Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Da jeg skal til at starte på dette vil jeg hører om der er andre der kender til det om det har hjælpet jer eller om det har gjort det værre.!

og kan i rive konen rundt eller er den bare helt død?? Alt andet tager jeg som det kommer..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Jeg har taget citalopram, 20 mg, over en periode på et halvt år. Fik først akarin, og sidenhen citalopram. De hjalp mig fint, efter 3-4 uger kunne jeg så småt mærke virkningen, men så sandelig også bivirkningerne.
Mest mundtørhed, men det var til gengæld også i høj grad.

Mht. sexen fik jeg forsinket sædafgang, og nogengange udeblev sædafgangen helt. Hvis du kan leve med det, then np.
Heldigvis er det jo forbigående, så du kan altid gi lillemor en ordentlig rusketur når du har det bedre psykisk.

Titel:
Tidligere holdmedlem

jeg har været igennem citralopam, effexor, seroquel, truxal, alopam, og er nu på mirtazapin........effekten er imho minimal af diverse SSRI, og kan gøre tingene meget værre. Fra at være deprimeret til at være dybt paranoid og manisk.....

og sædafgang har været umuligt op til ½ år efter jeg er stoppet med SNRI eller SSRIs.............

benzoer virker dog perfekt :)

Titel:
Tidligere holdmedlem

--------lidt offtopic og gay bashing slettet--------

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Har en søster der fik ægte hallucinationer af "er for skæv til at stave".
Der var både mennesker og monstre.
Min mor(som er gammel lsdflipper) troede ikke på hende og spiste en... Så blev mor godt nok sjov hun gjorde.....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Bump* Vækker lige tråden igen istedet for at starte en ny :)

Jeg skal selv til at starte på Cipralex - jeg har bare et par spørgsmål omkring det, da jeg er ret nervøs for at det skal forandre mig, på en negativ måde, træthed, nedsat sexlyst osv... - den risiko vil jeg helst ikke tage.

Så jeg vil bare høre om der er nogle der har erfaringer med det?
Det her er jo noget man tager HVER dag, og jeg vil helst ikke rende rundt og være ''påvirket'' konstant..

Hvordan er de mentale effekter af det? Vil det påvirke min tankegang? Kreativitet?
Hvad kan jeg forvente udover ''bedre humør''?

På forhånd tak :)

- Abraham Lincoln

Medlem
Brugeravatar

Jeg var selv på 10mg Cipralex i et års tid. Det første stykke tid fik jeg det lidt værre, og følte at alt var mere gråt end det ellers plejede + en del træthed. Efterfølgende havde jeg dog ingen af disse skavanker og kom psykisk på plads igen. Jeg havde dog også lidt problemer i form af forsinket og fraværende sædafgang. Alt i alt var jeg dog glad for dem.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
er selv på ssri, er dog ved at trappe ud af dem igen, da de har ødelagt min sexlyst, min evne til at tage mig sammen, og generelt bare fået mit følelses liv til at gå helt i stå, så heller føle angst end ingenting. Det skal også nævnes de er et helvede at trappe ud af!!! masse af stød gennem kroppen JUBIIII!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg har været på 40 mg Cipralex (eller hvad pokker kopi-medicin der er billigst den dag jeg er på apoteket) i flere år og er en af de heldige der ikke mærker nogle bivirkninger. Det gør jeg tilgengæld af flere andre anti depresive typer medicin jeg har prøvet.

Min pointe er, at det er svært at rådgive om bivirkninger, det er meget forskelligt hvordan man reagere på det. der findes flere forskellige typer medicin, alle med forskellig virkning (og bivirkning). Mange almindelige praktiserende læger er ikke så kreative når det gælder behandling af depression, så hvis du føler bivirkningerne er for dominerende kan du prøve at bede om et andet præperat. Det er ikke meningen man bare skal leve med bivirkningerne, eller droppe medicin, selvom mange travle læger kan få det til at lyde sådan.

Ovenstående er ikke ment som et angreb på lægestanden, men en konstatering af, at psykisk sygdom er kompliceret og tildels dårligt kortlagt, og derfor ikke noget der ordnes optimalt med en halv times konsultation og en recept.

..nåjo, tolerancen for psykedelika bliver tårnhøj og MDMA har så godt som ingen virkning. Det er vel også en slags bivirkninger, blot ikke den slags der nævnes på sedlen i medicin æsken.....

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
I forlængelse af Bull Lees indlæg kan jeg tilføje, at man absolut IKKE bør indtage stoffer, der frigiver ekstra serotonin (ex MDMA), mens man er på SSRIer. Det kan resultere i rigtigt ubehagelige bivirkninger, og kan potentielt være dødeligt, hvis serotoninsyndromet indtræffer...

Insane psychedelia user!

noname skrev:
I forlængelse af Bull Lees indlæg kan jeg tilføje, at man absolut IKKE bør indtage stoffer, der frigiver ekstra serotonin (ex MDMA), mens man er på SSRIer. Det kan resultere i rigtigt ubehagelige bivirkninger, og kan potentielt være dødeligt, hvis serotoninsyndromet indtræffer...

Det passer ikke. SSRI´ere formindsker effekten af MDMA, og kan ikke forårsage serotoninsyndrom. Det er MAOI du tænker på, right?
SSRI og MDMA fra Erowid.org

Senest rettet af Røvkussen 04 nov 2009 21:17, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Det har jeg heller aldrig forstået, hvorfor det mindsker effekten af MDMA og Methylon. Jeg har været på citalopram i flere år nu og det hjælper rigtig godt, jeg får kun een bivirkning men den er til gengæld også ret træls - jeg kan simpelthen ikke få udløsning 1-2 dage efter jeg har taget min dosis, og jeg skal jo helst tage dem hver aften.

Så har jeg så fundet ud af at hvis jeg lader være med at tage min daglige dosis 1 aften så kan jeg næsten sikkert få udløsning sent næste dag eller dagen efter.
Så når aben er rystet så kan jeg tage min piller igen og opretholde den ophobning af citalopram man skal have i kroppen for at det virker og man ikke bliver depressiv eller angst.

De er for mit vedkommende ret stærke mht. depressive tankemønstre - det fjerner dem nærmest så meget at det er uhyggeligt. Jeg bruger dem også til noget social-angst og det dulmer også ganske godt.

Husk at den første uge skal man nøjes med ufatteligt lidt! Mange har trælse bivirkninger den første uge eller to.
De mindste piller er vist på 20mg med delekærv, og selv 10mg var næsten for meget og jeg blev meget mere social-angst, men dog ikke depressiv. Så hvis du kan knække 20mg's pillerne over i 4 stykker så der kun er 5mg i hver så synes jeg man skal gøre det den første uge, næste uge 10mg og tredje uge 20mg (evt. langsommere hvis nødvendigt).

Og lad VÆRE med at stoppe selv om du har det bedre og ikke "rigtig" kan mærke lykkepillerne (gjorde jeg, doh!)
Når citalopram så småt begynder at fjernes fra systemet så begynder angsten/depressionen at komme snigende, og så opdager man pludselig at man skulle være blevet ved med at tage pillerne - og så skal man vente 4-6 uger med angst/depri igen før de begynder at virke...

PS: Jeg prøvet mange substanser på citalopram (dumt!) og det eneste som jeg har mærket ændring i det er MDMA og Methylon. Men jeg er vist heller ikke så fintfølende når det angår effekt af diverse ting og sager.

Moderator
Brugeravatar

@FromCirclesAllRise: Jo det gør så. MDMA øger koncentrationen af serotonin i synapserne (alle mekanismer er vist ikke helt klarlagte), det samme gør SSRIer. Det er meget muligt, at du ikke føler den samme mentale effekt af MDMA, men du overloader stadig dine synapser med serotonin, hvilket kan lede til serotoninsyndrom.

Selvom wikipedia ikke er Jordens bedste kilde til saglig information, så læs alligevel lidt under http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome . Der er både MDMA og SSRIer nævnt...

Insane psychedelia user!

Jeg har selv søgt lidt videre og det ser sgu ud til du har ret.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Jeg syndes faktisk det virkede alerede fra første pille, heldigvis kun godt :)
Træthed osv har jeg ikke mærket noget til, dog rastløshed (tripper med benene hele tiden) Dog tager jeg stadig 5-HTP Nu 300 mg daglig + 10 mg cipralex, fungerer rigtigt godt og det ''slukker'' ikke for mine følelser og kreativitet som jeg var bange for :)

Dog er der jo stadig den ulempe at jeg ikke kan tage stoffer som nogle af jer nævner, MDMA - som jeg faktisk havde planlagt på lørdag.

Men hvad med psykedeliske stoffer? Bull Lee, skrev at der er stor tolerance overfor psykedeliske stoffer - Hvor stor? (hvis vi snakker LSA/LSD) Skal jeg indtage dobbelt så meget for at få virkning? Er dette farligt?

Og mht. stimulanser - amfetamin, ritalin, coke.. De øger jo også serotonin nivauet.. Er det bare no go, eller hvad? :?

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Euforiseret skrev:
Jeg syndes faktisk det virkede alerede fra første pille, heldigvis kun godt :)
Træthed osv har jeg ikke mærket noget til, dog rastløshed (tripper med benene hele tiden) Dog tager jeg stadig 5-HTP Nu 300 mg daglig + 10 mg cipralex, fungerer rigtigt godt og det ''slukker'' ikke for mine følelser og kreativitet som jeg var bange for :)

Dog er der jo stadig den ulempe at jeg ikke kan tage stoffer som nogle af jer nævner, MDMA - som jeg faktisk havde planlagt på lørdag.

Men hvad med psykedeliske stoffer? Bull Lee, skrev at der er stor tolerance overfor psykedeliske stoffer - Hvor stor? (hvis vi snakker LSA/LSD) Skal jeg indtage dobbelt så meget for at få virkning? Er dette farligt?

Og mht. stimulanser - amfetamin, ritalin, coke.. De øger jo også serotonin nivauet.. Er det bare no go, eller hvad? :?

Har du konsuleret din læge omkring dit 5-htp indtag? Det er farligt at blande SRRI'er med 5-htp..! MDMA oven i lyder potentielt dødeligt..

Medlem
Brugeravatar

Euforiseret skrev:

Mht. LSA/LSD, kan jeg ikke udtale mig om. Jeg har selv på 10 mg Cipralex kunne tage 2,5-3,0g SN uden at blive skudt vildere afsted. En af mine venner tager en meget stor dosis SSRI og har på noget lignende 6-7g cubensis nærmest ikke kunne mærke, at han trippede.
Umiddelbart skulle denne slags psykedelika ikke være farlig i kombination med SSRI, da de er serotoninagonister.

Moderator
Brugeravatar

Dum ide at indtage psykedeliske stoffer, hvis du lider af angst eller depressioner (typiske SSRI-indikatorer), og hold dig fra alt, der frigiver serotonin. Dvs kokain, amfetamin og deslige... Hvis du søger lidt rundt vil du finder masser af tråde om emnet i "Syntetiske stoffer".

Junior medlem

Hvad med Ketamin?

Tager selv 20 mg Citalopram om dagen og kunne godt tænkte mig at blive skudt engang imellem, men vil ikke risikere Serotonin syndrom.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Euforiseret skrev:

Det er svært at sige, men tæt på dobbelt dosis er ikke unormalt. Hvis vi taler om LSA, psilocybin og LSD er der overhovedet ingen fysisk fare forbundet ved at hæve dosen. Om det er en god idé for psyken vil jeg lade op til den enkelte at afgøre.

Mhst. psykisk sygdom synes jeg man skal passe på med at afvise den gamle tommelfinger regel om at holde sig fra det hele, men jeg har alligevel mine egne principper på området. Jeg holder mig fra alle stimulanser og depressanter (med undtagelse af cannabis), mens jeg er meget glad for LSD og psilocybin. Each to his own.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]