Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: minde tavle
Medlem

Geografisk sted: kbh
fØr i tiden var der et sted pÅ siden hvor man kunne tende et lys
for de dØde kunne man ikke lave det igen

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Mener, at DYSW tidligere har sagt at den funktion gik tabt i opdateringen til phpBB3, uden at jeg er sikker på det.
Men synes faktisk også det er en fin idé at lave noget lignende

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeg syntes helt bestemt at en minde tavle ville være helt på sin plads!

Uden at lyde kold og kynisk - Så kunne jeg bare godt forestille mig at det måske for evt. "lurere og pressefolk" kunne være med til at smide et dårligt lys over psy.dk hvis de pludselig begynder at skrive om hvor "mange" som er på den tavle ..

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Jeg mener mindetavlen blev lavet dengang Zonker ikke længere var blandt os mere, og at det nu er en meget god ide med en, også selvom evt. pressefolk vil se den.

For mig at se er det primære at mindes de døde, hvad pressen skriver må og skal være sekundært.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

poke-1-kenobi skrev:
Jeg mener mindetavlen blev lavet dengang Zonker ikke længere var blandt os mere, og at det nu er en meget god ide med en, også selvom evt. pressefolk vil se den.

For mig at se er det primære at mindes de døde, hvad pressen skriver må og skal være sekundært.

Fuldstændig enig, med dig! Jeg tænkte også at det måske VAR psychedelias folk som ikke var interesseret i det på den måde - Siden det var taget ned igen. Men det er jo ikke sikkert, kan jeg faktisk intet vide om =)

Men jeg bakker ihvertfald op omkring mindetavlen!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bl0dpump skrev:

Jeg er af samme holdning. Op med en mindetavle! Al form for slamjournalistik, der kunne tænkes at udspringe fra dette tiltag, er bedøvende ligegyldigt. Vi skal mindes de, som desværre ikke er blandt os længere.

Thumbs up!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DoktorK skrev:
Bl0dpump skrev:

Jeg er af samme holdning. Op med en mindetavle! Al form for slamjournalistik, der kunne tænkes at udspringe fra dette tiltag, er bedøvende ligegyldigt. Vi skal mindes de, som desværre ikke er blandt os længere.

Thumbs up!

Så er vi da heldigvis flere som har den mening! La' os få den mindetavle op nu! Det skylder vi virkelig de afdøde fra psychedelia.dk =) ! Hva' siger du Prometheus, kan du ikke få det igang? =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan også kun bakke op om ideen. Jeg synes at det er en smuk tanke, og på sin plads at lave en mindetavle/mindetråd.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt klart.Fuck journalister.(selv om jeg forstår hvad du mener.)
Men livet er sq som det er.Det er fint nok de kan se lovgivningen er ude i hampen,og at det netop ville hjælpe hvis store dele af den blev lavet om.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Der vil ikke være nogen permenent åben gravplads. Dør nogen vil der være fokus omkring det i et stykke tid, i vil få lov at tænde lys på et tidspunkt når jeg har lavet et mod der kan gøre det. Men det tager tid at få lavet og er ikke så højt prioriteret for tiden. Husk der er en tråd. Find et billede af et lys og post det for at få stillet jeres lyslyst.

Så hang on og håb på vi ikke mister flere lige forløbigt. Vi har snakket om hvor meget fokus vi ønsker på det her og det bliver som følger

Intet links på forsiden omkring det, Kun optil og efter begravelsen, samme med muligheden for at tænde lys. Der vil altid være mulighed for at gå ind og kigge men ikke at tænde lys, efter sådan en ting SKAL man videre og kan ikke tænde lys i det uendelige.
Alle vil ikke blive smidt på, kun dem som har været på psy i et stykke tid og som bare nogle kender.

Og som altid vil de dødes familie kunne sige nej til den her behandling af deres kære.

Mvh Mikkel

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:13, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Det er lidt svært ikke at blive provokeret af det du skriver JEL. Måske skulle du overveje at omformulere din position.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
men det der princess-diane syndrom som en del bli'r grebet af så snart en eller anden de ikke kender dør er simpelthen for tåbeligt efter min simple mening. .

Kan jeg slet ikke forstå noget mening i? Dex har været nok en af de mest fremtrædende og respekteret brugere på psy.dk hvorfor sku vi så ikke kunne vise en ordentlig røvfuld respekt overfor ham en sidste gang?

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:13, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er fint nok DU har den mening Jel,men jeg er overbevist om at størstedelen af Psychedelias brugere gerne vil bruge lidt tid til både at sige farvel til Dex,samt vænne sig til tanken om at han er væk.Jeg håber du forstår hvad jeg mener,ellers må vi bare være enige om at være uenige..

Medlem

JEL skrev:
@poke-1-kenobi; Nej, jeg synes virtuelle kirke-gårde er noget man bør undgå. Jeg mener det er at gøre personlig sorg til noget zoologisk have cirkus som er totalt Upassende. Hvis jeg havde et barn der kom her på psy, og som pludselig kom galt afsted, så ville jeg ikke bryde mig om at se det udstillet offentligt. Jeg synes det er en rigtig dårlig ide at gøre privat sorg, som kun vedrører dem der faktisk kender og holder af personen, til noget offentligt som ska' stå til skue i al eftertid på et offentligt website.

Prøv at læs hvad jeg skriver, jeg er ikke enig med dig og jeg synes du bør overveje dit ordvalg, for det er temmelig hensynløst ift. at dextrose lige er død.

Måske ville dextroses forældre være glade for at deres søn har betydet noget for nogen, og at de folk der holder af ham mindes ham. Desuden har dextrose været en kæmpe stor faktor her på siden, og har deltaget aktivt i mange år.

Desuden fandtes der jo netop en minde side før du kom til her på siden og det har/havde intet med cirkus, eller pop at gøre.

De forældre der har ønsket at der ikke fandtes mindetråde etc. de har også fået det ønske opfyldt, så der kan jeg ikke se problemet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
JEL det er ikke en massepsykose at nogle mennesker har empati og reagerer derpå - måske du mangler noget næstekærlighed i dit liv og det netop er derfor du går amok over at andre faktisk godt kan vise at de er i sorg pga en anden person er død, om det så er et personligt kendskab eller ej.

Personligt kneb jeg en tåre da kurt cobain døde, men kendte egentligt ikke manden, det var bare sørgeligt at det skulle ske, ligesom jeg op til flere gange er blevet rørt næsten til tårer efter dex's død. Selv uden at have kendt ham personligt, så har han alligevel været en del af mit liv i næsten 10 år, om det så er virtuelt eller ikke, så har det noget at sige.

Så at der er en gravplads hvor man kan se de afdøde er vel ikke forkert at have, dog skal der ikke være mulighed for at tænde lys eller smide blomster - det for farout, men en mindetavle kan jeg ikke se noget galt i - hvad med de mindetavler der er for faldne soldater? Skal vi også rive dem ned og glemme deres gerninger? Nej, nogle mennesker fortjener at leve evigt og da denne mindetavle kommer til at bære psychonauters navne, kan jeg ikke se noget problem i det. Der altid plads til at mindes store personligheder om det så er menig mand eller præsidenter.

PLUR

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

JEL skrev:
@poke-1-kenobi;
@Bl0dpump; Det er udtryk for en masse-psykose fordi folk har det dårligt i deres eget liv, og har ikke en skid med sorg over det menneske der døde at gøre.

Hyl dem der lever, de har mere brug for det.

Der kan jeg ikke blive mere uenig med dig! Men vi er selvfølgelig ikke ens alle. Men jeg vil da mene at en enkel mindetavle ville være på sin plads. Snakker KUN om en enkel mindetavle - Med navne. Ikke alt muligt andet gejl. Kun deres navne - For at vise vores sidste respekt. Det er alt.

Masse-psykose? Jeg har det på ingen måde dårligt i mit liv - Og hvorfor skulle jeg ikke kunne "sørge" over en andens død, selvom jeg ikke kender person IRL? Forstår det sku ikke helt .. Det er altid trist når et andet menneske dør, og specielt (for mig) når man har snakket og "omgåes" dex f.eks. Jeg vil ikke køre mere i det. For vi har ikke samme mening kan jeg høre. Og det er skam også helt fint =) Vi er jo ikke ens.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
JEL skrev:
@poke-1-kenobi; Nej, jeg synes virtuelle kirke-gårde er noget man bør undgå. Jeg mener det er at gøre personlig sorg til noget zoologisk have cirkus som er totalt Upassende. Hvis jeg havde et barn der kom her på psy, og som pludselig kom galt afsted, så ville jeg ikke bryde mig om at se det udstillet offentligt. Jeg synes det er en rigtig dårlig ide at gøre privat sorg, som kun vedrører dem der faktisk kender og holder af personen, til noget offentligt som ska' stå til skue i al eftertid på et offentligt website.

I langt de fleste tilfælde virker det - såvidt jeg ved - som om de pårørende til den døde har været rigtig glade for alle folk der skriver i mindetråde eller "tænder et virtuelt lys".

Jeg kan huske en enkelt situation hvor de pårørende IKKE brød sig om at "gøre sorgen offentlig", og der respekterede moderatorerne på Psychedelia det fuldt ud, og sørgede for at nyheden om personens død IKKE ramte den offentlige del af Psychedelia, og sørgede for IKKE at lave nogen minde-tråde eller lys-tændings-features.
PRÆCIS som p0ke skriver i sit ovenstående indlæg.

Så jeg synes din kritik (eller hvad du vil kalde det) rammer fuldstændig forbi, og ikke har en skid på sig.

Og jeg synes at du (igen igen igen) skal HOLDE KÆFT og lade være med at udtale dig om ting som du ikke ved noget om, på en måde der virker som om du kun er ude efter at provokere og få (negativ) opmærksomhed.

Relativistisk båthorn

deleted

Senest rettet af DELETED ACCOUNT 17 aug 2018 17:12, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]