Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 03:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Dette er et brev skrevet mandag aften da jeres forum tilsyneladende er nede :-(

Jeg har godt og dårligt nyt om at lave en forening men først kommer en lille historie.

Her mandag eftermiddag var jeg nede på kommune kontoret for at sige at jeg ville lave en
forening. De fandt efter noget tid ud af at jeg skulle over i ungdomsudvalget. da jeg kom derover
vidste det sig at jeg skulle over i kulturforvaltningen. Nå men efter længere tids renden frem
og tilbage kom jeg endelig til det kontor jeg skulle til. Da jeg kom ind var de atterede overrasket
over at se at sådan en ung person ville lave en forening. Da de så spurgte om hvad formålet
med forening var og jeg svarede :" formålet er at oplyse om stoffer så vi undgår at flere unge kommer
til skade og vi vil også forsøge at lovligøre stoffer " så har jeg aldrig oplevet at nogen inde
på et kontor har grinet så meget af mig. Men hold da kæft de så sjove ud i hovedet da det
gik op for dem at jeg mente det helt alvorligt.

Nå men nok om det her kommer så det nye jeg har at sige om at lave en forening. Det at lave en
forening er ikke bare sådan lige. det vil kræve meget mere end jeg egentlig har regnet med
men hvis folk her er villige til at hjælpe til så skal jeg også gøre det. Da jeg var nede på kontoret
fik jeg udleveret en lille huskeseddel som jeg nu vil citere :

1. I skal have et lovligt emne at have fælles interesse om og være mindst 5 personer, hvoraf
mindst en skal være over 18.

2. Foreningen skal have et formål være åben for alle interesserede.

3. Foreningen skal afgrænse sit medlemskreds i form af kontigentopkrævning.

4. Foreningen skal være demokratisk opbygget og have en årlig generalforsamling.

5. Initiativtagerne skal udarbejde et forslag til vedtægter.

6. Det skal af vedtægterne fremgå i hvilken kommune foreningen er hjemhørrende ( vi skal
have en officiel bopæl hvilken kunne være min eller en andens. )

7. Regnskabåret skal fastsættes som kalenderåret, ligesom kommunens regnskabs og tilskududbetalingsår.

8. Det skal beskrives hvad midlerne bruges til.

9. Der skal indkaldes til en stiftende general forsamling og det skal ikke kun være for
indbudte men også for folk omkring i landet.

10. Bliver vedtægterne vedtaget hved den stiftende generalforsamling så er forening officiel fra
denne dato.

Det er muligt at søge om en masse forskellig støtte osv. og vi har også krav på lokaler men
vi skal selv betale.

Og lige en lille note. Hvis denne forening skabes så tror jeg sgu ikke det er nogen god ide
at vi sidder og tripper under generalforsamlingen. En generalforsamling er en generalforsamling
og ikke en tripper tur. Jeg siger dette fordi at når formålet med forening er offentligtgjort
så vil det ikke overraske mig at der vil være mange derude som vil gøre alt i deres magt for at
gøre vores livt surt. og sidst men ikke mindst så tror jeg sgu vores vedtægter bliver lidt underlige
hvis vi sidder og ser lyserøde marker mens vi skriver dem ned.

nå men alle dem som gerne vil være med og gerne vil hjælpe aktivt til må lige reply på denne meddelse.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Jeg vil da godt være med som medlem, men jeg vil ikke sidde i bestyrelsen.

------------------
MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem

jeg er helt sikkert oxo klar...

det med general forsamlingen ,, kunne jo være at vi mødtes og afholdte den .. og bagefter trippede på en årligt triptur...

men først når alle vedtægterne er ved tager selv følgelig... jeg har oxo lidt erfaring med regnskab osv...

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-

Dedikeret medlem

hvis i har problemer med at huske hvordan sådan noget foregår så bare tænk på hvordan en Grundejerforening virker... det er ikke så besværligt.. og jeg mener helt klart at vi bør starte en.. så bare bak op under det.. jeg er villig til at bruge en masse tid på det.. oxo fordi at en forening har lidt mere at skulle have sagt...

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-

Dedikeret medlem

hmm jeg syntes at forummet er ved at blive lidt langsomt opfattende.. den plejer da oxo at forbyde spam....?? hmmmm

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg synes det er en fantasktisk god ide at lave en forening, eller måske endda et græsrodsparti. Det er selvfølgelig ekstremt vigtigt at det bliver et seriøst projekt - som Bøh rigtigt skriver - da det ville være en meget dårlig ide at sidde at være knaldende på et trip, til den eventuelle generalforsamling. Hvis det blev således ville vi garanteret også have panserne rendende konstant hvilket jo giver en noget trykket stemning.

Angående et græsrodsparti må det være muligt at forsøge at samle alle Danmarks cannabisnydere, der ca. 3-400.000. Det edderbroderemej nok underskrifter til at starte et parti!!!

Ashoka

------------------
"Mostly Mowie-Wowie maaan, but it also has some labrador in it!" Citat: Cheech & Chong

Medlem

Jeg vil gladeligt blive medlem Billede

------------------
Fyzzt

Senest rettet af fyzzt 19 maj 2014 14:18, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

er der nogen der ved hvor mange personlige stemmer skal man have for at komme ind i folketinget??.. jeg stiller gladeligt op!!!

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
mange fede idéer men skulle vi ikke vente lidt med folketinget og bare ligge ud med en forening jeg er sku frisk til at hjælpe hvor jeg kan !!!!! Jeg mener at der skal et par og tyve tusinde underskrifter til for at komme ind i folketinget men der er vidst også nogle muligheder for at stille op lokalt og uden for partiene så man skal havde mindre...Tjeck det ud..hvis du altså mener seriøst at du vil ind !! Men det virker bare ikke somom at det er nok at havde et punkt der hedder Fri Cannabis vel ???

Medlem

Geografisk sted: VesterBrooklyn
Jeg r klart for sådan en forening, og som gl. formand for nyetableret andelsforening mener jeg ikke at det skulle blive så svært, vi må da bare mødes og kigge punkterne igennem, lave os nogle vedtægter. osv. osv.

Men blot et praj om, at jeg r på. *smiles4that*
Simo

Medlem

Geografisk sted: KBH N, dk
YO!
Cool med den forening,jeg er med.Med hensyn til et parti,så skal man vist have 10000 eller 5000 underskrifter.Og så svært kan det sgu'da ikke være at lave en forening/klub.
Det kræver en stiftende generalforsamling hvor man vedtager nogle vedtægter/retningslinier.Det eneste der kan være tricky er at få det til at fremstå,som en flok videbegærlige unge(og ældre) og ikke bare en flok trippere,der syrer ud.
FED & FRED ulle

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Lige sådan et lille spørgsmål uden for emnet men er Simone egentligt den eneste pige her ??? Og så til emnet så bare sig til når jeg skal ud og samle underskrifter ikke !!!! Og hvornår der er generalforsamling (når der bliver en) skal jo helst også lige siges i god tid ik... Håber i forståpr meningen.

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
kanon idé med en forening =)

------------------
-they don't talk....
...they listen ~ ~ ~

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Jeg begynder straks at skrive vedtægter osv. men det kan godt tage en lille måneds tid at få alt det hersens klart da jeg ikke er så meget på nettet, men hey vi har jo hele livet ( hvor længe det så end vare i denne fucked up verden ) til at kæmpe i.

Dedikeret medlem

hehe godt Bøh..!

jeg vil gerne hjælpe til hvis der er noget bøwhl...
bare post en besked og så svarer jeg på email eller hr på boardet..

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-

Dedikeret medlem

EB god ide! <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by Bøh:
Dette er et brev skrevet mandag aften da jeres forum tilsyneladende er nede :-(

Jeg har godt og dårligt nyt om at lave en forening men først kommer en lille historie.

Her mandag eftermiddag var jeg nede på kommune kontoret for at sige at jeg ville lave en
forening. De fandt efter noget tid ud af at jeg skulle over i ungdomsudvalget. da jeg kom derover
vidste det sig at jeg skulle over i kulturforvaltningen. Nå men efter længere tids renden frem
og tilbage kom jeg endelig til det kontor jeg skulle til. Da jeg kom ind var de atterede overrasket
over at se at sådan en ung person ville lave en forening. Da de så spurgte om hvad formålet
med forening var og jeg svarede :" formålet er at oplyse om stoffer så vi undgår at flere unge kommer
til skade og vi vil også forsøge at lovligøre stoffer " så har jeg aldrig oplevet at nogen inde
på et kontor har grinet så meget af mig. Men hold da kæft de så sjove ud i hovedet da det
gik op for dem at jeg mente det helt alvorligt.

Nå men nok om det her kommer så det nye jeg har at sige om at lave en forening. Det at lave en
forening er ikke bare sådan lige. det vil kræve meget mere end jeg egentlig har regnet med
men hvis folk her er villige til at hjælpe til så skal jeg også gøre det. Da jeg var nede på kontoret
fik jeg udleveret en lille huskeseddel som jeg nu vil citere :

1. I skal have et lovligt emne at have fælles interesse om og være mindst 5 personer, hvoraf
mindst en skal være over 18.

2. Foreningen skal have et formål være åben for alle interesserede.

3. Foreningen skal afgrænse sit medlemskreds i form af kontigentopkrævning.

4. Foreningen skal være demokratisk opbygget og have en årlig generalforsamling.

5. Initiativtagerne skal udarbejde et forslag til vedtægter.

6. Det skal af vedtægterne fremgå i hvilken kommune foreningen er hjemhørrende ( vi skal
have en officiel bopæl hvilken kunne være min eller en andens. )

7. Regnskabåret skal fastsættes som kalenderåret, ligesom kommunens regnskabs og tilskududbetalingsår.

8. Det skal beskrives hvad midlerne bruges til.

9. Der skal indkaldes til en stiftende general forsamling og det skal ikke kun være for
indbudte men også for folk omkring i landet.

10. Bliver vedtægterne vedtaget hved den stiftende generalforsamling så er forening officiel fra
denne dato.

Det er muligt at søge om en masse forskellig støtte osv. og vi har også krav på lokaler men
vi skal selv betale.

Og lige en lille note. Hvis denne forening skabes så tror jeg sgu ikke det er nogen god ide
at vi sidder og tripper under generalforsamlingen. En generalforsamling er en generalforsamling
og ikke en tripper tur. Jeg siger dette fordi at når formålet med forening er offentligtgjort
så vil det ikke overraske mig at der vil være mange derude som vil gøre alt i deres magt for at
gøre vores livt surt. og sidst men ikke mindst så tror jeg sgu vores vedtægter bliver lidt underlige
hvis vi sidder og ser lyserøde marker mens vi skriver dem ned.

nå men alle dem som gerne vil være med og gerne vil hjælpe aktivt til må lige reply på denne meddelse.
<HR></BLOCKQUOTE>

Dedikeret medlem

hehe

ja det er jo ikke noget problem at overholde reglerne.....

så det kræver bare at vi mødes og for det hele aftalt.. hehe..

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
tw1

Senest rettet af loader 08 feb 2005 12:24, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: somewhere green
Lyder fedt med den forening
hvor melder man sig ind :-)
vi kunne evt lave tema ture til det indre univers og lave div. gade aktioner
mulighederne er der ivertfald

ang. et parti skal man vist bruge 20000 underskrifter for at stille op
jeg tror at det er en dårlig ide med et parti
(al magt er korrupt)

------------------
God ryger!!!

Dedikeret medlem

hehe NEJ PARTI ER GODT!!!!

men helt sikker Rolf slæb endelig en Computer med,... den er altid rar at have.. hehe jeg er jo selvfølgelig oxo 100% klar.. hehe..

Rolf har ihvertfald store visioner.. hehe muligheden er der..

GADEAKTIONER!! hehehee

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]