt! (drikker aldrig sprut)

Og det er IMO, nemmere at få en øl eller 4 for meget, end det er at få for meget amf (tager næsten altid kun amf når jeg er i byen), måske fordi jeg ved at det ikke ville være smart at fucke mega, hvem ved :P

Nu er jeg så slet ikke typen der bliver aggressiv, bliver mere "nå ja, undskyld".. Så har ikke de problemer med aggressivitet når jeg er på stoffer..

// kigger nok ind og svarer i morgen, da jeg kun lige kort er hjemme :)

/// aftenen i går var en fest uden stoffer (for mit vedkommende).. Selvom der både var kix og amf til stede *stolt* :P

Men i aften skal jeg nok til smølfeland, hvis alt forløber som planlagt :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
kemal skrev:
Citat:

ja :D vil holde med dig i at det handler om 'stoffet' er taget med måde. en person på amf, cola eller kix kan være utrolig svær at føre en normal samtale med.

.. og det kan en person der har drukket også være.. selv synes jeg amf ka sætte gang i snakkeren og føre nogle fine samtaler, men alt med måde.. kiks tilgengæld ka godt fucke det hele lidt op :P

og angående det at blive aggressiv.. er det ik bar alle hormonbrødene!? hihi :P Sorry, ku ik la vær,. men blir selv bar happy og lallet.. og ka sige undskyld, ligesom ham i svaret ovenover :wink:

Titel:
Dedikeret medlem

Ja hr. Elg. du har så meget ret!. Der er ikek noget federe, end at få en på kix til at tabe tråden :p.. Og man fatter bare intet af, hvad man har snakket om :p..

Det kan nu godt føre til lidt "problemer", hvis man sidder til en fest og der er folk der er på kix, og andre der kun er på amf.. For når man sidder og koger for sig selv, så er der ikke noget værre, end en der har fået snakkeren på pga amf :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
//Edit: Indlæg slettet.

Astral altså, vi har sagt det før: Ingen dødskomboer!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grunden til vi rationelle mennesker bliver stemplet på den måde er kort og godt, at regeringens skræmmekampagner og narkotikapolitik egentlig viser at være ret effektiv.

Personlig vil jeg ikke stemple folk på den måde. Det ville jeg dog tidligere. Jeg tror meget af det ligger i, at uvidenhed skaber frygt.

Jeg har selv fået stemplet og jeg kan love dig for, min verden er ændret siden jeg begyndte at interessere mig for knark. Det er sørgeligt, men sandt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]