TheBo skrev:
Phibes, hvorfor lukker du sådan noget idiotisk lort ud, når der står en pige her, som har et alvorligt problem med en, som hun elsker? "Drop idioten..." Kæft hvor er det dumt skrevet.
Kan vi lige få kammertonen? Du har ingen ide om hvor mange timer jeg har brugt på at studere social psykologi, NLP, 'strategier' for parforhold og lignende. Jeg kunne godt skrive et indlæg i bedste "hvor er jeg en begavet wanker"- stil, men jeg valgte at koge det ned til essensen. Du burde også have været her længe nok til at vide, at jeg skal tages med et gran salt. Det er internettet, ikke en doktorafhandling.
Jeg ved ikke hvad dit problem er, men jeg kunne forestille mig at det udspringer af det, at hun "elsker" ham. Og selvfølgelig skal man prioritere følelser over fornuft...NOT. Det burde du også lade vær med næste gang, at et af mine indlæg går dig på

Hvad er forelskelse? Min egen udlægning af sagen er, at det er en oldgammel mekanisme der er opstået for parringens skyld. Et instinkt. Ligesom andre dyr tiltrækker vi en partner ved en parringsdans. Dans skal for os tolkes metaforisk, forstået på den måde, at tiltrækning skabes ved at gøre og sige de rigtige ting, på den rigtige måde, på det rigtige tidspunkt. Dermed ikke sagt, at jeg mener, at piger kun kan tiltrækkes på én måde, og at alle piger tiltrækkes af de samme kvaliteter. Det siger jeg ikke. Jeg siger, at tiltrækning er ingen magisk vejleder. Tiltrækning fører en bag lyset nogle gange og skubber logik og kritisk sans i baggrunden. C89 har mødt en fyr som kan tiltræknings-algoritmen, der virker på hende - det ændrer ikke på, at fyren lyder som en idiot. Der er ikke noget nyt i, at bad boys udstråler ting, som tiltrækker piger, men der følger desværre også en del lort med, og de er en meget dårlig langsigtet strategi.
Det er vigtigt at have grænser i et forhold, både som kvinde og mand, og det vigtigt at være tro overfor sig selv og sine grænser. Derfor synes jeg at hun skal droppe ham. Så kan det være, han indser, at han er et fjols, eller også fortsætter han som han altid har gjort. Jeg har ikke oplevet, at der er kommet noget godt ud af et parforhold, hvor den ene har bedt den anden om at ændre sig. At prøve på at ændre en anden person er ikke så ligetil. Situationen er, som jeg ser den, et clinch mellem følelser og rationalitet. Den altoverskyggende forelskelsesfølelse er ikke så altoverskyggende mere, og fornuften titter frem. Og dens budskab er klart: Et forhold med en sådan fyr er ikke god for mig. Noget må gøres.
Der kan man så enten trække sig ud af forholdet eller sige at han skal ændre sig. Lad os undersøge den sidste mulighed. Der lyder ærligt talt til at være for mange irritationsmomenter ved ham, til at det er værd at prøve. Spørgsmålet lyder "Hvordan fortæller jeg blidt min kæreste, at han skal stoppe med at ryge hash i døgndrift, begå tyverier, tage amfetamin og tale over hovedet på mig med sine venner?". Jeg vil tro, at vennerne så også er et problem så. Hvis han skal leve op til kravene må han næsten droppe fælleskabet der. Det vil nok også være sundt for ham, men det er en STOR brøler at date en anden person i håbet om at "redde" ham/hende, og det vil tære hårdt på dig, som andre også har sagt. Hvad tror du, at der vil ske ved at fortælle ham om hvordan du føler? Han vil sandsynligvis være ligeglad, være irriteret over at du prøver at begrænse ham, og a) slå op, b) bruge det imod dig før eller siden.
Fyren ejer intet "observering ego" - han kan ikke se sig selv udefra. Det, i sig selv, er en meget god grund til at ikke date ham. Det er typisk for umodne mænd. Han har et usundt forhold til rusmidler og han er en tyv. Det burde ikke være så svært at finde en langt bedre fyr, og jeg ser ingen grund til at ikke gøre det. Det er spild af din tid og følelser. Der findes rigtige mænd som gerne vil have dig - hop ikke på den illusion at din nuværende kæreste er noget helt specielt, og du vil aldrig finde nogen som ham. Det ER en illusion som alt for mange mennesker desværre lider under. Been there.
Jeg glæder mig til at høre din intelligente og velfunderede løsning på dette alvorlige problem, TheBo. Jeg står stadigvæk ved "Drop idioten".