Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 13:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hold i nakken
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hej, jeg er nu færdig med anden dag med TOTAL hold i nakken. Det gør hammer ondt, går med hovedet på skrå og kroppen er helt skæv. Jeg kan fint kigge til venstre side, men høje. Nej. Jeg kan dårligt køre bil da jeg skal kigge mod højre og det kan jeg ikke rigtigt. Når jeg prøver, er det som om jeg får et smeld, og så gør det ondt. Spænder også lidt i højre skulder. Jeg kan bare ikke slappe af i kroppen, kun hvis jeg ligger helt ned, på en seng/sofa eller lign. Og har ligget med varmepude

Jeg vågnede i går, og havde SINDSYGT ondt.

Jeg vil høre om i har nogle ideér til hvordan man fjerner det nemmest. Eller evt smærtestilende, for visse punkter gør vi virkelig ondt. Og har i nogle erfaringer med den der "Eeze spray" om den er noget værd? Eller evt voltaren gel?. Jeg har ingen ide om disse 2 produkter virker, men man ser dem jo hele tiden i fjernsynet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Har du prøvet en kiropraktikker?
God bedring.
Mvh BBB

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Massage og tigerbalsam her jeg gode erfaringer med, God bedring... :)

Medlem

Geografisk sted: ja
Tag en kombo af smertelindrende i aften inden du går i seng.
Musklerne skal slappe af når du sover, og det gør de ikke når du har ondt.
Så, skyd et par panodiler eller hvad der nu er bedst, så din nakke slapper af når du sover.
Det var lægen og kiroprakterens råd til mig, da jeg havde ondt :)

Held og lykke

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

FlæmMing skrev:
Jeg vil høre om i har nogle ideér til hvordan man fjerner det nemmest. Eller evt smærtestilende, for visse punkter gør vi virkelig ondt. Og har i nogle erfaringer med den der "Eeze spray" om den er noget værd? Eller evt voltaren gel?. Jeg har ingen ide om disse 2 produkter virker, men man ser dem jo hele tiden i fjernsynet.

Uha hvor er den slags træls. Her er nogle gode råd:

- Voltaren er en rigtig god ide. Det er en NSAID - altså smertestillende gigtmedicin aka. anti-inflammatorisk smertestiller, der virker lokalt.

- Tag evt. en kur i nogle dage med Ibuprofen (Ipren). Det er igen et NSAID. Jeg var selv meget skeptisk da min praktiserende læge engang sende mig på sådan en 10 dages kur med Ibumetin (for en frossen skulder), men det virkede ganske enkelt bedre end næsten alt det andet til sammen, og det er hulens meget billigere end at rende til en kiropraktor.

- Jeg synes selv at morfin eller opium (eller kratom) kan være dejligt afslappende om aftenen inden sengetid. Evt. lidt ketamin i en ikke k-hole dosis. Bare lad være med at lamme dig så meget, at du ender med at ligge i en forkert, skæv stilling i sofaen :)

- Hold for alt i verden IKKE din skulder/nakke i ro. Det er dødsfejlen! Forsøg at lave en række strækøvelser for nakken. Find evt. selv nogen på nettet eller spørg en kiropraktor, om han/hun har en planche med strækøvelser til skulder-nakke. Én der er rigtig god (alt efter din skade) er at du står oprejst, låser armene så de stritter lidt ud fra siden af kroppen, så bøjer du dit håndled så langt opad/tilbage mod oversiden af armen, og så bøjer du hovedet til den modsatte side af kroppen og holder den så længe, som du gider. Du kan variere med at holde armene lidt mere ind foran kroppen eller tilbage, og du kan rotere din arm til forskellige stillinger inden du strækker nakken. Du kan også variere, hvordan du lægger hovedet til siden, f.eks. kan du "kigge over skulderen", "kigge mod maven" eller naturligvis bare gør det lige til siden.

- Skaf sådan en orange "pindsvin" massagebold. Med den kan du massere både skulder og hele ryggen bare du har en mur at støtte dig mod.

- Få massage, gerne over hele ryggen da musklerne har en tendens til at ryge ud i sådan en kaskade af muskler, der stivner. Glem heller ikke skulderens deltoids og måske endda biceps og tricepts. (skulder, over- og underarm).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for det Malkavian.
Det går bedre med nakken nu. Nu sidder jeg nogenlunde normalt, med skulderne. Men dog stadig lidt på skrå med hovedet. Har ligget lidt med varme pude igen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej FlæmMing, jeg har tilbagevendende hold i nakken, og det der faktisk hjælper mig mest er at få den i gang så meget som jeg nu kan, jeg bruger jeg min dag på at passe på den og vise hensyn til den hele tiden, tager det bare endnu længere tid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja prøver at holde mig lidt i gang. Men det er hårdt at sidde foroverbøjet eks ved et bord eller pc. Med mindre jeg læner mig tilbage. eller ligger i sengen.

Men jeg kan oplyse jer om, at det hjælper hvertfald ikke hvis man skal tømme trailer på omlasteren. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Malkavian skrev:
FlæmMing skrev:

Uha hvor er den slags træls. Her er nogle gode råd:

- Voltaren er en rigtig god ide. Det er en NSAID - altså smertestillende gigtmedicin aka. anti-inflammatorisk smertestiller, der virker lokalt.

- Tag evt. en kur i nogle dage med Ibuprofen (Ipren). Det er igen et NSAID. Jeg var selv meget skeptisk da min praktiserende læge engang sende mig på sådan en 10 dages kur med Ibumetin (for en frossen skulder), men det virkede ganske enkelt bedre end næsten alt det andet til sammen, og det er hulens meget billigere end at rende til en kiropraktor.

- Jeg synes selv at morfin eller opium (eller kratom) kan være dejligt afslappende om aftenen inden sengetid. Evt. lidt ketamin i en ikke k-hole dosis. Bare lad være med at lamme dig så meget, at du ender med at ligge i en forkert, skæv stilling i sofaen :)

- Hold for alt i verden IKKE din skulder/nakke i ro. Det er dødsfejlen! Forsøg at lave en række strækøvelser for nakken. Find evt. selv nogen på nettet eller spørg en kiropraktor, om han/hun har en planche med strækøvelser til skulder-nakke. Én der er rigtig god (alt efter din skade) er at du står oprejst, låser armene så de stritter lidt ud fra siden af kroppen, så bøjer du dit håndled så langt opad/tilbage mod oversiden af armen, og så bøjer du hovedet til den modsatte side af kroppen og holder den så længe, som du gider. Du kan variere med at holde armene lidt mere ind foran kroppen eller tilbage, og du kan rotere din arm til forskellige stillinger inden du strækker nakken. Du kan også variere, hvordan du lægger hovedet til siden, f.eks. kan du "kigge over skulderen", "kigge mod maven" eller naturligvis bare gør det lige til siden.

- Skaf sådan en orange "pindsvin" massagebold. Med den kan du massere både skulder og hele ryggen bare du har en mur at støtte dig mod.

- Få massage, gerne over hele ryggen da musklerne har en tendens til at ryge ud i sådan en kaskade af muskler, der stivner. Glem heller ikke skulderens deltoids og måske endda biceps og tricepts. (skulder, over- og underarm).

Jeg syntes det er mærkeligt at anbefale stoffer (Ketamin, morfin, opium) bare for at tage en smerte.

Det at have hold i nakken er noget alle prøver, man behøver fandme ikke tage narko, for at få det til at gå væk.
Dårlig HR!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
Jeg syntes det er mærkeligt at anbefale stoffer (Ketamin, morfin, opium) bare for at tage en smerte.

Hvad tror du keta, morfin og opium er og har været brugt til? Fjerne smerter! :roll:

Citat:
Det at have hold i nakken er noget alle prøver, man behøver fandme ikke tage narko, for at få det til at gå væk.
Dårlig HR!

Du tager aldrig smertestillende midler?

Hvis det kan få muskler til at slappe af, hvilket tit er problemet ved ryg- og nakkesmerter, kan de lindres eller gå væk når kroppen ikke mere er anspændt og smertefuld. Det er da ikke dårlig HR at bruge stoffer til at hjælpe med at fjerne grundlaget for smerten (samtidigt med at den lindrer) de relativt få gange det plejer at være nødvendigt.
I gentagne tilfælde skal man under alle omstændigheder til lægen som fylder dig med stoffer der er ligeså slemme eller værre end de ulovlige

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skal siges at jeg har besvaret igen.
Jeg ved ikke hvorfor mine post's bliver ved med at forsvinde..

Moderator
Brugeravatar

Cooker skrev:

Dårlig HR!

Det jo ikke bare en symtom behandling for at fjerne smerter, ligesom med hovedpine kan smerten få kroppen til at spænde, og spændningen skabe smerte. Så ved at fjerne smerten, fjerner man spændingen, og den fjernede spændingen fjerner/lindre så smerten i det lange løb.
Hvis man skal tage smertestillende er det for det meste smartest at tage det så hurtigt som muligt efter det indtræffer, ellers ender man tit med at tage mere smertestillende senere hen. Og så er Opiater pisse gode til at at bedøve og få musklerne til at slappe af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Cooker skrev:

Dårlig HR!

Det jo ikke bare en symtom behandling for at fjerne smerter, ligesom med hovedpine kan smerten få kroppen til at spænde, og spændningen skabe smerte. Så ved at fjerne smerten, fjerner man spændingen, og den fjernede spændingen fjerner/lindre så smerten i det lange løb.
Hvis man skal tage smertestillende er det for det meste smartest at tage det så hurtigt som muligt efter det indtræffer, ellers ender man tit med at tage mere smertestillende senere hen. Og så er Opiater pisse gode til at at bedøve og få musklerne til at slappe af.

Det er det helt sikkert!
Men ud fra mit personlige synspunkt virker det dumt at tage narko "bare" for at tage nogle smerter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cooker skrev:
BisMann skrev:
Cooker skrev:

Dårlig HR!

Det er det helt sikkert!
Men ud fra mit personlige synspunkt virker det dumt at tage narko "bare" for at tage nogle smerter.

Men hvis det så virkelig virker.

Eller ville det være fint nok hvis det var lovligt?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Dengang jeg gik med dårlig ryg, pga for hårdt arbejde på mit gamle job, der fik jeg nogle ibuprofen af min læge, de tog da de værste smerter. God bedring :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
Cooker skrev:
BisMann skrev:
Cooker skrev:

Dårlig HR!

Det er det helt sikkert!

Men hvis det så virkelig virker.

Eller ville det være fint nok hvis det var lovligt?

IMO, nej det ændrer ikke på sagen. Ketamin er såvidt jeg ved lige blevet ulovliggjort, for ikke så længe siden?
- Det jeg mener er at jeg ikke syntes man skal fylde sig med knark, bare fordi man har ondt, så kan man sku gå til en massør eller andet godtfolk. Man behøver ikke udsætte sin krop for en unødvendig belastning..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Xpert skrev:
Citat:

Hvad tror du keta, morfin og opium er og har været brugt til? Fjerne smerter! :roll:

Citat:
Dårlig HR!

Du tager aldrig smertestillende midler?

Hvis det kan få muskler til at slappe af, hvilket tit er problemet ved ryg- og nakkesmerter, kan de lindres eller gå væk når kroppen ikke mere er anspændt og smertefuld. Det er da ikke dårlig HR at bruge stoffer til at hjælpe med at fjerne grundlaget for smerten (samtidigt med at den lindrer) de relativt få gange det plejer at være nødvendigt.
I gentagne tilfælde skal man under alle omstændigheder til lægen som fylder dig med stoffer der er ligeså slemme eller værre end de ulovlige

Det var da en ubehagelig arrogance du udviser der! :stupid:

Jeg er enig med cooker, jeg synes ikke at morphin, opium og ketamin er svaret ved muskelsmerter.

Ibumetin har en god smertestillende effekt i dette eksempel, men det der først og fremmest skal lindres, må da være muskelspændingerne, som kan lindres ved muskelafslappende medicin, f.eks. visse former for benzodiazepiner.
Morphin, opium og ketamin er bare symptombehandling, og personen risikerer at blive så bedøvet at han ikke mærker om han ligger forkert, om natten.

xpert skrev:
Citat:
til lægen som fylder dig med stoffer der er ligeså slemme eller værre end de ulovlige

Tag dig nu lige sammen, og lad være med at køre den ubegrundet hetz mod den faglige verden, fordi dit misbrug af urten ikke accepteres socialt af selv samme. :x

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Khazim: Det kan godt være du ikke er enig, men hvad så hvis det faktisk virker?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Portuz skrev:
Khazim: Det kan godt være du ikke er enig, men hvad så hvis det faktisk virker?

Ingen tvivl om at morphin, opium og ketamin virker smertelindrende, men for søren da, skal vi ikke prøve at ramme problemet så godt som specifikt som muligt, istedet for at lamme hele kroppen.

Jeg synes i hvert fald at det er meget overkill at begynde at lamme centralnervesystemet pågrund af smerter i skulderen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Arius skrev:
Dengang jeg gik med dårlig ryg, pga for hårdt arbejde på mit gamle job, der fik jeg nogle ibuprofen af min læge, de tog da de værste smerter. God bedring :wink:

ibuprofen kan du jo også få i håndkøb, med recept mener jeg at man kan få dem stærkere end normal, og billigere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]