Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 13:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 385 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 21 dec 2010 13:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Boxcutter er genial. Mit første møde med dubstep tilbage i 2006, blev fuldstændig blown away :D Derefter er det bare gået ned af bakke for den genre :(

Men Nu må det være tid til lidt mindre "easy listening"

Har lytter en del til Hollandske Noisia på det sidste. Sindsyge Crispy produktioner, Crispy med stort C :D
Normalt lytter jeg ikke specialt meget til electro, men det rykke sgu pænt meget:



Men tilgengæld til meget drum'n'bass, eller hvad pokker man kan kalde det her?:





Tyske Phace & Misanthrop laver også noget imponerende neo shit. Tysk effektivitet når det er bedst:






Er virkelig blevet glad for den nye stil (Neo DnB, Neurofunk?)
Hvor DnB bliver blandet med elementer fra noise, trance, minimal tech, dubstep og click'n'cut IDM
Derudover er jeg også blevet ret træt af "den tyske clave figur" "four-on-da-floor" "bom-tji-bom-tji-musik" kært barn har mange navne
Virkelig fedt og et frisk pust til den elektroniske danse musik

_________________
Den røde knap →


Senest rettet af snufkin 09 dec 2011 16:30, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2010 18:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
edeeo skrev:
Er virkelig blevet glad for den nye stil (Neo DnB, Neurofunk?)
Hvor DnB bliver blandet med elementer fra noise, trance, minimal tech, dubstep og click'n'cut IDM
Derudover er jeg også blevet ret træt af "den tyske clave figur" "four-on-da-floor" "bom-tji-bom-tji-musik" kært barn har mange navne
Virkelig fedt og et frisk pust til den elektroniske danse musik


Wow, det hybris nummer var alt for fucking svedigt.. Neo D'n'B kalder du det? Er det en anerkendt genre allerede? For så er det det jeg er ved at lave :P

/e tilsat psykedelisk krydderi :peace:

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2010 19:16 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Snoezel skrev:

Wow, det hybris nummer var alt for fucking svedigt.. Neo D'n'B kalder du det? Er det en anerkendt genre allerede? For så er det det jeg er ved at lave :P

/e tilsat psykedelisk krydderi :peace:


Måske Neo Jungle ville være mere passende, har også hørt betegnelsen neurofunk, ved ikke om det rigtigt.
Men fuck nu også alle de genre betegnelser ;)


Amon Tobin og Noisia, vanvid.. Er det neo dubstep?

_________________
Den røde knap →


Senest rettet af snufkin 22 dec 2010 01:28, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 dec 2010 19:31 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 maj 2004 17:47
Indlæg: 1308
Geografisk sted: København
FSOL....i'm diggin' it!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2010 20:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX


Lige noget svampe jule smadder.

Tim Exile, genial og skør performer.

Har bl.a. udviklet Native Intruments The Finger
Plugin til smadre lyd med

_________________
Den røde knap →


Senest rettet af snufkin 15 dec 2011 02:22, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2010 22:23 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 12 mar 2008 12:31
Indlæg: 2055
^Fuck det er jeg vild med det der, edeeo. Har aldrig hørt om gutten før, men det skal der helt sikkert tjekkes mere op på. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 dec 2010 22:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Fjas skrev:
^Fuck det er jeg vild med det der, edeeo. Har aldrig hørt om gutten før, men det skal der helt sikkert tjekkes mere op på. :)


Klart, det er fra pladen Pro Agonist, super fed plade. Jeg så ham live til public service festival 2005. Lavede alle numrene live på scene, med bl.a. headset og percussion pad. Meget skørt og vildt, men fedt at nogen gider at lave det hele on-the-fly, istedet for alle dem der egenlig bare mixer deres numre, og dreje lidt på et filter og kalder det Live.

Lige lidt mere kvali smadder, leveret af Britiske Spor:


_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2010 16:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
edeeo skrev:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G8VA_gXvSnQ&feature=player_embedded#![/youtube]

Lige noget svampe jule smadder.

Tim Exile, genial og skør performer.

Har bl.a. udviklet Native Intruments The Finger
Plugin til smadre lyd med



Jeg er beæret !
Vores pia er med.. hvordan kan det være :D ? :lol:

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2010 16:51 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
eskapisten skrev:

Jeg er beæret !
Vores pia er med.. hvordan kan det være :D ? :lol:


Det var fordi du ikke deltog i pakkekalenderen ;)

Pakkekalender (updated 17. dec.)

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2010 17:30 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
Dave Tipper: Smukke melodier indspundet i imponerende komplekse lydtæpper.





Her giver han det elektroniske et twist med samplinger fra storladen symfonisk musik. Meget imponerende resultat, synes jeg.



Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 dec 2010 22:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Tipper er Genial. Vi kan ikke få nok af ham i denne debat:



_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2011 06:33 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 maj 2008 02:53
Indlæg: 19
Geografisk sted: Århus
Nu blir jeg sgu nødt til at blande mig i denne super fede tråd. Jeg ville ønske jeg i skrivende stund, vidste hvordan jeg smed youtube-videoer direkte på siden men i må nøjes med hvad jeg kan berette på skrift, og håbe på i selv tjekker det ud! (tjek det ud!)


Vil gerne starte med at hoppe med på Tipper-bølgen og anbefale hans seneste velproducerede, fyldige, eksperimentielle "Broken soul Jamboree"-album, samt hans "The seamless unspeakable nothing" fra 2006. Tipper er en pishamrende dygtig musiker, det hersker der ingen tvivl om.

I samme liga, nej endnu bedre, finder vi kunstneren "Opiuo" der med hans første hele album "Slurp and Giggle" (Der i øvrigt kan hentes gratis!), kårer sig selv som en af de mest dygtige, fyldige og funky IDM/breakbeat producer nogensinde. HENT det og HØR det! I får med garanti stiv diller og tårer i øjnene. Ej jeg underdriver vidst.

Jeg har aldrig været en kæmpe tilhænger af psytrance men én kunstner der rent faktisk sparker massivt røv er "Procs". Han er så vidt jeg husker uddannet klassisk pianist på kons og er super talentfuld. Find hans "Lonely land of Tada" album fra 2008, og i er sendt godt afsted. Hans produktioner er dybt komplekse, snørklede, gøjlede, svampede, jazzede, stilfulde og samtidigt gjort med et vågent kompositorisk overblik.

Breakcore-mesteren "Techdiff" er også nævneværdig (jaja fuck Snares). Jeg er ellers ikke meget til breakcore, men han er en svedig producer, og har også lavet nogle sindsygt svedige breakbeat/techno/something-step tracks, som i kan lugte til, hvis i dyrker hans myspace.

Og af kunstnere der allerede er blevet nævnt:

Squarepusher - Eminent producer og bassist. Hans "Go plastic"-album er min personlige favorit og nok det mest gennemarbejdede og snørklede han har udgivet.

Amon Tobin - Han skal jo nævnes, men syntes personligt ikke hans værker er så super spændende. Måske med undtagelse af hans "Foley Room"-album, hvor især hans "bloodstone" fangede mig så meget at jeg blev nødt til at lytte af, og forme det til et klaverstykke.

Boxcutter/Barry Lynn - En spændende producer jeg nødigt ville kalde dubstepper. Find hans "Oneiric" og "Glyphic" albums. Det er flotte lucide BB/IDM'ish produktioner, især hans dystre, tunge værker, vagte i sin tid min interesse.

Badun - Toppen af dansk (dansk må ikke skræmme jer væk!) elektronisk syrejazz. Begge albums er rigtig flotte, men hælder mest til deres seneste "Last night sleep"-album. Et voksent og komplekst album, der kræver isolation, opmærksomhed og en god joint.

Noisia - Da de nu var (er?) kongerne af DnB er jeg personligt ikke synderligt begejstret for deres nye mere elektro-orienterede stil. Men de har tidligere lavet en bølge af svedig Dark DnB. Bare søg på "Noisia - Exodus", eller "The Tide", så forstår i hvad jeg mener. Deres ældre "Lekker"-EP som er udgivet under deres pseudonym "Hustle Atheletics" er forresten også en lytter værd, eller i det mindste egnet til fuldefest., samt nummeret "Gutterpump" som i nok kender, eller har hørt i en eller anden sammenhæng.

Spor - Har også lavet et væld af svedige Dark DnB tracks og er vidst også lige en tand bedre producer end gruppen Noisia. Det er rent ud sagt svært at finde noget lort han har lavet. - "Get Lifted".


Jeg kunne blive ved med at spytte navne ud, men jeg vil nødigt have i går kolde i listen, for hold kæft hvor ville jeg ønske i gav jer den frihed at dykke ned i nævnte kunstnere og udforske toppen af elektronisk design. Det er lyd der gør jer kloge. Jeg kunne da også nævne toppen af poppen, som fx Snares, Shpongle, AFX etc, men de kunstnere er blevet rådyrket alt for hårdt, og for folk der vil udforske det elektroniske univers, syntes jeg sådan nogle "pop-idoler" skygger for alt det saftige potentiale der kan spores i alle mulige andre nye, såvel som gamle stjerner.

Læs, find, download, lyt og bliv oplyst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2011 08:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX








Det er super fedt, det har jeg aldrig hørt om før, tak for det :)

Nisha skrev:
Jeg kunne blive ved med at spytte navne ud, men jeg vil nødigt have i går kolde i listen.


Du må meget gerne spytte så meget ud du kan komme i tanke om, af kunstnere der ikke i forvejen er nævnt i tråden.
Da det kunne være fedt hvis tråden her, blev et stort opslagsværk af cream dela cream electronica ;)

_________________
Den røde knap →


Senest rettet af snufkin 15 dec 2011 02:23, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2011 13:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
I efterårsferien var jeg i Seattle. Der skulle jeg til en koncert med Allan Wilder (ham fra depeche mode). Hans support var en mand der kaldte sig Architecht som jeg fandt overraskende god (bedre end allan wilder).
Han gik lidt i glemmebogen, men kom i tanke om ham her den anden dag. Jeg skaffede mig hans album som jeg synes er ekstremt godt.
Meget minimalistisk men så gennemarbejdet at jeg vil tillade mig at poste lidt derfra i denne tråd. Genremæssigt har det lidt dubstep og drum n' bass over sig.

Unhuman


I lost my 808 on a rainy day.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2011 23:03 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 maj 2008 02:53
Indlæg: 19
Geografisk sted: Århus
Okay, her kommer så en håndfuld til. Jeg håber endnu engang i vil dykke ned i nævnte kunstnere. (: (tak til edeeo for at smide nogle eksempler ind!)


"Matmos" er en glitchy IDM homoseksuel duo, der blev kendt for deres "A Chance to Cut Is a Chance to Cure" album, der udelukkende bestod af div. lyde fra plastik-kirurgiske indgreb. Deres stil er meget original og gakket. Prøv at find deres "Supreme Balloon"-album. Det er personligt lidt for fjollet/IDM-rapish til mig, men dygtige er de sgu.

Jeg var for nogle år siden helt vild med "Ebola". En eksperimenterende og legesyg "Basser" med rødder i breakcore. Der er langt imellem kvaliteten af hans produktioner, men find hans album "Cannibal Penis Ballet", eller de to mere breakbeat/dubstep orienterede EP'er "Brodmann Area" og "On a Gastro-Bass Tip". Han lavede også engang et grineren workout klip, hvor han hookede sin LFO til et træningsapperat, så han bokstavlig talt "pumpede bass" (:

"Otto von Schirach" har været en af mine favoritter længe, og har lavet det nok mest grinern liveshow jeg nogensinde har set. Han er en aventgardistisk/futuristisk, halvtyk, halvt cubaner/mexicaner og et alt for stolt medlem af "Miami Bass Warriors". Han balancerer mellem vanvid og genialitet, og kun de færreste ved om han egentlig er indehaver af en sund fornuft. Han har blandt andet lavet EP'en "Pukology" - et 20min langt sammenhængende værk bestående af lyde fra folk der kaster op. Af anbefalings-værdige værker kan jeg nævne hans mest varierede "Maxipad Detention"-album, eller hans tidligere "Escalo Frio"-album.

"Broken Note" er nok den mest dysforiske, voldsomste kunstner jeg kender, men med høj produktionsværdi. Hvis man er til grum, fyldig, industriel Dark-step/DnB kan jeg varmt anbefale hans "Terminal Static"-album, hvor blandt andet kunstneren "Hecq" har lavet et helt fantastisk remix af "Dubversion".

"Loops Haunt" er en ung og varm anbefaling, der indtil videre, kun har udgivet et par EP'er. Han har også stået for et flot gratis timelangt mix for "Electronic Exploration", hvor han selv ligger godt ud, og hvor min tidligere nævnte "Techdiff" også har fået en flot plads med det suprime track "Elcolux9"

"Richard Devine" er vidst kort blevet nævnt, men fortjener sgu lidt omtale. Han er den største lydnørd, verdenen har set, og laver nok de mest gennemarbejdede, komplekse tracks. En ægte blærerøv. Han har desværre for travlt med at udvikle programmer, plugins, samplepacks, lyde til windows, nike-reklamer osv, i sit omfattende studio, til at udgive særlig meget af ren kunstnerisk lyst. Men find hans seneste album "Cautella" og giv det en chance. Han er kendt for sine utallige lag og ekstreme dynamik i sine værker, og kan godt være svær at have med at gøre, da han kræver mere opmærksomhed end den normale lytter vil give. Jeg blev især tryllebundet af hans hæsblæsende track "Arc-Acid", der nok er det vildeste stykke Acid, der nogensinde er komponeret.

"Eskmo" er vidst også blevet nævnt, men find hans seneste album fra 2010 hvor bland andet "Cloudlight", som blev posted tidligere, ligger på. Han er en mesterlig producer og laver ekstremt tyk, fyldig og meget genkendelig lyd. Han har også samarbejdet med bla. Spor og Amon tobin i duoen Eskamon med "Fine Objects"

Til sidst vil jeg også tillade mig at nævne "Plaid"s flotteste album "Rest Proof Clockwork" og deres udødelige og ekstremt smukke hit "Eyen", hvis i ikke allerede har hørt det.

Håber i vil dyrke det. Her skulle være nok at beskæftige sig med (:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jan 2011 23:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Nisha skrev:

"Otto von Schirach"


Han for fed. Hvis det var i Århus du så ham for nogle år siden, var jeg der også :)

Han er lidt over sammen bolgade som Wevie Stonder:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FcT8kGvlCvg&feature=related[/youtube]

Nisha skrev:

"Loops Haunt"


Wow, det er jo mad det her. Fortjener et youtube clip:



PS. du kan bare trykke på youtube oppe i funktion, hvis du vil linke.
Eller sættte [youtube][/youtube] uden om adressen ;)

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2011 00:02 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 maj 2008 02:53
Indlæg: 19
Geografisk sted: Århus
Tak!
Nej jeg missede desværre Otto dengang, men oplevede ham til Prototype i sommers, på musikcafeen hvor han varmede op for Snares.

Er der egentlig nogen der kan svare på om det århusianske "Prototype"-concept, er dødt? For de plejede da at levere ultra svedige, crackede concert-oplevelser i en lind strøm. En lang række af nævnte kunstnere i denne tråd har spillet til prototype i de seneste år..

Men stay tuned for sweet youtube-links!

(Jeg snublede forresten for et par år siden, over projektet "Membran" og var vældig betaget af stilen. Især nummeret "String Ride" vagte min interesse og har nu genopdaget det igen i forbindelse med din tidligere reklame for de nye tracks. Respekt herfra, og fortsæt endelig med det! (: )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2011 00:32 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Kæmpe anbefaling af Spoonbill.
Her ovenikøbet med en ret passende video:




_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2011 00:38 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
Nisha skrev:
Er der egentlig nogen der kan svare på om det århusianske "Prototype"-concept, er dødt? For de plejede da at levere ultra svedige, crackede concert-oplevelser i en lind strøm. En lang række af nævnte kunstnere i denne tråd har spillet til prototype i de seneste år..


De er vist blevet til "Glædelig Jul Blokfløjter". Brugeren hulkamaniac plejer at have godt styr på hvad de har gang i.

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jan 2011 03:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Frugthat skrev:
Kæmpe anbefaling af Spoonbill.
Her ovenikøbet med en ret passende video:

Det er virkelig godt. Og flot video, god sync.

Faldt lige over lidt mere psy breakbeat:



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EBJ5tfmhhN0&feature=related[/youtube]



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=17iFo-_lma4&feature=related[/youtube]

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 385 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team