Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Fin side
Medlem

Geografisk sted: (København)
Jeg synes, at dette er en fin-fin side, der beskæftiger sig med interessante aspekter af livet. Som ord-entusiast, der gerne kombinerer ordene på selvstændige måder, er jeg af Zarathustra blevet efterlyst præcision. Det prøver jeg så her: Fin side, syret forum for alle mulige syrehoveder, der samtidig har et seriøst formål, overordnet 'harmreduction', supplerende...udveksling af psykedeliske oplevelser og tanker, idéer.

Det passer mig storartet. Jeg vil da også forsøge at holde en venlig tone og fokusere på, hvad der kan inspirere og blomstre. Da smag og behag er forskellig, vil nogen måtte ryste på hovedet af, hvad jeg skriver - ligesom jeg reagerer på samme måde overfor visse andres indlæg.

Jeg mener, at vi skal forvente forskellighed, tillade forskkellighed, desuden udfordre hinanden på tværs af forskellighed - ej have berørings-angst. Tonen må godt være fræk, mener jeg. Det er min opfattelse af, hvordan indholdet i dette forum...kan yde det rent konceptuelle forum fuld retfærdighed.

Med venlig hilsen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 04 Juni 2002: Besked ændret af: Zannioy ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
se det var jo til at forstå [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

øhh, kan være at jeg er blæst, men hvad har denne post at gøre med noget som helst?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
@zannioy: Jeg synes klart at det udspil du her er kommet med retter op på de til tider uinteressante indlæg du har kastet fra dig, og jeg forventer klart et positivt forhold til dig fremover. god fornøjelse [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

@Zikterion: Denne tråd handler såvidt jeg ved om at Zannioy er blevet rakket ned pga. nogen af de ting han har skrevet, derfor laver han denne post for at sige at han ikke føler sig retfærdigt behandlet, og gerne vil rette op på de eventuelle fejl han er kommet med.

Godnat folkens sov godt.

Medlem

@Zanni - jep det er til tider svært st forstå, hvad du snakker om - det vil sige det kan være svært at indgå i en dialog - det er bare ikke rigtigt til at sige, om det skyldes at du er vanvittig eller, og det er jo set mange gange før, er for original til lige at blive forstået i en ruf uden at arbejde for det - nu kommer jeg ikke her for at arbejde sindssygt hårdt intellektuelt, derfor ville det da være fint, hvis du vil komme folk lidt i møde - MEN du er i din gode ret til at være som du er og ja vi er forskellige - zappa sang: we are the other people, you are the other people too - og sådan er det jo.

Medlem

Geografisk sted: (København)
@Politiet, og andre, jeg er ord-entusiast og har arbejdet meget med sproget. Jeg kan godt lide at bruge sproget på en måde, så det er rigt, udtryksfuldt og dybsindigt. Mit kendskab til psykologi siger, at der i kulturen er en sprogforskrækkelse og forskrækkelse over den spontane originalitet, der 'uden godkendelse' bare dukker op.

Det kan kræve, at man villigt koncentrerer sig, når man læser noget, skrevet på en måde, som man ikke er vant til.

Der er jo en del skriverier i f.eks. Alkymisternes Hjørne, der også virker fremmedartet på mig. Men det skyldes jo i den konkrete sag, kemi, eller programmeringssprog, at jeg mangler forudsætninger, med andre ord, skyldes min egen uvidenhed.

Det med at acceptere den spontane originalitet kan være en hårdere nød at knække...for hvorfor må JEG være spontant original (dvs. uden mediernes eller miljøets 'godkendelse'), når andre "ikke må"?

MEN DET MÅ I DA SÅ HJERTENS GERNE!

I skal bare give Jer selv lov [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 04 Juni 2002: Besked ændret af: Zannioy ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Zannioy>> Nu skal du huske på at politiet ikke kan tale for os alle(Høhø, fik i den?), og originalitet tror jeg da nærmest er en mærkesag for mange af medlemmerne herinde.

Jeg er også ret interesseret i det danske sprog og dets applikationer(men det er nu mest fordi jeg skriver sange og digte, og det skulle jo gerne lyde godt [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]), og altså.. Hvis der sidder nogle herinde og ikke forstår det du skriver, så tror jeg da nok bare de spørger - Det har så vidt jeg ved altid været ånden herinde..

Peace,
Tias.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]