Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 05:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tommerup, Fyn
Hey drengene...

Sidder lige her med en opgave i kulturforståelse, som går ud på at fiske de konkrete kultur forskelle i mellem stofbrugere og ikke-brugere.

Det er der, at jeg så vil så lige ville høre, om i har nogen ideer?

Jeg er godt med på, at vi har det sjovere :lol:

Men ellers...

// JJH_DeUngeRebeller

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
kulturforskelle sir du...
Jeg ved ikke om man kan påpege egentlige kulturforskelle, her på boardet er der ihf. folk fra forskellige kulturer/samfundslag eller subkulturer allesammen med forskellige syn på stoffer, motivation for at tage dem og viden om dem.

Det er vel meget mere individuelt, dog kan man sikkert godt dele brugerne op i en slags stereotypiske ekspempler og finde forskelle udfra dem.

Man kan vel tage fat i hippien med meninger om at verden skal ændres og der skal være fred, mad og lykke til alle. Her kan man vel godt kigge tilbage på tredserne hvor en del hippier tog syre og spørge sig selv om det var syren der gav dem det fredselskende syn på livet eller om syren bare faldt i god jord hos deres i forvejen værende syn på tilværelsen og hjalp dem til yderligere at fremelske deres syn.. Det ved jeg faktisk ikke?

Så er der alle eufori-narkomanerne.. Man kan vel godt være eufori-narkoman uden stoffer, jeg tror at det for nogle forholder sig således at stoffer er et værktøj til at dyrke deres narkomani mere intenst og for alvor slippe væk fra den grå hverdag, opleve rushed og for alvor føle sig i live. Måske har dem der tager stofferne mere brug for at slippe væk end dem der kan nøjes uden? Her kan man så spørge hvilke forskelle der er på folk der søger oplevelser indenfor adventurelivet, extremsport eller andet.. og dem der gør det via. stoffer.. Er det økonomisk og hermed samfundslaget man kommer fra, eller er det bare et temperamentsspørgsmål??

Det jeg har beskrevet er mere to konkrete (der findes flere) forskelle mellem stofbruger og misbrugere (eller hvad?)

Håber det kan bruges...

Titel: Takker!
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tommerup, Fyn
Jeg ved godt, at spørgsmålet ikke er så godt formuleret, men alt kan bruges! Har nemlig ikke noget konkret jeg skal forholde mig til, andet end det skal være "forskellen" på brugere og ikke-brugere....

Så jeg takker for venligheden, og håber på flere skrivelystende mennesker med gode indput til min lille opgave! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]