Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 21:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Søvnparalyse
Junior medlem

Jeg står i det problem at jeg meget ofte oplever Søvnparalyse. Næsten hverdag og det er ret trælst oplever de mest syge ting lige fra folk der bliver stukket ned med knive til mobiler der lyser. Mit spørgsmål er så hvorfor jeg oplever det så tit og om der er noget der kan gøres ved det til de folk der ikke ved hvad Søvnparalyse er kik her http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
På den side du selv linker til står jo næste svaret, har du kigget på listen over de ting der kan foresagde et og set om det er noget du gør?

Titel:
Junior medlem

jeg ville jo nok ikke spørge hvis jeg ikke haved tjekket det der stod i linket.

Titel:
Dedikeret medlem

AnderPander skrev:

Hvis du vidste hvor mange dumme spørgsmål der findes her ville du ikke have svaret igen, mange havde end ikke overvejet muligheden at tjekke deres eget link.

Mit forslag: Tag da til din læge.

Titel:
Methylon Connoisseur

Ayers Rock skrev:
AnderPander skrev:

Hvis du vidste hvor mange dumme spørgsmål der findes her ville du ikke have svaret igen, mange havde end ikke overvejet muligheden at tjekke deres eget link.

Mit forslag: Tag da til din læge.

Rolig rolig Pander, det var ikke ment som noget mod dig, som ayers siger er det ikke unormalt at folk ikke engang læser deres eget link..

Mit næste bud vil også være at gå til lægen, hvis ikke du mener du udsætter dig selv for nogle af de ting der står på listen der kan forersage det, personligt rammer jeg vidst selv nogle af dem, men jeg lider dog stort set aldrig af det.

Titel:
Junior medlem

Heller ikke for at angribe sorry er også selv pisse træt af folk der aldrig forsøger at søge efter noget selv eller bare spørg for det jo det nemmeste.

Titel:
Medlem

Har oplevet det en enkelt gang hvor jeg der kom en eller anden som stod helt oppe i ansigtet af mig og åndede rimelig hårdt i ansigtet på mig og jeg kunne ikke se personens ansigt eller hvad det nu var.. jeg kunne også lugte en deodorant tror det var axe :D .. Jeg kunne slet ikke bevæge mig eller noget somhelst.. Det var faktisk rimelig skræmmende men vågnede så ligepludslig og havde det fint nok :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro Kbh
de fleste lider af søvnparalyser, lucid dreaming etc etc...for det meste er det meget normalt, men andre gange kan det skyldes en speciel neurologisk lidelse.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Svaret ligger lige til højrebenet: For meget narko.

De fleste jeg kender har oplevet det efter et par lidt for vilde weekender. Prøv med en pause på 2-4 uger og se om det ikke forsvinder af sig selv.

Hvis du ikke tager stoffer særlig ofte, ville jeg nok søge læge og få en snak om problemet.

Titel:
Methylon Connoisseur

Makie skrev:
de fleste lider af søvnparalyser, lucid dreaming etc etc...for det meste er det meget normalt, men andre gange kan det skyldes en speciel neurologisk lidelse.

Hvad var det lige søvnparalyse havde med lucid dreams at gøre??

Titel:
Junior medlem

jeg har faktisk lige kørt sidste fredag uden mad. på amf gik dog i seng kl 5 om natten stod op kl 1 og spiste en lille kage og kørte så resten af lørdag frem til søndag kl 23 på amf og spiste først noget kl 6 søndag aften. jeg snottet nok 4 gram amf. kan det være derfor jeg har haft det mere en jeg plejer iforvejen?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Har aldrig nogensinde oplevet søvnparalyse, men jeg synes godt nok at folks historier lyder virkeligt skræmmende.. Kan slet ikke forestille hvor noia'eren det må være at ligge der uden at kunne røre sig og så opleve sådan nogle ting.. :?

Er i ikke ved at lægge en dej i bukserne når det sker!?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
AnderPander skrev:
jeg har faktisk lige kørt sidste fredag uden mad. på amf gik dog i seng kl 5 om natten stod op kl 1 og spiste en lille kage og kørte så resten af lørdag frem til søndag kl 23 på amf og spiste først noget kl 6 søndag aften. jeg snottet nok 4 gram amf. kan det være derfor jeg har haft det mere en jeg plejer iforvejen?

Det er nok en meget stor del af forklaringen. :roll:

Titel:
Medlem

En af mine venner har det samme problem, tjek evt. denne tråd han lavede.. Kan være der står noget nyttigt :)

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... ht=#181128

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro Kbh
Winta skrev:
Makie skrev:

jeg har ikke sagt at det havde noget med hinanden at gøre. men folk der lider af forskellige former for neurokemiske forstyrrelser kan godt opleve det ene eller det andet et par gange i deres liv.

Titel:
Medlem

Entheo skrev:
Har aldrig nogensinde oplevet søvnparalyse, men jeg synes godt nok at folks historier lyder virkeligt skræmmende.. Kan slet ikke forestille hvor noia'eren det må være at ligge der uden at kunne røre sig og så opleve sådan nogle ting.. :?

Er i ikke ved at lægge en dej i bukserne når det sker!?

Tjoo lidt :D

Men jeg tror også det handler om hvad man oplever imens.. feks hvis man så en stå i lokalet og gå hen til en meget langsomt og havde et eller andet forkert ansigt.. såå ville jeg skide mig selv ihjel :D

Titel:
Methylon Connoisseur

Makie skrev:
Winta skrev:

jeg har ikke sagt at det havde noget med hinanden at gøre. men folk der lider af forskellige former for neurokemiske forstyrrelser kan godt opleve det ene eller det andet et par gange i deres liv.

Kan ikke helt se hvordan lucid dreams kan være en lidelse? Men når nu det er noget jeg oftere "lider" af en mine venner, kan det så være på grund af en fejl i min hjerne?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
AnderPander skrev:
Jeg står i det problem at jeg meget ofte oplever Søvnparalyse. Næsten hverdag og det er ret trælst oplever de mest syge ting lige fra folk der bliver stukket ned med knive til mobiler der lyser. Mit spørgsmål er så hvorfor jeg oplever det så tit og om der er noget der kan gøres ved det til de folk der ikke ved hvad Søvnparalyse er kik her http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse

har du evt prøvet og sove på gulvet eller en anden form for hård underflade?

måske med ldit stille musik i baggrunden så du har nogen andre ting på tankerne?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]