FlæmMing skrev:
Jeg vil høre om i har nogle ideér til hvordan man fjerner det nemmest. Eller evt smærtestilende, for visse punkter gør vi virkelig ondt. Og har i nogle erfaringer med den der "Eeze spray" om den er noget værd? Eller evt voltaren gel?. Jeg har ingen ide om disse 2 produkter virker, men man ser dem jo hele tiden i fjernsynet.
Uha hvor er den slags træls. Her er nogle gode råd:
- Voltaren er en rigtig god ide. Det er en NSAID - altså smertestillende gigtmedicin aka. anti-inflammatorisk smertestiller, der virker lokalt.
- Tag evt. en kur i nogle dage med Ibuprofen (Ipren). Det er igen et NSAID. Jeg var selv meget skeptisk da min praktiserende læge engang sende mig på sådan en 10 dages kur med Ibumetin (for en frossen skulder), men det virkede ganske enkelt bedre end næsten alt det andet til sammen, og det er hulens meget billigere end at rende til en kiropraktor.
- Jeg synes selv at morfin eller opium (eller kratom) kan være dejligt afslappende om aftenen inden sengetid. Evt. lidt ketamin i en ikke k-hole dosis. Bare lad være med at lamme dig så meget, at du ender med at ligge i en forkert, skæv stilling i sofaen

- Hold for alt i verden IKKE din skulder/nakke i ro. Det er dødsfejlen! Forsøg at lave en række strækøvelser for nakken. Find evt. selv nogen på nettet eller spørg en kiropraktor, om han/hun har en planche med strækøvelser til skulder-nakke. Én der er rigtig god (alt efter din skade) er at du står oprejst, låser armene så de stritter lidt ud fra siden af kroppen, så bøjer du dit håndled så langt opad/tilbage mod oversiden af armen, og så bøjer du hovedet til den modsatte side af kroppen og holder den så længe, som du gider. Du kan variere med at holde armene lidt mere ind foran kroppen eller tilbage, og du kan rotere din arm til forskellige stillinger inden du strækker nakken. Du kan også variere, hvordan du lægger hovedet til siden, f.eks. kan du "kigge over skulderen", "kigge mod maven" eller naturligvis bare gør det lige til siden.
- Skaf sådan en orange "pindsvin" massagebold. Med den kan du massere både skulder og hele ryggen bare du har en mur at støtte dig mod.
- Få massage, gerne over hele ryggen da musklerne har en tendens til at ryge ud i sådan en kaskade af muskler, der stivner. Glem heller ikke skulderens deltoids og måske endda biceps og tricepts. (skulder, over- og underarm).