Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 09:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 02 nov 2007 19:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Trip skrev:
Det jeg vil frem til med denne tråd er at man måske lige skal passe på med hvad man poster herinde, og hvad man tror man ved om noget bare fordi man har taget en masse ecstacy.[/b][/u]


Du behøver ikke engang være ihærdig for at finde langt dårligere råd her på siden!!

Syntes ikke det er så fanden i voldsk at sammenligne mdma med alkohol. Det er godt nok ikke korrekt ifl. Rindom men man kan da relatere til det og hvis man gerne vil rådgive en anden er det da en fin måde, så længe man påpeger at det selvfølgelig er to vidt forskellige stoffer når det kommer til hvorledes de virker på kroppen og psyken.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2007 20:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 nov 2005 18:43
Indlæg: 473
Geografisk sted: i gryden
En hel debat, opbygget på et enkelt udsagn, der skulle tages PM.
Flueknepperiet vil ingen ende tage. HVOR ER KONGEN?!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 nov 2007 17:54 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 maj 2007 01:34
Indlæg: 564
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Trip skrev:
Umiddelbart er en begrænset dosis omkring de 100 mg. ikke - efter min mening - meget værre end at drikke 8 øl.


Den sætning har du vist taget rimlig meget ud af sammenhængen i Malkavian's post hva?

Vi tar' lige hele posten:
Malkavian skrev:
Når man er syg, kan der være en række følgesygdomme og dermed kropslige systemer, som ikke fungerer optimalt. Det kan derfor være farligt at tage MDMA. Prøv om udgangspunkt at gennemgå denne liste med din kammerat:

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_health.shtml

Check også vores MDMA sektion i "Fakta om stoffer" wikien (se venstre eller min signatur). Der er meget medicin, som ikke må kombineres med MDMA.

Endelig kan MDMA naturligvis belaste kroppen. Ét er selve belastningen og det oxidative stress, men noget andet er også, at det dæmper appetitten og nemt påvirker nattesøvnen negativt.

Det er svært at sige noget endegyldigt, når vi ikke kender din vens sygdomshistorie bedre. Umiddelbart må man jo fraråde det, men måske kan I bruge lægens råd omkring druk som vejledning. Umiddelbart er en begrænset dosis omkring de 100 mg. ikke - efter min mening - meget værre end at drikke 8 øl.

Læg også mærke til, at MDMA kan give kvalme, og hvis din ven får kemo eller andre medikamenter kan han måske få det værre med disse symptomer. (Her er medicinsk cannabis meget bedre, da det tager kvalmen og ansporer en sund appetit)

Syns bare lige det hele sku med... Om skadesvirkningen på MDMA kan samlignes med alkohol skal jeg ikke kunne sige, men, personligt, for jeg de ondeste tømmermænd af at drikke alkohol (men man kan jo ikke lade vær' når lejligheden byder sig :wink: ) mens jeg stort set ikke for tømmermænd af diverse stoffer, medmindre jeg har dummet mig og taget mere end hvad godt er, men så er jeg jo også selv ude om det... :oops:
Just my 2 cents... :)


Senest rettet af Atna 03 nov 2007 22:51, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 nov 2007 18:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 maj 2007 20:14
Indlæg: 204
Faktum er vi mangler folk som læger, kemikere, biologer og psykologer m.v. for at kunne give den bedste vejledning med hensyn til stoffer.

Vi har da nogen af dem og en del som er på vej til at blive det her på psy.dk, og i hvert fald også nogle folk som er gode til at slå op i leksika(ment på den gode måde).

Tænker på folk som fx psykologen Jørgen Lumbye (forfatter af BRUG OG MISBRUG - Vi er alle på stoffer) og andre personer af den karakter kunne være en god hjælp både for den HR som er første formål med siden kan blive videregivet bedst muligt, og for at siden her får noget autoritet over for omverdenen.

peace


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 nov 2007 01:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2007 20:22
Indlæg: 216
Geografisk sted: 2100 KBH
Winta skrev:
Du mangler at redegøre for at Alkohol er et opløsnings middel er går lige i hovedet og opløser hjernen Smile Du ved ikke præcis hvad der sker, det gør jeg heller ikke, men jeg kan mærke på mit hoved at det gør ondt, der er noget der ikke er som det skal være..


Hmm Jeg troede faktisk det med hovedpine og tør hals var pga at alkoholen dehydrer dig?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 18:00 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 nov 2006 04:12
Indlæg: 539
Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Sidder lige her i en lille diskussion.. en af mine venner påstår at 2C-B er syre.. Jeg mener så at have læst, at det er et psykedelisk stof.. men ikke en syre.

Hvem har ret?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 18:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hvis han mener at 2c-b er syre (LSD) så tager han fejl

Men 2c-b er heller ikke en syre


Senest rettet af Xpert 28 nov 2007 18:20, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 18:14 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Nah, 2C-B er hverken syre eller en syre.

Jeg mener, at MDMA er langt værre end alkohol. 300 mg vs. 8 øl - jamen prøv at indtage 300 mg MDMA hver weekend i et år eller prøv at drik 8 øl hver weekend i et år. Man bliver da meget mere ustabil og humørsvingende på MDMA, spiser mærkeligt osv. Alkohol har jeg da drukket langt mere af de sidste mange år, og det kan ikke mærkes særlig tydeligt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 18:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 nov 2006 04:12
Indlæg: 539
Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Minimal skrev:
Nah, 2C-B er hverken syre eller en syre.


Hvad kaldes det så? Psykedelika?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 18:20 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
LilleElefant skrev:

Hvad kaldes det så? Psykedelika?[/quote]

Du kan kalde det mange ting... et psykedelisk stof, et psykedelikum, et phenethylamin... Men syre er jo normalt LSD, og en syre er noget helt andet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 18:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
2c-b er et phenetylamin

Ved ikke om det forklarede det bedre


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 19:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2007 22:21
Indlæg: 774
Minimal skrev:
Jeg mener, at MDMA er langt værre end alkohol. 300 mg vs. 8 øl - jamen prøv at indtage 300 mg MDMA hver weekend i et år eller prøv at drik 8 øl hver weekend i et år. Man bliver da meget mere ustabil og humørsvingende på MDMA, spiser mærkeligt osv. Alkohol har jeg da drukket langt mere af de sidste mange år, og det kan ikke mærkes særlig tydeligt.


Så vidt jeg har forstået så var der tale om noget der skulle opleves en enkelt gang, så det er vist ikke en helt relevant sammenligning :)

Ikke desto mindre kan jeg sagtens se hvor du kommer fra, men hvis vi snakker om skadelighed over tid, så er faren ved alkohol jo netop at det nemt bliver til 8 øl om dagen, så 16 osv, indtil man bor på bænken.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 22:16 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jan 2007 13:33
Indlæg: 688
Geografisk sted: Farveladeland
Mine egne personlige erfaringer siger mig også at MDMA er langt værre end Alkoholen - på længere sigt. Dagen efter MDMA er jeg helt smadret i hele kroppen og kan slet ikke tænke klart - det fortsætter så med omtågede tanker den næste uge(hvis ikke mere), hvor jeg tydeligvis kan mærke min tur på MDMA.
Dagen efter alkohol har jeg de berømte tømmermænd, men når man så lige får den sovet ud og sådan, så har jeg intet problem med noget af det jeg skal (lektier, afl, arbejde osv osv.) De eneste bivirkninger jeg mærker på alkoholen i løbet af ugen er min kondition til bokse/styrke træning, som helt klart falder.

Men jeg vil også mene at Malkavian ikke prøvede at sige til den kræftramte at han hellere skulle tage MDMA istedet for at drikke øl. Men istedet prøvede at forklare de forskellige vikrninger/bivirkninger ved de to. Og dele ud af personlige erfaringer/viden.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 23:03 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Lilleso skrev:
Så vidt jeg har forstået så var der tale om noget der skulle opleves en enkelt gang, så det er vist ikke en helt relevant sammenligning :)

Ikke desto mindre kan jeg sagtens se hvor du kommer fra, men hvis vi snakker om skadelighed over tid, så er faren ved alkohol jo netop at det nemt bliver til 8 øl om dagen, så 16 osv, indtil man bor på bænken.


Alright... men 8 øl skader så lidt, at det slet ikke giver mening at stille det op sådan i mine øjne.

Hvis jeg drikker 8 øl, er jeg en lille smule mere blank i hovedet næste dag og ser lidt mere træt ud, men har ellers en god dag. Hvis jeg tager 300 mg MDMA, er jeg markant smadret, tom i hovedet, er betydelig mindre glad og har ikke en særlig god dag, spiser ikke ordentligt og sover underligt, ser mere smadret ud. Så jeg har svært ved at se, hvordan 8 øl skulle være værre.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 23:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 mar 2007 22:21
Indlæg: 774
Minimal skrev:
Lilleso skrev:
Så vidt jeg har forstået så var der tale om noget der skulle opleves en enkelt gang, så det er vist ikke en helt relevant sammenligning :)

Ikke desto mindre kan jeg sagtens se hvor du kommer fra, men hvis vi snakker om skadelighed over tid, så er faren ved alkohol jo netop at det nemt bliver til 8 øl om dagen, så 16 osv, indtil man bor på bænken.


Alright... men 8 øl skader så lidt, at det slet ikke giver mening at stille det op sådan i mine øjne.

Hvis jeg drikker 8 øl, er jeg en lille smule mere blank i hovedet næste dag og ser lidt mere træt ud, men har ellers en god dag. Hvis jeg tager 300 mg MDMA, er jeg markant smadret, tom i hovedet, er betydelig mindre glad og har ikke en særlig god dag, spiser ikke ordentligt og sover underligt, ser mere smadret ud. Så jeg har svært ved at se, hvordan 8 øl skulle være værre.


Hvis sammenligningen nu havde været i en mere passende målestok så, fx en flaske sprut?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 23:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 sep 2007 22:56
Indlæg: 867
Lilleso skrev:
Minimal skrev:
Lilleso skrev:
Så vidt jeg har forstået så var der tale om noget der skulle opleves en enkelt gang, så det er vist ikke en helt relevant sammenligning :)

Ikke desto mindre kan jeg sagtens se hvor du kommer fra, men hvis vi snakker om skadelighed over tid, så er faren ved alkohol jo netop at det nemt bliver til 8 øl om dagen, så 16 osv, indtil man bor på bænken.


Alright... men 8 øl skader så lidt, at det slet ikke giver mening at stille det op sådan i mine øjne.

Hvis jeg drikker 8 øl, er jeg en lille smule mere blank i hovedet næste dag og ser lidt mere træt ud, men har ellers en god dag. Hvis jeg tager 300 mg MDMA, er jeg markant smadret, tom i hovedet, er betydelig mindre glad og har ikke en særlig god dag, spiser ikke ordentligt og sover underligt, ser mere smadret ud. Så jeg har svært ved at se, hvordan 8 øl skulle være værre.


Hvis sammenligningen nu havde været i en mere passende målestok så, fx en flaske sprut?


Vil stadig mene det samme som Minimal, jeg har tit drukket op til 1 flaske sprut på en aften og vågne op med tømmermænd, smaderet, men stadig glad og næsten vel fungerene.

Derimod 300mg MDMA ville jeg være fuldstændig udkørt, ikke kunne smile. bare være smaderet hele dagen og bare glæde sig til at kunne sove igen.

Derfor syntes jeg ikke at MDMA er bedere end alcohol IMO :wink:

/Incase

_________________
lolton


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 23:31 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Lilleso skrev:
Hvis sammenligningen nu havde været i en mere passende målestok så, fx en flaske sprut?


En flaske sprut over for 300 mg MDMA? Jamen skal vi helt op i næsten potentielt livsfarlige alkoholdoser, før det kan påvises at være farligere end en meget normal dosis MDMA? Det er virkelig svært at stille de to over for hinanden, men man tager jo hverken varig skade af en enkelt tur på alkohol eller en enkelt tur på MDMA, i hvert fald ikke noget i nærheden af, hvad der kan mærkes.

Anyway, jeg får det stadig dårligere af en normal dosis MDMA dagen efter, end jeg får efter den vildeste alkokoger. Nu kender jeg godt nok min alkoholgrænse, så jeg får aldrig tømmermænd, uanset om jeg bliver pissestiv, men jeg kan slet ikke undgå at få en markant dårligere dag af selv middeldoser af MDMA. Om det har særlig meget med skadesvirkninger at gøre, det kan vel diskuteres, men det kunne da godt stilles sådan op.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 23:33 
Offline
Methylon Connoisseur

Tilmeldt: 20 jan 2006 21:23
Indlæg: 1079
Geografisk sted: Roskilde
Julleboy skrev:
Winta skrev:
Du mangler at redegøre for at Alkohol er et opløsnings middel er går lige i hovedet og opløser hjernen Smile Du ved ikke præcis hvad der sker, det gør jeg heller ikke, men jeg kan mærke på mit hoved at det gør ondt, der er noget der ikke er som det skal være..


Hmm Jeg troede faktisk det med hovedpine og tør hals var pga at alkoholen dehydrer dig?


Det er højst sandsynligt også rigtigt, da man kan undgå det meget ved at drikke, jeg har dog prøvet at drikke flere liter vand i løbet af en aften, og STADIG få ondt i hovedet dagen efter :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2007 23:46 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2784
Geografisk sted: København
Winta skrev:
Det er højst sandsynligt også rigtigt, da man kan undgå det meget ved at drikke, jeg har dog prøvet at drikke flere liter vand i løbet af en aften, og STADIG få ondt i hovedet dagen efter :(


Yeah, det skyldes ikke kun dehydrering, selvom det er en primær faktor. Bl.a. udvides blodkar i hovedet, og væsketrykket omkring hjernen stiger.


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 04 dec 2007 22:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 maj 2007 15:23
Indlæg: 162
Geografisk sted: Hell right now
Jeg vil sku godt nok mene det er bedre at drikke 8 øl hver weekend end at tage mdma hver weekend, meget bedre i forhold til hr i hjernen, men med hensyn til kroppen kan jeg ikke udtale mig om det.
Det ved jeg sku også af personlig erfaring.
Forstår sku ikke helt hvorfor så mange mener alkohol er så skadeligt, og får det sku nogle gange nærmest til at lyde som om mdma eller hash er bedre.
Men jeg har sku ikke mere forstand end det jeg har læst mig frem til, og jeg synes ikke det fremgår konkret nogle steder, udover jeres wiki.
Altså det med Mdma er mindre skadeligt end alkohol, og det er uskadeligt, og de har overvejet at lovliggøre det i nogle lande.
Nogle der ved mere, har kilder, har lyst til at dele deres viden, eller noget andet om det overnævnte?
Det med alkohol hovedpinen skyldes bl.a. dit blodsukkertal ryger ned, og at du skal have næring nok.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team