Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 05:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: KBH N, dk
Hej alle!!
Er der nogen andre end mig,som har et problem med deres drømme??Eller som i mit tilfælde,mangel på drømme??
Gennem de sidste 2 år af mit liv har jeg drømt max 2x om måneden,hvor jeg har kunnet huske det efter jeg er vågnet.Jeg må nok tilskrive det mit rimelige hashforbrug,har hørt at det kan fucke din evne til at huske drømme.Dagligt forbrug ligger vel mellem 1-3g
Så jeg vil bare lige høre om andre har haft/har samme "problem"??
Det skal lige siges at det ikke egentlig er noget problem,men bare irreterende da det jo er fedt at drømme.
FED & FRED

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej Ullebulle,
jeg kender det udemærket og det skyldes helt sikkert THC. Dine drømme vender dog tilbage når hash forbruget stoppes! Prøv evt. at lade være med at ryge 3-4 dage, de første par nætter vil du have svært ved at sove, men når de værste abstinenser er forsvundet vil du kunne vende tilbage til drømmeland. Jeg tror faktisk ikke at man holder op med at drømme efter længere tids hashrygning, man kan bare ikke huske det når man vågner. På den anden side så drømmer man jo når man er tæsket!

------------------
zIoN iS fOr ReAl

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg tror personligt ikke at THC har nogen virkning på dine drømme personligt kan jeg aldrig huske hvad jeg drømmer (næsten da) men jeg kender fastrygere på deres 20.år der stadig kan huske hvad de drømmer !

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
Jeg har læst at man drømmer hver nat, men at søvnen nogle gange er så dyb at man ik kan huske hvad man har drømt(& man sover jo rimelig tungt af en fed*G*)!

Oplever tit at jeg kan huske hvad jeg har drømt et 1/2sek. efter jeg har vågnet og poff, så er jeg blank!

Fred ud, mvh.spiot

Medlem

Geografisk sted: København
Tja jeg har det lige sådan det faktisk det jeg hader aller mest ved hash det er at man mister sine drømme. Men hvis jeg så holder pause på en 3 dage eller nogen gange skal der mere til så drømmer jeg fandme også det mest underlige shit. Men ellers tilkendgæld oplever jeg ofter at jeg er bevidst om jeg drømmer og derved for magten over hvad jeg drømmer...Se det er sager der vil noget så har man det fandme sjovt flyver rundt og ja hehe finder et par kvinder..Tja man gør hvad man har lyst til...

Drømme synes jeg selv er et meget intresandt emne og jeg har læst en del om drømme og der findes forskelige øvelser der gør man bedre huske hvad man drømmer og man bliver bevidst når man drømmer ( altså du vågner op i drømmen og indser det en drøm .

Medlem

Tja jeg har det lige sådan det faktisk det jeg hader aller mest ved hash det er at man mister sine drømme. Men hvis jeg så holder pause på en 3 dage eller nogen gange skal der mere til så drømmer jeg fandme også det mest underlige shit. Men ellers tilkendgæld oplever jeg ofter at jeg er bevidst om jeg drømmer og derved for magten over hvad jeg drømmer...Se det er sager der vil noget så har man det fandme sjovt flyver rundt og ja hehe finder et par kvinder..Tja man gør hvad man har lyst til...

Drømme synes jeg selv er et meget intresandt emne og jeg har læst en del om drømme og der findes forskelige øvelser der gør man bedre huske hvad man drømmer og man bliver bevidst når man drømmer ( altså du vågner op i drømmen og indser det en drøm .

Medlem

Geografisk sted: Sverige
Til videre læsning vil jeg gerne anbefale "The Lucid Dreaming FAQ" på http://lucidfaq.cjb.net .

Hilsen, Xanadu

------------------
Claus Conrad | +45/26833718
Also visit | http://www.clausconrad.com

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Drømme er noget mærkeligt noget... Personligt kan jeg aldrig selv huske mine drømme. Og det tror jeg ikke har noget at gøre med mit forbrug af hash, for selv før den tid, har jeg aldrig kunnet huske mine drømme... Har det ligesom spiot... Kan huske det i et ganske øjeblik, hvor det så bare foresvinder...
Jeg har også været med i et skoleexperiment, hvor vi skulle ligge en blok og blyant ved natbordet, og ligeså snart man vågnede skulle man grifle ned hvad man kunne huske... Og jeg fortæller jer, mine drømme var ikke til at gemme på. Totalt fucked up var de. Sådan noget med grønne grise, flyvende huse, gøende lopper etc etc. Jeg tror godt der kunne komme nogle sjove triprapporter ud af det...:)
Men tilgengæld har flere gange oplevet noget, hvor jeg var ret så sikker på, det der havde jeg oplevet en gang før. Også kendt som deja-vu. Men de gange det er sket for mig, har jeg været ret sikker på, det er noget jeg drømt. Og i nogle tilfælde er der gået et år eller mere før det skete...
Drømme er noget meget mærkeligt noget.

Junior medlem

Geografisk sted: dk
Salvia: Har du "lært" dig at styre drømme? Hvis, hvilke metoder har du benyttet dig af?

Medlem

Gider slet ikke at snakke om deja vu. det oplever jeg alt for tit. Men kun få gange ved jeg hvad der skal ske inden det sker, det kun sket for mig 3 gange, men jeg oplever ofte mindre deja vu.

Men drømme er noget underligt noget, vores indlæring har drømme også en stor betydning på. Har i aldrig (nu fordi det har min intreresse) spillet et computer spil meget rigtigt meget hverdag i en lang periode. Så begynder jeg at drømme om det. Jeg har engang haft en hel drøm hvor jeg spillede tetris ganske underholdne. Og ofte oplever jeg blander spil ind i mine drømmme.

Jeg tror der gemmer sig mange af menneskets hemmeligheder i drømme.

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Hvis i sjældent ka huske jeres drømme. så prøv at ligge med hovedet i fodenden (works for me), for så sover man på en helt anden måde (don't know why).

Nogen gange når jeg er vågnet ved at vækkeuret er ringet, og så bare har lagt mig til at sove videre så ka jeg nogengange styre mine drømme i et par minutter indtil jeg er helt 100% vågen igen.

drømte i nat at jeg havde fået fat i nogle (super)svampe som var mega stærke og lige som de skulle til at kicke ind så vågnede jeg sku Billede øvøvøv

Medlem

Det der med at styre drømme kaldes for lucid dreaming, det alt for sejt når man gør det.

Foresten er der nogen er jer der nogensinde har drømt at i var ude at plukke syler.

Jeg tror jeg har drømt om det en 5 gange i år.

Medlem

Geografisk sted: det rager ?
lucid dreaming rules...
------------------
...they say it's liqwid ...

[This message has been edited by caqtus (edited 26-10-2000).]

Medlem

Geografisk sted: KBH N, dk
Tak for responsen Billede
Har prøvet det der med at holde nogle dages pause,men det virker sgu' ikke helt.Sidst holdt jeg en pause på 8 dage og supplerede med noget dream grass.Ikke en skid kunne jeg huske af mine "søde" drømme.Nå..men faktisk drømte jeg idag og som sativa skriver er det sgu' nogle mystifystiske drømme man får:
Jeg er til julefrokost med arbejdet,finfin hyggestemning og Wacky samtaler,som munder ud i at vi må have åbnet et vindue pga. ikke-rygere,cool nok,jeg griber en stol og baldrer hurtigt 10-15 glasruder,mens jeg snakker videre med mine kollegaer,der ikke opfatter at jeg står med en stol og mine arme svæver en ½ meter over mig.
Hernæst vågner jeg,med en følelse af virkelig at have stået i situationen.
Skal lige siges at jeg de 2 foregående dage ikke havde røget,men inden jeg sov røg 2g slask med en veninde.
FED & FRED

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
Bestemte mig for at ik ryge en fed før jeg gik i seng 3 aftener i trækk..., det var ik nogen god ide(ik for mig*G*)!
Kunne huske mine drømme fuldt ud(havde 3-5stk. per nat), de var virkelig fucked..."far out fishing inside my head"!!

Fred ud, mvh.spiot

Medlem

Det der dream grass...........

Jeg vil bare vide om i laver en the af det....

Fordi jeg har selv experimenteret med det og jeg har fundet ud af at det virker meget bedre hvis du ryger det på bonghoveder....
Første gang jeg prøvede det med at ryge, havde jeg den fedeste drøm og jeg kunne huske den ned til mindste detalje det var fedt. Men lad vær med at benytte det for ofte ellers forsvinder effekten af det.

Hvis i har noget pot ligende så ryg også et par bonghoveder af det dog ikke så meget i er basket men bare sådan i kan mærke det, så for drømmene en sjov drejning...

foresten tak skal du ha flashback det hjalp sku det der med at sove i fodenden men det stadig nogen fucked drømme, jeg tror hurtigt vi kan konkludere at hash giver fucked drømme.

drømte engang det var 3. verdens krig og der var kæmpe rumrakketer og der sejlede kæmpe oiltanker skibe rundt i en lille fjord og så sejlede den ind i broen og sprang i luften og så lå der elastiker over alt.......

------------------
Citat fra en aften vi røg
"Skal du ha noget pik"
sagt af en af vores venner til en som vi ikke kunne se.

[This message has been edited by Salvia (edited 31-10-2000).]

Medlem

Geografisk sted: somewhere green
Jeg ved ikke om Ganja hæmmer ens drømme
men jeg synes at swampe forøger chancen for at huske dem før jeg prøvede swamp 1ste gang kunne jeg aldrig huske mine drømme efter det kan jeg huske en 4-5 stykker om måneden (stort fremskridt) det skal lige siges det er kun de sidste 5 måneder mit hash forbrug har wæret højt eller næsten dagligt
jeg "prøvede" swampe første gang for ca et år siden

------------------
God ryger!!!

Medlem

Tjaa hmm den periode hvor jeg havde flest drømme og jeg kunne huske var da jeg var langt ude i E......Det var vildt vær aften drømte jeg og jeg kunne huske det så stoppede jeg med e men det forsatte og jeg begyndte faktisk og få en del lucid dreams, og det også derfor jeg har en stor intresse i drømme.....Men ja for en 2 måneders tid to jeg mit gammle forbrug af hash op igen og Vups væk var mine drømme.

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
fuck jeg havde nogle mærkelige drømme inat... fordi xaruz blev ved med at vække mig ved at sende sms'er til min mobil hele natten Billede... Først drømte jeg at i århus ved alle samtlige bus stop var der klistret til med professionelle www.psychedelia.dk reklamer (Cool) plus taxierne var også bare totalt psychedeliske...

senere drømte jeg at vi (hvem VI! end så var). skulle skræmme nogle monster væk fra et diskotek (som mere lignede en kæmpe cafe). Der blev prøvet en masse hokus pokus, men det hjalp ikke (og jeg trippede på svamppe)... senere kom der så en præst, og jeg grinte af ham og sagde at kristendommen var en stor løgn og jeg aldrig havde set nogen beviser på at gud fandtes..

Og lige med et dukkede der en leende sort skikkelse,med store gule øjne op lige foran mig. Hvorefter jeg bliver suget et par meter op i luften.
Og så vågner jeg og det mest mystiske er at i ca. 15 sekunder er jeg helt frisk 100% vågen samtidig med at jeg føler at jeg svæver langsomt væk fra alting. Nærmest bare flyver rundt i ingenting... og så faldt jeg i søvn og så vækkede xaruz mig endu en gang med en hans skide sms beskeder kl. 5 om natten...

Jeg har aldrig prøvet at have så detaljere og underlige drømme... om det er fordi jeg er stoppet med smøgerne eller fordi jeg røg lidt Damiana inden jeg gik i seng ved jeg ikke... men fuck det var spooky Billede Billede

------------------
Respect the shrooms and the shrooms will respect you :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
efe

Senest rettet af loader 09 feb 2005 12:18, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]