Ja, nu er jeg snart nået den alder, hvor man spekulerer og interresserer sig lidt mere for verden omkring sig og hvordan tingene hænger sammen i al praktisk.
Nu vil jeg dele mine oplevelser med vores åh, så kære erstatningskravs-center eller hvad fanden man nu kalder det.. og vores kære sygehus som jo er gratis ved betaling af skat - men hvad dælen nytter alle disse ting, når man bliver pisset op og ned hver gang?
Ja, det er svært at gøre noget ved det, da de har en del indflydelse i landet - samme som politiet - det umuligt at føre en retsag mod dem - underligt nok.
Nå, men her for ca 1 år siden blev jeg slået ned ude foran et meget lille diskotek. Jeg gik sammen med 4 venner og var i rigtigt godt humør og havde selvfølgelig indtaget en god dose amfetamin og alkohol. På vejen nedad i gaden synger vi og hygger - hvorfor gå og være sur og trist?
Vi gik så derned ad mod diskoteket og tæt på diskoteket stopper min kammarat 2 fyre og spørger om de havde noget pulver til næsen, da vi var løbet tør. Han sagde det på ingen måde provokerende og ønskede somsagt egentligt bare et ja eller nej. I mellemtiden står den anden og snakker med mig (husker meget lidt). Han spørger om jeg har det godt (som om, at jeg kendte ham) og jeg svare naturligvis ja - hvad med dig? Og med ét får jeg et ordentligt smæk på næsen, så min næse sider 3-5cm ud mod venstre side. Jeg får blackout og besvimer og slår hovedet ned i asfalten.
Alle folk står bare og glor - ingen gør noget - "lad dem om dét". 2 af mine søsters kammarater ser det så, og løber efter gerningsmændende i håb om at hjælpe mig. Det resulterede så i et knivstik til min søsters kammarat, som prøvede at være hjælpsom.
Jeg tænker bare - hvorfor tager sådan nogle idioter i byen, hvis de ikke engang kan tåle at snakke med andre mennesker? Hvorfor sagde de ikke bare pænt "Nej, det gør vi ikke i" eller ignorede os? èn simpel overvejelse kunne have undgået denne episode. Jeg er sgu snart så - hvad kan man kalde det... bekymret for det danske samfund? Det virker som om alle sover og egentligt er ligeglade med andre mennesker, når de alligevel ikke kender dem... Hvad så om 50 år? Før i tiden var det sgu bare et par på hovedet også drak man en bajer bagefter.. Nu er det jo kraftedeme pistoler, knive, knohjerne, bat og jeg kunne blive ved..
Skal det virkelig være rigtigt, at man ikke engang kan tage i fucking byen eller gå en tur gennem gågaden uden at risikerer at få smæk af ukendte psykopater? Hvad dælen sker der dog for den verden vi lever i nu til dags...
Jeg vil sgu bare ud og hygge mig med mine venner og have en god aften uden at sidde og tænke over, at gøre noget dumt, for så risikerer man jo et par på hovedet. Man kan jo ikke engang kigge lidt forkert på en person, uden man bliver gennemtæsket af ham og 7 makkere når man kommer ud.. Jamen, hvis de virkelig ønsker, at man kommer ind på et diskotek og holder kæft, samtidigt med, at glo ned i bordet - så er der jo ikke meget fis ved det..
Det er sgu som om, det hele handler om magt. Hvem er sejest? Hvem er mest berygtet? Who fucking cares - hvertifald i mine øjne.
Min næse skille-væg var fuldstændigt brudt sammen, store sæbeøjne, brækket næse-ben, lille hjernerystelse..
Nå, jeg kom så sikkert med en taxa på skadestuen og gik is på næsen og overnattede der.. Kom på sygehuset dagen efter vidst nok og fik en tid.. Der gik så lige 2 uger før jeg kunne operes..
Gik så meget konstante smerter og kom så endelig til dagen hvor jeg skulle operes i fuld narkose (tror jeg nok, at det hedder).. Alting gik nogenlunde OK. Gik så - uden at vide hvordan min næse så ud - i 3-5 uger med bind på, for at den skulle hele sig selv. Da jeg fik det af så jeg så at min næse godt nok havde forandret sig. Det føles pisse mærkeligt, at mærke på min næse og føles nærmest som en falsk næse.. Nå, jeg måtte jo bare leve videre med det..
Min næse i dag er stadig mega skæv og har ødelagt lidt med mit udseende, da jeg stadig har "sæbeøje" på mit højre øje. (Stor mørkeblå/sort kant under øjet)
Nå, jeg kunne da være lykkelig over jeg fik gratis morfin, som jeg heller ikke var kræsen med, fik så at vide, at jeg havde taget langt over hvad de egentligt måtte give..

Nå, jeg meldte så overfaldet til politiet og efter 3 dage fik jeg et brev med "Vi kunne ikke finde gerningsmanden" eller lign. Totalt latterligt - tydelig at se, at de er pisse ligeglade og ikke giver en indsats, men i stedet drikker kaffe og udnytter deres funktioner på os - normale mennesker.
Jeg sendte så et brev om erstatningskrav til ... erstatningscenteret?? og fik først svar efter 3 mdr med et svar hvor de fortæller, at de ikke tror på, at jeg meldte overfaldet til politiet da de ikke kunne spore det fra os.
De skrev noget med:"Det skal SÆRLIGT bemærkes, at blablabla ikke meldte overfaldet indenfor 4 dage" eller lign. Hvad fanden er det for noget pis... SÆRLIGT BEMÆRKES??
Jeg bliver selvfølgelig gal og får så sendt en udskrift fra mit teleselskab - og ganske rigtigt, havde jeg ringet og meldt det. Jeg sender så udskrift osv til dem - og nu er der gået 5 mdr. Får jeg ikke svar indenfor 2 mdr tager jeg kontakt til ekstrabladet .. de vil elske sådanne historier..
Samfundet stoler ikke på os. Alle er ligeglade. De sidder og drikker kaffe og skal bruge fucking et halvt år på at få sendt et skide brev.. Jeg er simpelthen så gal.
Grunden til jeg egentligt skrev dette, var at jeg her i aftes var til fest og snakkede med en gammel veninde som var blevet opereret for noget for højt blodtryk i hjernen eller lign. Hun har nu fået sat slanger ind under hendes hovedbund og ned til maven.
Det tog hende 27 læge- og hospitalsbesøg før hun fik afvide, at den var helt galt. Og det værreste var, at en læge bad hende om at løbe en god tur, da det sikkert bare var teenage-migræne. Det er livsfarligt at løbe når man lider af denne sygdom hun har. Jeg blev sgu ked af det, da jeg fik det afvide og også sur og skuffet over hvor dårligt danmark egentligt er. I dag kan hun ikke løbe mere end 30 meter uden at besvime. Hun kan ikke sove på den ene side uden det gør ondt - og hun skal have slanger under sin hud hele livet.
Helt ærgerligt... 27 hospistal besøg.. Det kan fandeme ikke være rigtigt.. Hun sagde også hun krævede erstatning, men ikke pga. pengene, men pga. hvor sløve og uviden samfundet er.
Jeg måtte lige ud med det - hvad mener i?
Hilsen en morgenglad-ikke-sovet-i-3-dage 18 åriget..
Fortsat go' dag