Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 21:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: øh...
Medlem

er der nogen der kender noget til healing?

Jer er begyndt at interessere mig en lille smule for det... :o)

Lad mig høre!

[ 30 April 2001: Besked ændret af: kapzluck ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg er 100% sikker på at det ikke holder en meter. Men man kan selvfølgelig godt bilde naive folk ind at det virker. Så ønsker de at tro på det så meget at de er sikre på at det virker.
venlig hilsen
Fråder

Medlem

Det var ikke særligt oplysende men tak alligevel :o)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fråder:
Jeg er 100% sikker på at det ikke holder en meter. Men man kan selvfølgelig godt bilde naive folk ind at det virker. Så ønsker de at tro på det så meget at de er sikre på at det virker.
venlig hilsen
Fråder
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad gør dig 100% sikker Fråder?
Personligt har jeg ingen erfaringer, men jeg har ingen forudsætning for ikke at tro på det.

(Ryger Smiley)

Healing kan helt sikkert lade sig gøre, nogle mennesker er født med den evne, det er 100% klart at det eksistere, men de mennsker som virkelig kan magi, dermed heale holder sig skjult fordi verdenen ikke er parat til dem endnu - der render selvfølgelig meget fup rundt og spiller healers, men de har jo nok fået ideen et sted fra, set en rigtig healer, eller mødt en i deres drømme, misforstået budskabet og begyndt at hustle.....

Jeg tror på troen om healing... Personligt tror jeg ikke jeg kan blive helbredt (hvis jeg var syg) ved at en mand stod og så min aura, men hvis folk gør så tror jeg det er muligt.

Psykisk healing det er noget andet, det DUR (er jeg sikker på [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img])! Tjek http://www.shaman.dk/shamanisme.html der mener jeg der står lidt om det.

mvh
Loonie

[ 01 Maj 2001: Besked ændret af: Loonie ]

Medlem
Brugeravatar

Det er et lævn fra oltiden, og ens barndom at man tror på magi og healing. Når man er et lille barn er man overtroisk og tror man kan ændre på ting i verdenen omkring os bare ved at tænke på det kraftigt nok. Healing kan forklares ved at vi til dels selv styrer hvad der skal ske med vores krop. Der er set eksempler på at folk har tabt deres hår fordi de havde fået fup medicin af lægerne, og de har sagt at en af bivirkningerne ved medicinen er at man taber deres hår. Det er et almindeligt kendt fænomen inde for medicin videnskaben kaldet placebo. Når noget nyt medicin skal testes for at se om det virker, tager man nogle mennesker der har den sygdom der skal helbredes, og deler dem op i to grupper. Den ene gruppe får fup medicin, altså bare piller uden noget der virker i, og den anden gruppe får så den rigtige medicin. Der er så en del af de personer der bare får fup medicin som rent faktisk bliver helbredt for deres sygdom. Men det er kun i kræft af den tro at de har fået noget medicin der virker. medicinen bliver kun sendt på markedet hvis der er flere i den gruppe der har fået den rigtige medicin der bliver helbredt. Der er da sikkert mange mennesker der er blevet "helbredt" af healere men ikke fordi det virker, men fordi de tror på at det virker.
Jeg sætter selv min tro 100% til videnskaben da jeg syntes det er mere fornuftigt at tro på en masse videnskabsmænd der har studeret på universiteterne rundt omkring i verdenen i mange år, end at tro på de mennesker der render rundt og tror at de er healere og magikere.
hvis jeg så nogle der kunne magi ville jeg da helt sikkert tro på det. Men det har jeg ikke set en eneste gang, kun trylleshows på tv men det ved man jo bare er tricks, og det er da også utroligt hvad de kan, men man skal huske at det altså kun er tricks.
Venlig hilsen
Fråder

Medlem

Jeg er da også selv meget "pro-science", men man skal måske ikke 'disse' healing(placebo) så hårdt som du gør... Det kan godt være at de forskellige former(akupunktur, healing, zoneterapi og hvad der ellers findes af mumbo-jumbo), ikke direkte har en virkning i stil med moderne medicin. MEN placebo effekten skal man ikke underkue. Ud over at folk får det bedre psykisk(i troen om at det hjælper), har den samme virkning også ofte til dels fysisk gavn... Det er endda også vist af moderne medicin. Lad os finde den gylden mellemvej. Jeg ville helst ikke udsættes for en heksedoktor, hvis jeg havde feks syfilis. På den anden side ville jeg gerne have positiv psykisk opbakning fra en lærd(læge). Dette er så op til folk selv om de helst ser det komme fra en læge eller heks.

MVH
Bandil

Medlem

Hmmm jeg har samme tanker som Fråder kommer med, men alligevel vil jeg ikke afvise noget inden jeg har sat mig grundigt ind i det. Derfor vil jeg undersøge fænomenet healing inden jeg kaster det bort som en gang vrøvl og sludder...

Men som der også bliver nævnt så kan tro flytte bjerge og det er værd at tage med i sine overvejelser.

Nej jeg går sgu osse til læge hvis jeg fejler noget, men hvis man kan kurere småting som fx hovedpine eller "psykiske småskvanker" ved brug af healing (uanset om det indbilding eller ej) så syntes jeg der er al mulig grund til at hitte ud af hvordan man gør!

Medlem
Brugeravatar

Nu når jeg tænker over det kan man vel godt kalde placebo for en slags healing, så på den måde kan man vel godt sige at healing virker, men man skal bare ikke tro at det er et eller andet overnaturligt. Der bliver ikke overført nogen mystisk kraft fra healeren og over til den der bliver helbredt. Det hele er bare noget der foregår psykisk oppe i hovederne på begge personer.
Jeg er 100% sikker på at alt hvad der foregår i verdenen kan forklares inden for de fysiske love. Så ting såsom astrologi, magi, spådomme, spøgelser, ånder, religion osv. er ikke andet end svindel og humbug. Alle disse ting har en fornuftig forklaring.
Venlig hilsen
Fråder

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]