Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2024 17:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 aug 2000 17:15 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
Læs Illustret Videnskabs artikel om Shamaner og deres trancer,, her forklare de at man kan op nå trance ved bruge af musik, rytmiske bevægelser og Rusmidler!....

.... de skriver at nogle folk kommer i trance under en rus på fx. mdma.. hvor man danser og bevæger sig til musikken og ens vejr trækning oxo følger musikken,, desværre er det sværer for nogle folk at komme i trance,,de mener det er medfødt men er ikke bevist....

...de skriver oxo om at hjernens bølger altså hjernebølger normalt har en frekvens på 16-32Hz (betabølger), men under en trance falder den til 3-5Hz(thetabølger) hvilket oxo typisk optræder under REM-Søvn....

...da jeg havde prøvet svampe første gang og havde gået og tænkt lidt over det et par dage ville jeg beskrive det som en drøm,, fordi jeg ikke kan huske mere end fra en drøm, under det trip hørte vi The Orb - Orblivion ,, hvilket jo er en skive man virkerlig kan blive påvirket af...

Når forsøgs personer fra deres forsøg på Universitetet i Giessen, Tyskland.. er i Thetastadiet,, har de mange indre oplevelser som ofte påvirker dem stærkt...

de har ved hjælp af forsøg fundet frem til at rytmiske bevægelser udløser samme type hjernebølger som når man er i thetastadiet eller REM-Søvn....

Med hjælp af diverse planter og stoffer kan man oxo påvirke hjernens bølger, og derved komme i en trance,,, det kaldes en Farmakologisk stimulering

og når man kommer i trance ved hjælp af Rytmer, bevægelse og åndedræt kaldes det en Psykologisk stimulering...

så når man tripper på fx. svampe kommer man jo langt væk hvilket jeg tror er fordi hjernens bølger sænkes til nærmest ThetaBølger... og det forklarer hvorfor jeg første gang jeg trippede følte det som en drøm,,, det tog et par dage inden jeg fattede at ordet drøm var den bedste beskrivelse jeg kunne komme med,, ikke 1000ord kunne beskrive det bedre...

Så læs den artikel den er vores chance til at forklare folk hvorfor vi tripper... jeg har ihvertfald fattet idéen med det nu... og jeg er overbevist om at det bare er hjernensbølger som ændre vores bevisthed under påvirkning af bevisthedsudviddende stoffer,,,

,,jeg tror oxo at de forskellige stoffer påvirker hjernensbølger på forskellig måde, og eksempelvis jo vildere stofferne er jo lavere sænkes hjernensbølger..

..HAPPYTRIPPING!!!

YESYESYESYESYES nu vil jeg RØGE EN BANG og nyde at jeg er på vej mod HVORFOR VI TRIPPER



------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2000 17:26 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
for øvrigt skriver de oxo at man igennem alle sanserne,, oplever man jo verden som den er ikke-under-trance eller upåvirket,, men når man er under trance udvides bevist heden oxo selv om det er en Psykologisk trance...

...og man bruger mange flere af alle de mio. sanseindtryk som man oplever, mange flere end normalt hvor man kun opfatter en lille brøkdel...




------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2000 08:57 
Yes! Det er sku derfor vi tripper, jeg kunne ikke beskrive det bedre selv.

Trance er helt sikkert en tilstand som påvirker ens (under)bevidsthed, og som kun kan gøre en et positivt menneske.

Men hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg helt sikkert godt at man kan komme i trance uden stoffer. Det er noget jag har planer om at gøre ret snart, til næste fuldmåne.

Fed artikkel.

MVH Loonie

PS! Fedt blad!


Top
  
 
Indlæg: 02 sep 2000 15:30 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
selv følgelig kan man jo det uden SJOV... det er jo derfor man hører musik tror jeg,,, og nogle mennesker kan bedre lide musik end andre.. og det har måske noget at gører med at de oxo lettere kommer i trance...

..jeg selv kan sidde ved computeren og hører høj musik..(gerne goa) og komme helt væk.. og kun koncentrer mig om computeren .. og alt andet er vildt langt væk...hehe

..ofte når jeg sidder i skolen og keder mig sidder jeg og "hopper" med mit en ben som om jeg sad og tågede til noget musik.. jeg gør det bare i et eller andet tempo som lige passer mig.. og ens åndedræt falder til samme hastighed.. og jeg kommer i en tranceligende situation.. bare ikke særlig kraftig...

...som de oxo skrive i artikelen er der jo både farmakologisk(med stoffer)- og psykologisk(uden stoffer)-trance.

man kan oxo bruge winamp plug-ins (fx. geiss og tripex) de er jo oxo meget fede og give et "billede" af musikken de er enormt fede specielt på et svampe trip.


held og lykke med din trance loonie.



------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2000 13:18 
Yeps. Billede)


Top
  
 
Indlæg: 03 sep 2000 17:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
hehe ja noget i den stil .. når man drømmer er man bare i en dybere trance eller noget i den stil tror jeg...

...jeg tror oxo alle de gode gamle nintendo og arcade spil ( super mario 1-3, bubble bobble og lignende vanedannende spil) er en type spil hvor man ved hjælp af lyde og visuals kommer i en trance,, jeg kan huske jeg har været helt væk når jeg har spillet nintendo...

...og er overbevist om at trance er et meget bredt fænomen ,.,, hvor man kan være fra en meget dyb og indelukket trance til en lettere og åben,, hvor man er vågen og ved rimelig bevisthed..

..jaja sikke en gang ordgeil .. men jeg måtte bare lige skrive det....



------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2000 18:13 
Ja Smølf, jeg tror sku du har ret!

Jeg tror også trance er et mere eller mindre udbredt fenomen. Jeg tror det er et spørgsmål om at man sidder og koncentrerer sig så meget om en ting, at man kommer i et meditations stadie.

Jeg kan helt sikkert også komme i trance, hvis jeg bare sidder og stirrer på et eller andet. Hvis man sidder og blokerer alle andre tanker ude, så ender det sku med at hjernen kører ned i et lavere gear!

Lad os spille noget mere Nintendo :))

Mvh. Loonie


Top
  
 
Indlæg: 04 sep 2000 00:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 742
Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
ZZz


Senest rettet af loader 08 feb 2005 11:52, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2000 08:48 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
Jeg kommer tit i trance når jeg sidder og hører goa i bussen på min diskman. jeg sidder bare og stirer et sted som er ca. 10 cm. uden for bussens vindug. og så vågner jeg altid når man kører ud af mosen til lystrup.

også den gang jeg gik i skole og vi fik af vide at nu skulle vi høre rigtigt godt efter røg jeg i trance og ku ikke huske en skid om hvad timen handlede om :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2000 10:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2000 01:01
Indlæg: 49
MAnge tak, Nu er jeg sq rolig igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2000 11:54 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
det skal sgu bare lidt musik til og så kan man sidde og stene,,, eller noget røvkedeligt som skolen, hvor man bare sidder og tænker på alt andet end det der sker...

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 sep 2000 00:05 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
hvorfor har folk ofte trang til at se video når de err skæve.. fordi man kan leve sig mere ind i film,,, !!!og komme i trance...!!!


hvorfor er folk ofte meget danse glade på E, muligvis fordi at hjernen er i et trance stadie som bliver forøget ved at danse..

hvorfor bliver man fuldstændig Fuckt up af svampe, fordi at man (hvis det er vildt) er i en kraftig trance...og ikke kan huske andet end fra en drøm måske lidt mere... men der er jo oxo en lille forskel hehehe

osvosv... jaja det er blevet sagt men ikke på en gang... hehe




------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team