Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Tænkestoffer
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Hej!

Jeg arbejder dagligt med udvikling af new media koncepter og har i den forbindelse brug for en abstrakt og kreativ tankegang! Jeg har (synes jeg selv da) en rimelig abstrakt tankegang, men kender i til nogle stoffer der kan give mig en "ordentlig tænker på" - jeg har hørt om Smartdrugs (ikke dem fra smartdrugs.dk) - eller Noontropics tror jeg de heddder, er de noget værd?

Mvh.

Mig!

[ 16 November 2001: Besked ændret af: n_dk ]

Dedikeret medlem

Jeg burde måske nævne at man helst ikke skulle være stjerneblæst så man ikke kan huske en bjælde bagefter!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder som et spændende job du har der.Jeg tror jeg ville bruge Skunk/Hash og svampe,til den opgave.Det er et par gode stoffer til at lave gang i den oppe under håret,og fedt til at få nye ideer.
Et stof som Mescalin ville være ideelt,hvis du tog rimeligt små doser.Det er det stof jeg har bedst erfaring med,til at få inspiration. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Det er meget spændende, bare ærgeligt at jeg går i gymnasiet samtidig så jeg ikke kan bruge al min tid på det [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har overvejet Psilocybe Tampanensis aka "Philosophers Stone" - jeg vil tro de giver en rigtig filosofisk svampetankegang...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mescalin er efter min mening det ultimative tænke/analyse redskab. Personligt fortrækker jeg også små trip (20-30 g tørret) - idet tanker bliver meget flyvske ved størrer doser. Sæt en hel eftermiddag af til trippet. Gør det sammen med et par bekendte. Tag en tur ud i naturen og indtag kaktussen, og gå derefter hjem og snak.

(RygerSmiley)

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Der er nogen studerende der bruger små doser lsd til at læse på ved jeg.

Dedikeret medlem

Jeg har ikke hørt om nogle der brugte LSD, men derimod Amfetamin.

Tror at jeg vil undersøge Meskalin og så ryge noget god hash og så få gang i tænkteværket!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
... Disney-filmen "Fantasia" bygger på en meskalin-vision

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Hvem har bildt dig det ind?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Hvis man skal være effektivt stimuleret og samtidig tænke godt, siger flere kilder at 4-methyl-aminorex (euphoria, EU4EUH) skulle være noget af det bedste. Men jeg har aldrig hørt om nogen i DK som har prøvet det.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@Rylle : Den udmærkede bog "Brug og misbrug - vi er alle på stoffer" af Jørgen Lumbye har bildt mig ind, at Disney-filmen "Fantasia" bygger på en meskalin-vision:

"En af forsøgspersonerne besluttede sig i øvrigt for at at prøve at omsætte de mange fascinerende visioner, han havde haft under sine meskalinoplevelser, til film, og blev til sidst rent faktisk ansat af Walt Disney, som gjorde ham til hovedansvarlig for udformningen af visionerne i sin film "Fantasia" "
- citat fra side 478. Dette citat er oprindeligt taget fra Peter Staffords "Psychedelic Encyclopedia 1992" s. 110-113

Junior medlem

Geografisk sted: Herlev
Jeg fik mange underlige tanker med Ayahuasca, men det er jo forholdsvis dyrt og tager lang tid at lave, i forhold til at æde lidt svampe, som også er udemærkede tænkere.

Ayahuasca sætter gang i hjernens lavfrekvente hjernebølger, som man befinder sig i under søvn, meditation og når man har stærke følelser, men man er vågen samtidig. Ved ikke lige hvad det er du gerne vil tænke igennem...men jeg fik i hvert fald god tænker på af ayahuasca, mens jeg trippede, og især bagefter da jeg tænkte tilbage på hvad der skete.

Medlem

Geografisk sted: Det vilde West Jylland
Jepper... jeg tror sq også at svampe er noget af det bedste til at få hovedet til at tænke kreativt og sådan noget. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Arachnophobia:
Jepper... jeg tror sq også at svampe er noget af det bedste til at få hovedet til at tænke kreativt og sådan noget. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Har du prøvet andre psychedelika ?

Junior medlem

Geografisk sted: Herlev
Jeg tror faktisk også at hash giver en masse tanker. Efter jeg havde røget ca hver 2. dag i et stykke tid, besluttede jeg at stoppe i 3 måneder for at se hvordan det er ude på den 'anden side'. Så har jeg kun røget 2 gange siden, pga særlige situationer, men her igår da jeg røg for 2. gang på 1 måned, gik det op for mig hvordan hash virker på mig.
Altså først har jeg læst en del om Ayahuasca og hvordan det påvirker hjernen. Det sætter nogle lavere frekvente hjernebølger igang (delta og theta-bølger) som man normalt kun bruger når man sover og er ved at falde i søvn. Stressede mennesker ligger og kører helt oppe i Alfa- og Betabølgerne, og har ikke rigtig kontakt med Delta og Theta.

Når hjernen kører med deltabølgerne sover man, og man drømmer eller er i coma. Thetabølgerne er dér hvor man bliver bevidst om sine følelser, og underbeviste følelser. Alfabølgerne er der hvor man normalt er vågen. Man kan koncentrere sig om ting udefra, og i Beta-bølgerne er hjernen helt oppe at køre. Stressede mennesker kører som sagt helt oppe i Betabølgerne, og har svært ved at komme ned i alfabølgerne. Det er derfor de har svært ved at sove om natten, eller bare vågner meget nemt. Og de kan ikke slappe af, fordi de ikke har kontakt med de lavere frekvente hjernebølger.

Igår mærkede jeg hvordan hash'en pludselig gav mig en masse tanker og følelser, som jeg ikke har haft den tid hvor jeg ikke har røget. Jeg har ellers gået og undret mig over hvorfor jeg føler jeg ikke tænker så filosofisk længere, men da jeg røg igen, fik jeg alle tankerne tilbage. Jeg er ret sikker på, at grunden til det er, at hash sætter gang i de lavere hjernebølger. Man kommer ned i Alfa-bølgerne og theta bølgerne, hvor man er mere i kontakt med sine følelser, og efterhånden som man ryger mere, falder man ned i Delta-bølgerne og falder i søvn.

Hash er jo også mildt hallucinerende, og jeg tror det er fordi man netop kommer tættere på drømmetilstand, mens man stadig er vågen. Lidt ligesom med Ayahuasca. Forskellen er bare, at man stadig fungerer i Alfa-bølgerne under et Ayahuasca trip, mens hash'en slipper alfabølgerne, og sender en ned i theta og delta.

Jeg har også lagt mærke til, at jeg efter at have stoppet med hash, begyndte at kunne huske mine drømme, og jeg tror det er fordi jeg bliver mere i kontakt med alfa-bølgerne når jeg ikke har røget. Og det er i alfabølgerne hvor man er klar over hvad man føler og drømmer. Hash'en fjernede altså alfabølgerne for mig inat,og jeg sank så dybt, at jeg ikke vidste hvad der foregik,fordi jeg ikke var i alfa-stadiet.

Jeg håber ikke dette er total sort snak. I kan kigge på dette link:
http://users.cybercity.dk/%7Ecfs9206/ayahuasc.htm

Det viser nogeto m hjernebølgerne under et Ayahuasca-trip.

Så faktisk synes jeg at jeg bare er blevet dummere af at stoppe med at ryge. Jeg har været mindre i kontakt med mine følelser. Idag kan jeg mærke tankerne komme igen.

En anden ting der også lidt viser det, er at jeg ikke rigtigt kan følge mde i hvad andre siger til mig, når jeg har røget. Jeg er så meget inde i mig selv, at det der kommer udefra ikke kommer ind. Jeg sidder og prøver at lytte, men mine tanker er et helt andet sted. Jeg kunne se hvordan hash og ikke-hash verdenen fungerer, og jeg tror sådan set at hash har en rigtig god effekt på een selv. Man skal bare ikke ryge sig så lam at man ikke engang kan tænke mere. Så får man ikke rgitig så meget ud af det. Jeg tror at det at være kanon blank, hvor man ikke fatter en skid, i virkeligheden bare er en rejse ind i sine følelser, og ud af sine tanker. Altså ind i Thetabølgerne, og ud af Alfabølgerne. Er man slet ikke i alfastadiet, forstår man ikke at man føler en masse, og man forstår ikke havd folk siger til en, for ens tanker fungerer ikke. Så det er nok bedst at ryge lidt, så man kommer tættere på følelserne, uden at miste kontakten til sine tanker.

Jeg har tænkt mig at begynde at ryge igen, men jeg vil gøre det kontrolleret, for at udvidde min bevidsthed.

Hvad siger i? Lyder det totalt på månen? Jeg kan i hvert fald mærke at jeg tænkte en hel masse mens jeg skrev det her. Tanker som har været væk mens jeg ikke har røget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]