Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 20:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey you.

Jeg tænkte på hvilke stoffer der går igennem leveren, og om der er nogen der overhovedet ikke gør? Tænker på indtagelse igennem både næsen, maven og lungerne.

Tænker generelt alle, men specifikt psykedeliske stoffer :)

Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Prøv og søg lidt, eller kom med lidt mere konkrete spørgsmål evt. :wink:

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Hér er der en slags "halvt svar" fra Ask Erowid: http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=224

Citat:
Actually, just about all metabolisation of drugs and other foreign compounds occurs in the liver.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
2c-Bart skrev:
Hey you.
Jeg tænkte på hvilke stoffer der går igennem leveren, og om der er nogen der overhovedet ikke gør? Tænker på indtagelse igennem både næsen, maven og lungerne.

Et at eksempel er muscimol fra rød fluesvamp, Aminita muscaria. Samer oa. drak rensdyrpis (og deres eget/hinandens), for at få ekstra virkning. Stoffet passerer gennem leveren og bliver primært udskilt via urinen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Lakhippien skrev:
2c-Bart skrev:
Hey you.

Et at eksempel er muscimol fra rød fluesvamp, Aminita muscaria. Samer oa. drak rensdyrpis (og deres eget/hinandens), for at få ekstra virkning. Stoffet passerer gennem leveren og bliver primært udskilt via urinen.

Har du en kilde på det der? For det er satme da for klamt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
FlæmMing skrev:
Lakhippien skrev:
2c-Bart skrev:
Hey you.

Har du en kilde på det der? For det er satme da for klamt.

Jep, vi behøver ikke bevæge os så langt væk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Muscimol :
"Pharmacology - Muscimol is a potent GABAA agonist, which is a receptor for the brain's major inhibitory neurotransmitter, GABA. The primary use for muscimol has become lab research, as the chemical essentially "turns off" part of the brain.[citation needed] When muscimol is administered, it has been shown active in the cerebral cortex, hippocampus, and cerebellum.
During a test involving rabbits connected to an EEG, muscimol showed a distinctly synchronized EEG tracing. This is substantially different from indolic psychedelics, as brainwave patterns will generally show a desynchronization. In higher doses (2mg/kg), the EEG will show characteristic spikes.
When used in vivo, muscimol will pass through the human body, and be excreted (as muscimol) in the subject's urine
.
The psychoactive dose of muscimol is around 15-20mg for a normal person"

Og; http://en.wikipedia.org/wiki/Amanita_mu ... active_use :
"In eastern Siberia, the shaman would consume the mushrooms, and others would drink his urine.[73] This urine, still containing active hallucinogens may actually be more potent than the A. muscaria mushrooms with fewer negative effects, such as sweating and twitching, suggesting that the initial user may act as a screening filter for other components in the mushroom.[74] Among the Koryak, one report held the poor would consume the urine of the wealthy, who could afford to buy the mushrooms.[75] If a fly agaric is eaten, it is usually not fresh, but in its dried or cooked form, where ibotenic acid is converted to the more stable and far less poisonous muscimol."

Der overdrives nok lidt, men i grunden er det en ret smart måde at destillere muscimol på. :) Omend ulækker.
Jeg har stadig til gode at prøve det - altså rød fluesvamp. Men du får mig ikke til at dyrke urindrikning, føj!

Halløj alle sammen, Jeg er lidt skuffet over at jeg ikke må drikke til festival og 2 måneder pga kyssesyge. Lægen sagde at der skulle gå 3 månder inden at jeg må begynde at drikke igen. Men eftersom at der er gået 2 måneder og at der står flere steder på nettet at der sagtens kan gå kortere tid så er det måske ikke så slemt igen. Det egentlige spørgsmål er om methylon og hash går mindre ud over leveren end alkohol gør eller om det også er udelukket. Min sunde fornuft siger mig at kava er banlyst. Ellers har jeg noget yohimbe bark som jeg også godt kunne tænke mig at få gang i men vil jo ikke risikere noget.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Psylvester skrev:
Halløj alle sammen, Jeg er lidt skuffet over at jeg ikke må drikke til festival og 2 måneder pga kyssesyge. Lægen sagde at der skulle gå 3 månder inden at jeg må begynde at drikke igen. Men eftersom at der er gået 2 måneder og at der står flere steder på nettet at der sagtens kan gå kortere tid så er det måske ikke så slemt igen. Det egentlige spørgsmål er om methylon og hash går mindre ud over leveren end alkohol gør eller om det også er udelukket. Min sunde fornuft siger mig at kava er banlyst. Ellers har jeg noget yohimbe bark som jeg også godt kunne tænke mig at få gang i men vil jo ikke risikere noget.

Hvis du ikke vil risikere noget, så lad helt være, selvom det er nedern når du nu skal til festival.

Kunne man ikke forestille sig at man kunne få lægen til at tage en blod prøve og så lige efter om ens levertal er kommet i orden? Ved nemlig ikke rigtig hvor meget man kan kræve skal gøre for en. Er dog aldrig til læge så han skylder :)
Men det burde da kunne lade sig gøre?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Psylvester skrev:
Kunne man ikke forestille sig at man kunne få lægen til at tage en blod prøve og så lige efter om ens levertal er kommet i orden? Ved nemlig ikke rigtig hvor meget man kan kræve skal gøre for en. Er dog aldrig til læge så han skylder :)
Men det burde da kunne lade sig gøre?

Ring og spørg, sværere er det vel ikke?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]