Mit råd ang. ikke at tage psykoaktive stoffer, var mere sådan, ordensmæssigt. Derfor "

" .
Du skal huske på at psykoaktive, men især psykedeliske, ikke blot er syner/føle man er et andet sted. Det er det
også, men hvad vigtigere er, kan man få følelser, ens egen krop kan føles ekstremt fremmed, man kan begynde at tro at alle har ondt på sinde osv. osv. og disse tanker kan være meget indvaderende, altså du kan ikke sige "nej", for jo mere du siger nej, desto være bliver det som regel. Det er en selvforstærkende effekt, hvor det pludseligt kan føle en smule ubehageligt... denne ubehag opfanger man så, og man tænker... urgh, det er ubehageligt. Idét du tænker at det er ubehageligt, bliver det blot mere ubehageligt. Og grundet den meget indvaderende effekt, kan du oftest ikke 'bare lige' tænke på noget andet, lidt ligesom at sige "Lad være med at tænke på en elefant", og forvente at du rent faktisk ikke tænker på en elefant. Og som nævnt før, tid kan føles meeeeget langsom, og jo mere opmærksom man er på dette, desto langsommere føles det. På samme måde kan det også føles bedre og bedre, det er blot vigtigt at pointere, at man kan føle sig noget så grusomt ude af kontrol og i helt ekstrem panik. Jeg har personligt ikke trippet i lang tid, efter nogle gange med temmelig dårlige angstfyldte oplevelser.
Når det så er sagt, er lave doser af eksempelvis svampe ikke så forfærdeligt svære at håndtere, også selvom det går galt. Jeg vil helt klart foreslå dig at du prøver en relativt lav dosis svampe ud, det er rimelig harmløst i mine øjne, hvis man altså har hovedet skruet nogenlunde ordentlig på. Omkring 1g tørret spids nøgenhat er sikkert meget passende. Ikke så vildt at du er i stor fare for total panik, ikke så stor en dose at skulle du være meget følsom overfor psilocybin, at du får en enorm dose, og samtidig ikke så svagt at du stadig står uden nogen konkret idé om hvad en psykedelisk oplevelse er for noget.
Til det med at lære... svampe kan give en ufattelig store åbenbaringer, som for mange ikke kommer sååå kraftigt til udtryk i deres hverdag bagefter, som de måske havde forventet før og under selve trippet, men det kan give en nogle spøjse perspektiver at se ting i. Det vigtigste og største svampe har vist mig, er hvordan alt hvad vi ved, sagtens kan være løgn, 'virkelighed' kan være falsk og alt mellem himmel og jord er muligt. Svampe har åbnet mig på på mange måder. Hvad jeg mener svampe har svært ved at lære folk, er hvordan vi skal leve vores liv. Hvis du forventer at svampe er en løsning på et problem, bliver du nok skuffet. Svampene stiller flere spørgsmål end de giver egentlige svar. Man kan vel sige, at mange ting, som før føltes sikre og rigtige, bliver sat på en stor prøve. Hvis du ønsker at de liv skal beriges, gøres 'større' og mere åbent, især overfor andre synspunkter og verdensbilleder, kulturer mm. så er svampene nok en ganske god idé. Hvis du ønsker at blive et mere lykkeligt menneske... Så synes jeg du skal søge ad andre veje... giv de fattige mad og tøj, søg kærlighed, fællesskab, identitet og livsmål.
En tripsitter lyder som en meget fornuftig idé, prøv at find en som på mange måder er samme sted i deres liv som dig, men vigtist af alt, en som du er tryg ved at skulle sitte og som rent ved hvordan han/hun bør forholde sig. Det er min bedste erfaring.