MAPS er efter at have afsluttet deres kæmpe konference om psykedeliske stoffer i videnskabelig kontekst gået i gang med at uploade videoer fra konferencens store talere. De bliver oploadet på deres
Vimeokanal.
De kommer efterhånden som de bliver sponsoreret, så indtil videre forefindes kun Rick Doblins (organisationens grundlægger) indledende og afsluttende taler samt Andrew Weils oplæg. Den afsluttende taler har jeg netop set, og på kun 15 minutter er den såmænd ganske seværdig - måske ikke tætpakket med videnskabelig information, men en rigtig fin, personlig historie om organisationens tilblivelse og de personlige valg, der lå forud. Han kommer også lidt ind på problematikken omkring psykedeliske stoffers tabuisering i offentligheden, og hvad det har af konsekvenser, når man har bogstaveligt talt har gjort dem til sin levevej.
Inden for de næste par uger skulle foredrag af navne som Ralph Metzner, Earth og Fire Erowid og Alex og Allyson Grey være at finde på kanalen. Det ser jeg personligt vældigt frem til, og jeg tænker, at andre givetvis har det på samme måde. Man kan tilmelde sig deres nyhedsbrev for løbende at blive opdateret (muligvis kræver det en mindre donation, det husker jeg ikke, men den er i så fald givet godt ud!).