Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 00:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey allesammen. Er der nogle måder jeg kan få et godt rus på uden det går udover seronotin lageret i hjernen? Lider nemlig af lidt depression og angst og vil gerne have det helt væk. Det må gerne være noget som kan dæmpe angsten, men ikke noget jeg kan blive for afhængig af, som f.eks. tafil :)

Alt andet end hash.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
nu er det kun ecstasy der går ud over dit serotoninlager...

men ellers hvis det skal dæmpe din angst, så er benzodiazepiner, alkohol og ghb nok sagen.. - men alle 3 ting er stærkt afhængighedsskabene..

psychedelika går for det meste ind og virker ved at efterligne signalstoffet, men hvis du lider af depression og især angst, skal du holde dig fra den slags.

og ellers er der stimulanser - som for det meste ikke gør noget ved serotoninen, men dopaminen i stedet.. - men de er også stærkt afhængighedsskabene.. :)

Titel:
Junior medlem

Hvad er GHP? Er det ikke det stof i kroppen som blir påvirket på benzo'er og alkohol?

Titel:
Junior medlem

Har læst at stoffet Kanna er rigtig godt sammen med alkohol, og det skulle også virke angst dæmpende da det fungerer lidt ligesom SSRI - som skulle være det samme som lykkepiller, bare Kanna ikke har de ubehagelige bivirkninger :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Supermand skrev:
Hvad er GHP? Er det ikke det stof i kroppen som blir påvirket på benzo'er og alkohol?

det hedder ghb, med b. og er meget nært beslægtet med transmitterstoffet gaba. - som jo, alkohol og benzoer påvirker... - i kraft af at det her ligner transmitterstoffet, går det ind og fungere som det - altså ved at binde sig til receptorene- hvilket giver en effekt.

men ellers jo, det burde vidst også findes i kroppen(?)- ihvertfald når man er død. - jeg vil dog fraråde selvmord i håbet på ghb-påvirkelse derfra.

- og kanna... efter hva jeg har hørt sku det kunne give en rar fornemmelse i kroppen.. - næppe en særlig stor rus.. - og jo, den virker ligesom lykkepiller, ved at hindre for genoptagelsen af serotonin.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg synes du skal lade lægen om at behandle din depression og angst, og koncentrere dig om at have det sjovt. Det lyder som om, du kunne forestille dig, at kombinere fest og behandling, hvilket i mine øjne er en dum idé.

Alkohol er faktisk ikke så godt i forbindelse med depression og angst, da det kun dæmper under rusen, men i det lange løb skader mere end det gavner. Mit eget råd, med udgangspunkt i min egen depression, er at føle sig frem. Naturligvis er det en god idé at researche, som du gør det, men i sidste ende er det dig selv det ved bedst hvordan du har det. hvis du ikke synes en weekendbrandert forværre din tilstand, så fyr den af.

Jeg synes det er vigtigt, at man på vej ud af en sindslidelse (er du i behandling?) forsøger at leve som man SELV vil, og ikke som hverken omgivelser eller sygdom diktere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jo en anden ting jeg tænkte på.. er du på nogen former for medicin på grund af din sindslidelse?

kanna må ikke bruges sammen med antidepressiv medicin.. - så er det sagt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sceletium_tortuosum

Titel:
Junior medlem

Jeg går til psykolog og læge regelmæssigt. Fik angsten af en overdosis af amf og hash fordi jeg gik i panik pga hjertebanken og tog på sygehuset, sku jeg aldrig ha gjort :S Det er 1,5 måned siden nu og det går meget bedre med mit angst. Det er ikke så meget jeg kan mærke til det længere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Supermand skrev:
Jeg går til psykolog og læge regelmæssigt. Fik angsten af en overdosis af amf og hash fordi jeg gik i panik pga hjertebanken og tog på sygehuset, sku jeg aldrig ha gjort :S Det er 1,5 måned siden nu og det går meget bedre med mit angst. Det er ikke så meget jeg kan mærke til det længere.

... vil du så ikke lige gøre mig en tjeneste, vent 1½-2 måneder endnu, og så se om du har det helt godt der :)

- der er også en chance for at du kommer til at tænke for meget på det andet, i kraft af at du er på stoffer igen - og derved får en tilbagegang..

Titel:
Junior medlem

Jeg tør ihvertfald ikke ryge hash fordi jeg er bange for jeg blir stoned - tænker på angst - og derfor panikker igen :) Tror jeg venter noget tid endnu, og ser hvorn jeg har det :) Ku godt tænke mig en psychedelisk rus, har kun været på kix osv ..

Titel:
Junior medlem

Er kanna ulovligt i DK? Og påvirker det på nogen måde seronotin balancen negativt? Jeg tænker på når det er ude af kroppen igen.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
På baggrund af dine negative oplevelser forstår jeg godt du er bange for hash, men netop derfor tror jeg slet ikke psykedelika er nogen god idé.

Titel:
Junior medlem

Er der nogen som kan svare på mit forrige spørgsmål ? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Du kunne også prøve kratom. Det er en downer, som giver en dejlig afslappende rus og jeg ret overbevidst om, at du ikke vil få problemer med angst under rusen. Du kan let google dig frem til forhandlere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej Kanna er lovligt i Danmark.
Husk på at cannabis er et semi-psykedelikum, derfor vil du kun skulle ud i at konfrontere din angst endnu mere på "ægte" psykedelika.
Vedr. angst så henviser jeg til Fanny's tråd, Den Udefinerbare Angst som er meget spændende og gavnlig læsning.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Supermand skrev:
Jeg tør ihvertfald ikke ryge hash fordi jeg er bange for jeg blir stoned - tænker på angst - og derfor panikker igen :) Tror jeg venter noget tid endnu, og ser hvorn jeg har det :) Ku godt tænke mig en psychedelisk rus, har kun været på kix osv ..

Synes du skal vente til dit liv virkelig begynder at køre på skinder. Få utrolig meget styr og stabilitet i dit liv, og jeg garanter dig at de lykkepiller vil sætte et kæmpe smil på dine læber, som varer hele dagen! :)

Titel:
Junior medlem

Min læge siger jeg selv må vælge om jeg vil på lykkepiller. De hedder seroxat. Ved ikke om jeg skal tage dem, er bange for det bare udsætter angsten?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

spiffeh skrev:

Underligt ingen har kommenteret denne endnu. Men lad da mig så

Det er bestemt ikke kun MDMA (som jeg går ud fra du mener med ecstasy, selvom det imo er et dårligt ordvalg da E kan indeholde en masse crap, her under også stoffer der ikke påvirker Serotonin) der påvirker ens Serotonin niveu. Her er en liste fra TheDEA der viser lidt om hvilke stoffer og hvor meget de påvirker de forskellige steder. Jeg er dog sikker på der er andre stoffer der påvirker ens Serotonin niveu også

http://thedea.org/yourbrain.html - Kik nederst

Mvh Farmand

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Farmand skrev:
spiffeh skrev:

Underligt ingen har kommenteret denne endnu. Men lad da mig så

Det er bestemt ikke kun MDMA (som jeg går ud fra du mener med ecstasy, selvom det imo er et dårligt ordvalg da E kan indeholde en masse crap, her under også stoffer der ikke påvirker Serotonin) der påvirker ens Serotonin niveu. Her er en liste fra TheDEA der viser lidt om hvilke stoffer og hvor meget de påvirker de forskellige steder. Jeg er dog sikker på der er andre stoffer der påvirker ens Serotonin niveu også

http://thedea.org/yourbrain.html - Kik nederst

Mvh Farmand

jeg må indrømme at jeg regnede med, at han mente stoffer som ville udløse serotoninen fra vesiklerne, således at man ville kunne komme i mangel på det - og derved opleve depressionstilstande. - ikke agonister, srri'er eller andre stoffer som ikke udløser nok til en mærkbar effekt.

og nej, det er ikke kun mdma der giver den effekt- skulle ikke undre mig hvis der var et hav af researchchemicals som gjorde det samme - derfor ecstasy, fordi en bruger ved i kraft at ecstasy at jeg både mener mdma, samt piller med tilfældigt indehold. -

og ja ecstasy er en generelt dårlig betegnelse.. - men den er alment accepteret..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]