Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 08:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej Briller,

jow jeg synes det lyder som en fed ide, altså med en form for Dansk Lycaeum. Jeg regner med at bestille et domain i starten af næste måned, så se på hvad vi vil udvikle os til, men jeg er klart med på ideen...

MVH Loonie

------------------
~Laws without victims serve no purpose other than to increase crime~

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Hejsa,

Jeg synes det kunne være fedt hvis der også var et lexikon omkring Designer/"kunstige" stoffer. Der er så megen ukorrekt information på nettet. Prøv at gå ind på
http://www.jubii.dk/Sundhed_Samliv/Misbrug/Narkotika/

Det er simpelthen for meget ? Skole børn der laver projekter de alligevel ikke kender noget til, gamle misbrugere der endelig er kommet ud at et årlangt misbrug, etc.

Skal vi ikke se om vi ikke kan give noget ordentligt "non-biased" information omkring stofferne, ikke kun de gode sider men også de farlige dårlige ?

------------------
MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
HEy ICQ mig lige når i går i gang for jeg vil gerne være med. Jeg er træt af Ekstra bladets anti stof kampagne og al den probaganda man møder. Og grænsen røg her forleden da jeg læste en universitets rapport der sagde at 50 % af folk blev narkomaner efter at have taget E og andet.

Medlem

Geografisk sted: KBH N, dk
Tæl mig med og skriv hvis der er noget jeg skal/kan hjælpe med!!!

ps.Jeg ved ikke en skid om computere!

Be cool not cold!!
ulle

Så vidt jeg husker er der ikke skrevet noget decideret positivt om natskygger under lexikonet. Og nok en af de eneste grunde til at vi har information om disse på siden, er at forklare at man skal passe på. Ikke overdrive med dosen, hvis man alligevel havde tænkt sig at prøve pigæbler etc., fordi man havde hørt et eller andet sted det skulle være fedt.

Jeg giver dig ret, det er noget lort hvis unge misforstår og æder disse planter, for de er i sandheden noget af det værste.
Havner man i et serøst delirium tremens, er der lavet statistiske undersøgelser om at der er 15 % chance for at dø.

Faktisk er natskygger en af de eneste planter der kan fremkalde "rigtige" hallucinationer, hvor mange andre stoffer/psychedelia kun skaber visuals (iflg. Shulgin).

Mvh Loonie

Medlem

Geografisk sted: Mars
Jeg ved godt man skal være åben og præsentere fakta på en hjemmeside, men at skrive at bulmeurt, pigæble osv. er psykadeliske stoffer på en side de reklamere med på alle folkeskolerne er for dumt, det ender bare med at nogle af ungerne tænker "ahh coolt" og æder ½ ton pigæbler :-| og biver forgiftede og så er der overskrifter igen !

Lyn

Medlem

Geografisk sted: Mars
Loonie, sorry, jeg undlod at skrive at det var på www.mindblow.dk (under svampe et eller andet sted) de skriver om pigæbler mm. Det eneste de skriver er at de er noget med at erupæerne spiste det i middelalderen, men det efterlader også en hel del til ungernes egen fortolkning især hvis mor har et træ i baghaven ! Endviderer kan man være sikker på at en hel del meget unge mennesker ser siden da den bliver reklameret i folkeskolen, ungdomsblade mm.

Lyn

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Apropos pigæbler. Det er rigtigt, at man skal være varsom med indtagelse af denne kaliber.
Pigæblet er beslægtet med en hjælpeånd, der er kvinde. Denne kvinde er meget lunefuld. Enten kan hun lide dig, ellers kan hun ikke. Og så kan man jo selv gætte sig til resten.
Shamaner bruger pigæblet som åndsfælle (hjælpeånd). det tager lang tid, at blive ven med pigæblet. Det første år går med at indtage meget lidt for så herefter at forhøje dosen. MEN.......det er ikke ligemeget, hvordan man indtager pigæblet. Der forefindes strenge regler. Man må ALDRIG indtage en hanplante, de er dødlige. Kun hunplanter. Desuden er der regler for, hvordan de skal findes, og hvordan de skal tilberedes. hvilket, vil tage mig lang tid at nedfæle.
Jeg ville bare kort gøre opmærksom på, at godt nok skal man ikke indtage pigæbler for sjov, men behandlet og respekteret på rigtig vis, kan de være en gave. Hvis man altså har shamanistiske tendenser. Iøvrigt gir' pigæblet virklige hallucinationer.

Piggede hilsner
chris

------------------
The world will end in 5 min. ....Please log out!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]