Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

Geografisk sted: København
Hej alle,

Jeg efterlyser folk der har gode erfaringer med at slippe afhængighed af cigaretter...

Det er sq det værste stof jeg nogensinde har givet mig i kast med... bedste virking: kvalme!!!

Men pokker om jeg ikke har lyst til at ryge hele tiden alligevel...

Så min viljestyrke på det område er ikke særlig stor... underligt, fordi jeg kan sagtens være vegetar og finde større tilfredshed i at afholde mig fra at spise kød selvom jeg godt kan huske det smager godt (men vegetar diskussionen kan vi tage en anden dag [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])...

Jeg ved jo godt at cigaretter ikke er det fedeste, men jeg 'tager fusen' på mig selv hver dag og ryger alligevel...

Så jeg kunne godt tænke mig nogle RØGFRI tips, hvis der er nogle... fordi man -kan- selvfølgelig ryge joints i stedet, men det holder ikke... så alle andre råd end at ryge fed i stedet modtages med kyshånd, mange tak!!!

Mvh Zonker

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Sq da bare at tage sig sammen, har et par venner der næsten lige er holdt med at ryge. De havde ingen problemer og de har røget i lang tid, så det er sq bare at tage sig sammen.

ps: hvordan fanden kan du holde ud, ikke at spise kød? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Jeg spiser ikke noget jeg er nødt til at fange først... og det er jeg måske for doven til...

... jaaa... man skal tage sig sammen, men der er dele af een som siger DIT og der er dele som siger DAT... der er tusind gode grunde til at gøre noget, som der er tusind gode grunde til at lade være med at gøre...

Men I know... det var bare hvis der var nogen som havde en -teknik- ... i stedet for gode gamle 'tag-mig-sammen' [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Mvh Zonker

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Mit bedste råd er at tage dig seriøst sammen og så lide et par uger... en af mine venner har lige gjort de og det gik fint nok. Ellers skær ned, det har jeg selv gjort da jeg godt kan lide at ryge men ikke gider så meget... jer er gået fra 10 til 3-4 om dagen over en måned, og det er ikke så svært. Hvis du har minus viljestyrke [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] så køb eller find noget lobelie (en vandplante) som indeholder lobelin der kemisk ligner nikotin.. ryg det sammen med hindbæblade (som ikke smager af noget) i et par uger, det fjerner din nikkotrang. Personligt ville jeg nok foretrække en kold tyrker hvis jeg ville stoppe helt.

/fen

Dedikeret medlem

jeg holdt 1 jan 2000 efter 4 forliste forsøg med dertil hørende selvtillids nedbrud. meen 4 gang var lykkens gang. jeg havde fået en søn og ville dels ikke udsætte ham for røg og dels ikke undvære samværet med ham når jeg skulle ud og ryge(35 om dagen i 20 år). desuden ønskede jeg ikke at dø 9-15 før jeg var berettiget til det.

well, læg dig en dato en 4-5 uger ud i tiden, æd 4mgs tyggummi i et halvt års tid og tag dig ikke af drømmene om natten. pludselig en dag er du ude af det. men lad være med at putte tobak i dine jays, det gir virkeligt hjertebanken. brug pot/hamp istedet.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Well!

1. Tag en kold tyrker (slemt)
2. Bliv afhængig af nikotintyggegummi (dyrt)
3. Tyg stimolrol hver gang du har lyst til at ryge. Hver gang du har lyst til en smøg, så nap et tyggegummi - virker faktisk!

Ps. du undgår aldrig at få det dårligt, man må ligge i den seng man selv har redt...eller noget!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Næste gang lysten melder sig, kan du evt. tilfredsstille dig med Quit smoking!

Held og lykke [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Just say NO to smokes ! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Jeg er selv ryger, har stoppet og begyndt flere gange og kan kun give dig ret i at det er sindssygt vanedannende.
Men før du stopper så vil jeg gerne vide noget, jeg har altid haft let ved at stoppe, men det er at blive ved med at være kvittet der er det svære, har altid en masse ritualer, du ved morgen smøgen med kaffen, smøgen i frikvarteret, efter skole, efter aftensmad, før man går i seng ( wonder why i wanted to quit?)

Nå men anyway problemet bestod jo i af når jeg havde quitet så kunne jeg gå laaang tid uden lyst til smøger, men så pludselig når jeg lavede noget af det samme som altid, som regel tog mig min morgen kaffe, kunne jeg ikke styre mig, fik sindssyg lyst, og købte igen, og har man røget een smøg igen så er man sku hooked ugen.

Men hvis du vil stoppe her er mine tips, de virker/virker måske ikke for dig, hvad ved jeg.

Sex og motion - findes der nogen bedere erstatning end det når man er rygetrængende ? i så fald vil jeg gerne høre det.

Narkose - ved ikke hvad de gav mig, men sidste gang jeg skulle opereres måtte jeg jo for det første ikke ryge i 12 timer før ( hvilket sygeplejerskene NOK skal sørge for du ikke gør ) og efter narkosen havde jeg heller ikke lyst til at ryge i et par dage.

Ritualer - skriv ned hvad du laver når du ryger, du vil hurtigt opdage du har visse ryge ritualer, det kan være til kaffen, efter arbejde, hvad ved jeg... lav nogle nye ritualer til når du stoper. En stor del af rygning er ritualer.

Søvn - at sove kan jo altid hjælpe lidt, prøv at sov når du er rigtig rygetrængende.

Ellers er der sku ikke så meget igen end en kold tyrker, og måske et par håndjern og noget gaffa tape.

du kender det sikkert godt men når man er løbet tør for smøger er tanken om det forfærdelig, men 5 timer senere er trængslen efter en smøg nogenlunde den samme som for 5 timer siden.

held og lykke

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
...Eller du kan starte med KUN at ryge efter du har haft sex. På den måde skærer du enten drastisk ned på smøgerne, eller får en fucking masse sex! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

Hej, jeg har nu været stoppet i et ½år (er dog lige startet igen, men lad det nu ligge [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] ) ej, men det jeg vil sige er at: da jeg skulle stoppe havde jeg oxo flere gange prøvet hvor det var gået galt, men jeg endte så med at tilbringe en uge i et sommerhus, sammen med min farmor som har røget i 50 år og har de værste ryger lunger, der var heller ikke mulighed for at købe smøger der. Og det hjalp mig virkelig! efter den første uge der var MEGET hård var det hele meget nemmere da jeg kom tilbage til kbh, fordi jeg var over den første uge..... Jeg er stadigvæk mega smøgtrægende jævnligt, dog ikke efter nikotinene, men efter at side med lorte smøg mellem fingerene..........

men mit råd er: tag et eller andet sted hen hvor du simpelthen ikke har realistisk mulighed ofr at ryge, det hjælper på selvkontrollen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at se et par af de film der viser hvordan ens lunger,og luftveje bliver afficeret.
Jeg har altid røget,men ikke voldsomt.Men de sidste 5 år har jeg kun røget 3-5 smøger om dagen,nogen gange mindre.
Jeg tør simpelthen ikke ryge mere. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: dk
hæ hæ jeg beslutter mig osse tit for at stoppe men så næste morgen har jeg glemt alt om min nye beslutning og tænder en smøg..!
det er famer svært at stoppe når man først er begyndt på de "hårde" stoffer.. men jeg tror at det eneste der virker er en kold tyrker..!

zeck (bare kald mig bong hjerne) [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
*lol*

Medlem

Geografisk sted: Det vilde West Jylland
fenriz-->> damn hvor faen ved du sådan noget fra, har du flere natur ting som der giver et eller andet heling agtigt noget. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Tak for tips'ne alle... Jeg er i gang med 'tag-mig-sammen/kold tyrker' metoden [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg kan jo se at der er mange der har haft det ligesom mig... måske kommer det til at blive med smøger i mit liv som med tjald... man ryger meget i perioder og så lader man helt være i andre... men man holder nok aldrig helt op!

(jeg har heller ikke lyst til aldrig at ryge tjald igen, ved gud, men smøger kunne jeg godt være foruden)

Mvh Zonker

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Arachnophobia> Har læst det i Herbal Smoking Mixtures, kan ikke lige huske hvem der har skrevet den men du kan downloade den på nettet, bare søg på altavista. Det er en superfed bog. Han giver også tips om en del stimulerende urter (skjolddrager, troldurt osv.)

In our memories

Ps. Så hjalp Channachems link faktisk...

Og den med narkosen virker heller ikke så dum endda... så skal jeg bare lige finde en sød læge der er med på at jeg skal ha noget stærkt narkotisk en gang om ugen - for life [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Jeg kunne selvfølgelig også bare ryge heroin i stedet?

Men det med vanerne der... har helt sikkert også ALT med det at gøre... jeg har også lavet den der en million gange med at tænke at i aften er sidste aften, og så tænde en smøg som det allerførste, før jeg slår øjnene op næste morgen...

Det er også tit at man tænker, at 'i dag er ikke dagen hvor jeg skal ha abstinenser og få det dårligt, fordi jeg skal alt muligt vigtigt, så jeg venter til i morgen' ... men man skal jo noget vigtigt HVER dag!!!

... en afgørende faktor i at jeg ikke har lyst til at ryge længere er, at mit behov aldrig bliver tilfredsstillet... jeg får ikke mindre lyst til at ryge af at ryge en cigaret... underligt nok... så jeg ku kæderyge...

Hvis jeg har røget en fed... SÅ har jeg mindre lyst til at ryge smøger, men ikke nødvendigvis INGEN lyst.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Anima, luk røven, du er ikke afhængig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Har faktisk ikke røget i 2 dage fordi jeg er flad (kæmpe præstation)

Medlem

Geografisk sted: Det vilde West Jylland
Fenriz-->> Den må jeg da heller tjekke ud når jeg engang lige får taget mig sammen [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]