Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 11:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej hej Psychedelia.
Vil bare vise jer en "sjov" tabel jeg fandt på på sundhedsstyrelsens hjemmeside.
Synes godt nok den er underlig.. take a look

http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Fakta_o ... ighed.aspx
Tabellen er nederst på siden

peace :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg er hel vild med at de bare skriver snifning.. Jeg formoder at de mener lim eller barbiturater, men selv ikke i deres rapporter, nævnes der noget om hvad de mener med snifning... Udover det syntes jeg ikke den virker videre ukorrekt, der er trods alt kun tale om relativ risiko og ikke pr. definition, konsekvens af indtag. Dog syntes jeg at det er tamt at alkohol og tobak ikke figurerer...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Her var der da lidt om hvad de mener med snifning...
http://stofinfo.sst.dk/Forsiden/Fakta_o ... fning.aspx

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg er SÅ vild med hvordan de der røde smilies med overskæg er placeret fuldstændig tilfældigt i boksene. Når jeg kommer i 8. klasse vil jeg også i erhvervspraktik i sundhedsstyrelsen.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Tager man stoffer jævnligt i en længere periode vil det påvirke hele ens liv negativt fra skole og fritidsaktiviteter til samværet med venner og kærester.

Dit liv bliver bare så negativt. Det kan ikke forhindres!

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes absolut ikke den er korrekt..
alt hvad der står derinde er så overfladisk.
Kig f.eks. på Heroin. 1 smiley i fysisk skade? :s

Site Webmaster
Brugeravatar

ingenium skrev:
Jeg synes absolut ikke den er korrekt..
alt hvad der står derinde er så overfladisk.
Kig f.eks. på Heroin. 1 smiley i fysisk skade? :s

Det passer da meget godt.

Den ER da meget overfladisk, men det er trodsalt bare en tabel med smileyer, og jeg er ret enig i placeringen af dem.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
heroin er ikke særlig skadeligt.
Heroin har et dårligt ry, fordi det er godt at flygte i.
de store negative sider ved heroin er risiko for overdosis, og afhængighed. præcis som de angiver.

Egentlig er den tabel ikke helt i skoven, men den ligner ikke noget jeg ville tage seriøst, om jeg ikke vidste noget om stoffer.

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

såååeh... kokain er 3 gange mere fysisk skadeligt end heroin ?
ej helt ærligt... det er da hjernedødt !
og at man bliver ligeså let afhængeliig af kokain som heroin ??? WTF haha :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
De fysiske skader ved heroin kommer kun i følgeskab med fysiske abstinenser. Opiater i sig selv, gør ingen skade på ens organer, i modsætning til mange andre stoffer. Ingen fejl der. Man kunne så måske inddele kokain i freebase og kokainsalt, da freebase virker meget mere afhængighedsskabende, på niveau med heroin - som salt vil jeg dog ikke mene afhængighedspotentialet er meget større end for fx mdma og amfetamin.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
personligt har jeg taget heroin flere gange end kokain, og lige nu har jeg større træng til kokain end heroin.

Det kommer helt an på hvordan man er anlagt for at nyde oplevelser.

ja - kokain er langt mere fysisk skadende, ved ikke-overdosis doser, end heroin er

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
TATP skrev:

Præcis, de skriver faktisk også indledningsvis: "Ikke to mennesker er ens, og derfor er der ikke et enkelt svar på helt præcist, hvor farligt det er at tage stoffer. Det kommer nemlig an på flere ting: hvilket stof, hvor meget stof man tager, hvor mange gange man gør det og hvordan man indtager det – og hvordan den enkelte reagerer på det Det den ene kan tåle, kan måske være livsfarligt for en anden."

Der er ingen grund til at hate på SST bare for at hate, så opbruger man nemlig sin antihatertolerance og når der så for alvor er grund til at hate, ja så kender vi jo historien om peter og ulven. :wink:

Hvor mange pissedoff smileys vil i egentlig give alkohol og tobak i de forskellige kategorier??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Ja jeg gad satme godt at se alkohol på den liste der.
Men er kokain godt noget lignende 3x så fysisk skadende som amfetamin? Og how come?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvordan dør man af svampe/LSD

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tager en overdosis? Det er nok nemmest med LSD :)

Midlertidigt bannet
Brugeravatar

Nikotin er kemisk set i familie med koffein og LSD... wow .... man lære noget nyt vær dag .. shit det vidste jeg sku ikke
http://www.cancer.dk/Tobak/Rygning+og+h ... d/Nikotin/ undskyld off topic- blev bare lige nød til at dele det med jer.

men ja lsd kan man skam dø af, du kan dræbe en okse med det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alkaloider er et meget vidt begreb, synes nu ikke det er underligt :)

Du kan da også dræbe en okse med salt, bare et spørgsmål om mængden.

Site Webmaster
Brugeravatar

Calm skrev:
Tager en overdosis? Det er nok nemmest med LSD :)

Jeg ved ikke helt om du laver sjov, så svarer bare seriøst :)

Det er praktisk talt umuligt at overdosere på LSD så du dør eller opnår langvarige skadelige effekter.
En normal dosis LSD er på 60-100μg, og der er dokumenterede tilfælde af folk der har indtaget over 500mg ren LSD og ud over et særdeles intenst trip har de ikke oplevet skader. Hverken fysiske eller psykiske.

Jeg har hørt om folk der har taget over 1g ren LSD krystal og udover et langt og heftig trip samt ugevis af pasning efter, ikke har oplevet psykiske eller fysiske gener.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var alligevel nogen grumme doser LSD, satan en rumrejse :D
Men det er jo teoretisk muligt at overdosere alt, og derved mente jeg at det er nemmere at overdosere med LSD krystaller end med svampe kød, da der jo efter sigende skal den del kg svamp til en overdosering.

Ved godt en overdosering med en af de to er urealistisk, men hvor der er vilje er der håb :P

Medlem
Brugeravatar

Jack von Hashluder skrev:
Hvordan dør man af svampe/LSD

samme spørgsmål. så skal man satme ikke have den mindste styr på hvad man laver og man skal også have fat i en ordentlig røvfuld for at slå sig selv ihjel af det.

Cubensis skrev:
TATP skrev:

Præcis, de skriver faktisk også indledningsvis: "Ikke to mennesker er ens, og derfor er der ikke et enkelt svar på helt præcist, hvor farligt det er at tage stoffer. Det kommer nemlig an på flere ting: hvilket stof, hvor meget stof man tager, hvor mange gange man gør det og hvordan man indtager det – og hvordan den enkelte reagerer på det Det den ene kan tåle, kan måske være livsfarligt for en anden."

Der er ingen grund til at hate på SST bare for at hate, så opbruger man nemlig sin antihatertolerance og når der så for alvor er grund til at hate, ja så kender vi jo historien om peter og ulven. :wink:

Hvor mange pissedoff smileys vil i egentlig give alkohol og tobak i de forskellige kategorier??

hater ikke bare for at hate.. synes bare det virker så pisse overfladisk meget af det.
De skriver da for det meste de rette facts. Men jeg vil aldrig sætte min lid til den tabel :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]