Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Year year year....BOOM du har mit hjerte

Simplethen en af de bedste og mest spirituelle oplevelser jeg nogen siden har haft. På trods at de enorme problemer med med kø, både ved ATMen og ved indgangen har jeg virkelig haft en så god festival oplevelse. Nogen siden. Men det er jo også klart, det er sgu svært at få 35.000 mennesker og 15.000 biler igennem et lille bjerg pas hvor der stort set kun kan køre biler i en retning af gange, i gennem.

Ang. ATMen, så lider den under de samme problemmer. Den blev kun fyldt en gang om morgene og en gang om aftene, og folk var virkelig glade for at bruge penge. Jeg havde heldigvis taget nok med hjemme fra, så jeg klarede mig igennem, uden alt for lenge kø oplevelser, men jeg hørte om nogen der ikke slap så let, og sad lang lang tid i kø. Husk næste gang at hæve nok penge før I drager afsted.

Ang. musikken synes jeg programmet var skruet lækkert sammen. God griner med noget "mere normalt" på groovy ud på efter middagen. Efter man havde stået fra kl 10 om formiddagen på Dance Floor, var det sgu morsomt at blive tvunget ned og høre Herbie Hancock og alt mulig andet funky og jazz og lir. Men jeg kan selvfølgelig godt se at det var lidt synd for alle jer hardcore psy "musik-facister" at musikken ikke bare drønede videre på groovy, når musikken sluttede på Dance Floor. Men så kunne I jo bare tage en lur i chilloutten, gå rundt og kigge på skulputure, eller tager en tur over i healing area, og få en god omgang ben massage. Musikken om natten hørte jeg kun de første par dage. Damn der var smæk på 8-) men lige hidsigt nok til mig i længden.

Musikken på groovy beach, når det ikke lige var mashup-funky-shit var virkelig lækker. Der blev vireklig spillet noget lækkert sprødt dub-step (klart en af mine favorit genre i øjeblikket) i ny og næ. Musikken om morgene var virkelig også til tide super smooth minimal trantemølle/sensient clip-plop effektpræget lækkert. Jeg havde nogen virkelig gode musik oplevelser der nede om morgene, når jeg lige var stået op.

Menneskerne og stemning var nok det bedste i år for mit vedkommende. Jeg er dog aldrig blevet så meget væk fra de folk som jeg var taget dernede samme med. Men det var fuldstændig lige meget, for aldrig har jeg moret mig så meget med folk jeg lige havde mødt. Alle mulige sjove og skøre folk fra Japan, Sydamerika, Tyskland, Portugal, Italien, Holland, England, Danmark osv. osv. Tusinde millioner tak til jer alle, for alle de vidunderlige oplevelser og super grinerer Håber vi ses igen om to år

Udsmykning, decorationerne var også i overlegen verdensklasse ligesom for to år siden. Utroligt hvad folk kan finde på af ekstreme påfynd ang. visuals, skulpture, video kunst, landart, trashart, fis og ballade osv. 1000 tommelfingre i vejret for det. Hvis I ikke havde bemærket det, handler festivallen også mere om kunst og kultur i forhold til en regual musik festival, undertitlen til festivallen er jo også Independent Culture And Artistic Expression. Så det er jo langt fra en decideret musik festival.

Og location... PUHA... det er svært at compete med det de fleste steder i verden. Området er jo så eventyrligt og fantastisk, at selvom der ikke var nogen festival, ville det være utroligt spændende at vandre rundet dernede. Hele søen er jo efter signe et ældgammelt vulkan krater. Hvilket også giver meget god mening, nu når festivallen hedder BOOM. Det hele handler om energi udladning, på tusinder af måde og afskykninger.

Jeg glæder mig allerede til om to år, når jeg skal derned igene og hilse på alle de sød og rare og positive mennersker igen. Det føles jo næsten ligesom en stor familie fest, og det er det jo i princippet også.

WE ARE ALL

P.L.U.R

PS lige et par billeder,

http://magnephia.dk/wp-content/bro-pano-web.jpg

http://magnephia.dk/wp-content/main-pano2-web.jpg

http://magnephia.dk/wp-content/main-pano-web.jpg

der er flere på flickr hvis nogen skulle været interreseret --> http://www.flickr.com/groups/boom08/pool/

Medlem
Brugeravatar

Det lyder også rigtig, rigtig spændende. Det kan godt være Roskilde er blevet en tradition, men efter at have læst lidt om Boom, og nu også dette indlæg, oh it seems one of a kind ! :mrgreen:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
BOOM skal helt sikkert opleves en dag. Men først bliver det VuuV Festival i Tyskland... Det er planlagt til næste år, da stort set ingen af mine venner kunne få fri eller havde penge nok i år. Det glæder jeg mig sateme til. Jeg håber ikke, at hverken VuuV eller BOOM når at blive for kommercielt og popsmart, før jeg skal være med. Fullmoon er efter sigende for længst ødelagt af smart-ass'es og provokerende Tonnies. :cheers:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Boom er bestemt en som ligger højt på ønskelisten.

Dejligt at høre at du havde en fed festival

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Aye, det var godt! Til tider endda rigtig, rigtig godt!! Men jeg deler dog ikke din glaede ved Groovy Beach scenen. For meget motown/60errock smidt med housebeat bagpaa + andet goegl vi jo netop tager paa Boom for at undgaa! Desuden var lyden al for hoej og forstyrrede ofte workshops og saerligt filmforevisningerne i Liminal Village. Fed dubstep og drum&bass til tider, men det er fandme en psytrancefestival. - Jeg synes det var et skridt i en daarlig retning og jeg frygter at der vil blive solgt mere ud naeste gang for at ramme et endnu stoerre publikum. :(

Men de tre andre scener gjorde mere end op for den larmende, overdimensionerede snegl, og saerligt loerdag aften med Frank E, Ocelot, Jahbo og Texas Faggot gik direkte ind paa min personlige trance top3. Sidstnaevnte leverede en intet mindre end fremragende og virkelig atypisk praestation - finsk gak til et klokkerent 13-tal!

Stemningen var super, og folk var gode til at holde godt humoer paa trods af de naevnte logistikproblemer.

Utopia var ogsaa en supergod oplevelse, selvom det blev rigeligt koldt om natten. Dog var det en skuffelse at Electrypnose tilsyneladende ikke kom og spillede alligevel - han var i hvert fald ikke at finde i programmet, selvom han var foerste navn paa plakaten.

Og her sidder jeg i Lissabon... har misset mit fly hjem og maa hoste op med en hulens masse penge for at naa et i morgen - men skidt med det. Boom/Utopia ville jeg ikke have vaeret foruden. Vi ses ganske givet naeste gang!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Men de tre andre scener gjorde mere end op for den larmende, overdimensionerede snegl, og saerligt loerdag aften med Frank E, Ocelot, Jahbo og Texas Faggot gik direkte ind paa min personlige trance top3. Sidstnaevnte leverede en intet mindre end fremragende og virkelig atypisk praestation - finsk gak til et klokkerent 13-tal!

Nice. Jeg gad godt kunne rumme fire navne på min top tre.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Andreas/Saiko-Pod skrev:
men det er fandme en psytrancefestival. - Jeg synes det var et skridt i en daarlig retning og jeg frygter at der vil blive solgt mere ud naeste gang for at ramme et endnu stoerre publikum. :(

De skriver faktisk på deres hjemmeside, at diversiteten i stilarter og genre står foran alt andet. Festivallen er jo heller ikke en dedikeret psytrance festival som f.eks. fullmoon, men en kunst og kultur festival.

Men som sagt kan jeg godt se at det var lidt synd for alle "musik-facisterne" der ikke lige kan se det fede i at hoppe rundt til 80er breakbeat og 90er hits blandet med motown mash-up. Jeg har det bare sådan, at hvis jeg er nok på syre og i fantastisk godt humør, kan jeg se det sjove i at danse til det meste musik, hvis bare stemningen er rigtig. Og jeg var sgu også glad da musikken startede igen på dancefloor om aftene. De nåede lige min smerte grændse :roll:

Synd at høre at du misede dit fly, det samme var også ved at ske for os, men jeg vågnede heldigvis op

Mit højdepunkt i den musikalske ende, var hel klart Wild Marmelade fredag aften på dance floor. Virkelig imponerende at det kan lade sig gøre at lave trance LIVE uden brug af elektricitet, synths, trommemaskiner osv,

tjek deres mypace http://www.myspace.com/wildmarmalade selvom det nok ikke lyder helt så godt, som på FUnktion1 anlægget 8)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Hvem kalder du musik-fascist? :P Jeg synes der var masser af fin musik på scenen - min kritik går på:

1. Hvis man gør konceptet for bredt så mister festivallen noget af sin intimitet og charme. Skal der også være en singer/songwriter scene, hvor de psykedeliske poeter kan komme ud med deres hjerteblod? Skal der også være en scene for syrerock? Osv. osv.

2. Lyden var alt for høj og forstyrrede rigtig mange workshops i og omkring Liminal Village og var i øvrigt generende på campingområdet ved Sacred Fire.

Lad nu for fanden Boom være Boom! Hvis man prøver at favne alle ender man ofte med et tomt og hult produkt! - Det var ikke entydigt tilfældet i år, men IMO en begyndelse derhenad.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]