Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg har tænkt mig at skrive (2.g) historieopgave om emnet "Stofbrugen i hippiebevægelsen i USA" / "Stofferne og hippiebevægelsen i USA".
Er der nogen der har gode idéer til bøger/film/hjemmesider ??

Jeg har i forvejen "Psychedelics Encyclopedia", "Brug og Misbrug" og "Gads Rusmiddelleksion", men ville gerne have fat i nogle bøger der skrev mere om specielt det emne jeg er interesseret i.

Jeg skal aflevere opgaven d.25/2, men I må meget gerne begynde at skrive allerede nu, da jeg lige skal have tid til at reservere bøger på biblioteket.

På forhånd tak! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Hvad med "Hair"?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
For det første.. Kyl Gads rusmiddel leksikon ad helvede til - den er proppet med fejl informationer. Ehmm.. Du kunne eventuelt bruge Tom Wolfe's 'Electric Kool-Aid Acid Test' som er en bog der efter sigende skulle beskrive hippiernes 'state of mind' rimeligt præcist, om ikke andet, skulle den være fantastisk underholdende at læse.
En anden god ide er at besøge statsbibliotekets hjemmeside www.statsbiblioteket.dk og hvis du ikke allerede har et lånerkort - så få et! De har ufattelige mængder fag- og fiktions literatur på alle sprog, der finder du helt sikkert noget. Hvis du vil bruge penge på bøger kan du besøge www.promind.com de har et kæmpe udvalg. Erowid har også en fantastisk liste over literatur der behandler alle aspekter af 60'erne her burde du finde nogle forfattere du kunne søge på i statsbiblioteket.

Håber det var til hjælp..

Held og lykke med opgaven

Ash

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
tak for forslagene - jeg tror at jeg prøver at låne Tom Wolfe's bog...

jeg har opdaget et par fejl og mangler i Gads Rusmiddel Leksikon, men det er da altid rart at have lidt ekstra bøger ved hånden

[ 08 Januar 2002: Besked ændret af: Zarathustra ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]