Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 01:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Jeg tager om 10 dage afsted på en lille søndagstur i bil på tværs af staterne. Der er utroligt mange ting jeg gerne vil se derovre, og der kommer med garanti mange flere undervejs i form af spontane indfald og lokalbefolkningens forslag.
Turen starter jeg i NY og jeg ville nødigt tage derfra og tænke "arj, det skulle jeg også have set". Så hvis du har været der, eller har hørt om den here fede klub, syrede udstilling, alternative performance, utrolige arkitektur eller lignende - så smid da lige noget info her.
Jeg har ligeledes planlagt at ende med 5 dage i San Francisco - så det samme gælder her - hvis du ved noget, så del da lige ud af den information dér 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Altid tæt på hjemme :)
Hey der..

Jeg var selv i NY her for nogle få år siden og det er den vildeste by ever :)

Nu var jeg der med mine forældre så vi så mest de steder som skulle ses når man kommer som turist:

Ground Zero - Stedet hvor der indtil d.11 sep 2001 stod World trade center - det skal ses fordi det har historisk betydning og så får man også fornemmelsen af hvor stort det var!!

Empire State building - den højeste bygning i NY efter 11 sep. 2001. man skal med to elevatorer op for at komme til toppen, og der er laaangt ned :)

China Town - En del af byen som navnet antyder er fyldt med Kinersere men der er også massere af fede små butikker der har alt hvad hjertet begærer af "Kitsch" og andet ragelse.

Madison Square garden - Alt for vildt, se det om aftenen med alt det lys og kæmpe billboards og så er der en Virgin mega music store som er den største plade butik jeg nogensinde har set med ALT musik!!!

Museum of Natural Historie - Et museum med de vildeste ting, kæmpe T-rex skelletter og alt muligt andet godt. Og så er det i princippet gratis at komme ind, de forventer bare at man "donerer" nogle penge inden man går ind.

Central Park - Bare fordi at det er sjovt at se træer inde midt i NY og så er det en kæmpe park!

Og der er 1.000 andre ting at se kan bare ikke lige komme på flere :)

Men ellers så er det generalt sjovt at se alle de steder som bliver smadret i "The Day after Tomorrow" så se den lige en gang til inden du tager af sted så er der lidt mere at grine af!! :)

Håber du kan bruge det til lidt og så må du have en rigtig fed tur, men husk at komme tilbage igen, Amerika er ikke for folk som os hehe :)

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg var der også selv for et par år siden, og må sige lige det samme som oven for :)

Dog interessere jeg mig også for mangaer, så synes nogle af deres tegnebogs/manga butikker var helt fantastiske :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Under Central station ligger en skaldyrsrestaurant som har det mest lækre mad og ret billigt ift NY. Et must imo.

Mvh Mikkel

Titel:
Relativistisk båthorn

go' tur :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
hva med narko er det til at skaffe der ovre ?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
kroggy skrev:

Der er narko overalt... NY er ikke en undtagelse. Tror harlem er en god bydel at skaffe det i, hvis man har et vist dødsønske vel at mærke :roll:

Titel:
Methylon Connoisseur

Mr.Ambient skrev:
kroggy skrev:

Der er narko overalt... NY er ikke en undtagelse. Tror harlem er en god bydel at skaffe det i, hvis man har et vist dødsønske vel at mærke :roll:

Jeg synes faktisk det var helt utroligt svært, sammenlignet med mange andre steder.. Men prøvede dog heller ikke særligt ihærdigt :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Winta skrev:
Mr.Ambient skrev:
kroggy skrev:

Jeg synes faktisk det var helt utroligt svært, sammenlignet med mange andre steder.. Men prøvede dog heller ikke særligt ihærdigt :)

Det er vel lige så nemt derover som herhjemme, hvis ikke nemmere.

Titel:
Pas nu på med at købe narko dernede.. Enten bliver du skudt eller snydt :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Tag til gospelgudstjeneste i Harlem. Det skulle efter sigende være en helt fabelgatig energiudladning som du vil være høj på i timevis bagefter.

En af mine venner var der for ½ år siden. På opslagstavlen ude i våbenhuset hang en notits fra politiet til turister i bil, om ikke at blinke hvis de så en bil der kørte uden lygter om natten, da gadebanderne havde gang i deres optagelsesritualer for tiden. Det bestod i at køre rundt med slukkede lygter indtil en bil blinkede af dem, dernæst forfølge bilen og likvidere alle passagerer! Så pas på med det. God tur.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
Tag til gospelgudstjeneste i Harlem. Det skulle efter sigende være en helt fabelgatig energiudladning som du vil være høj på i timevis bagefter.

En af mine venner var der for ½ år siden. På opslagstavlen ude i våbenhuset hang en notits fra politiet til turister i bil, om ikke at blinke hvis de så en bil der kørte uden lygter om natten, da gadebanderne havde gang i deres optagelsesritualer for tiden. Det bestod i at køre rundt med slukkede lygter indtil en bil blinkede af dem, dernæst forfølge bilen og likvidere alle passagerer! Så pas på med det. God tur.

Wauw :shock:

De lyder utrolig kreative derovre...

Titel:
Methylon Connoisseur

Stangss skrev:
Pas nu på med at købe narko dernede.. Enten bliver du skudt eller snydt :)

Netop derfor prøvede jeg ikke særligt meget, men så det heller ikke åbenlyst, hverken i de skumle dele af harlem eller i queens, hvor vi i øvrigt troede vi sku dø :D Meget scary sted :S

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
se nu er sagen den at jeg har været narkofri i et stykke tid efterhånden, og nærer ingen planer om at starte igen.

men tusind tak for inputtene, jeg er heldigvis noget længere med min egen ønskeliste - dog havde jeg ingen skaldyrs restaurant på listen ;)

Ha' det fantasisk folkens :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:

Da jeg var i New York var jeg faktisk til en sådan gudstjeneste og det var sgu en oplevelse - helt klart nævneværdig.
Hvis jeg skal bidrage med min mening, så er Ground Zero overvurderet, synes slet ikke det var noget. Kald mig bare ignorant, fordi det er "historisk" eller what-ever, men det appelerede slet ikke til mig. Derimod kan man komme på en båd der sejler rundt om Manhattan hvis man tager metroet til Times Square på 42nd, og går 10-15 minutter. Det var rigtig lækkert.

En sidste ting: Du kan komme op i Empire State Building om aftenen.. Det er vildt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Her er nogle billeder..
Nogle højhuse ved Times Square(hvis jeg ikke husker helt forkert):
Billede
Billede

Et billede fra turen på skibet:
Billede

Og nogle billeder fra Empire State Building:
Billede
Billede
Billede

Derudover kan jeg kun sige god tur, og du kan med god grund glæde dig. Fed by :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har selv været i New York. Kan anbefale følgende steder >
- Ground Zero.
- Madison Square Garden.
- Empire State Building.
- Statue of Liberty.
- Ellis Island.
- China Town.
- Central Park.
- Times Square.
- Se Manhattan fra Brooklyn Bridge ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Brooklyn bridge

Wall street
China town

Little Italy

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Hvis man skal i byen i NYC, kan jeg anbefale at tage ud i Meat Packing District i Chelsea - helt nede imod Hudson River ligger der nogle ret seje natklubber. I det samme område er der i øvrigt også stoppet med nye, fede kunstgallerier. Men det kræver en Gallery Guide at finde dem, for de ligger tit på 14 etage i en fabrik eller den slags steder. Virkelig cool.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]