Jeg er selv ryger, har stoppet og begyndt flere gange og kan kun give dig ret i at det er sindssygt vanedannende. Men før du stopper så vil jeg gerne vide noget, jeg har altid haft let ved at stoppe, men det er at blive ved med at være kvittet der er det svære, har altid en masse ritualer, du ved morgen smøgen med kaffen, smøgen i frikvarteret, efter skole, efter aftensmad, før man går i seng ( wonder why i wanted to quit?)
Nå men anyway problemet bestod jo i af når jeg havde quitet så kunne jeg gå laaang tid uden lyst til smøger, men så pludselig når jeg lavede noget af det samme som altid, som regel tog mig min morgen kaffe, kunne jeg ikke styre mig, fik sindssyg lyst, og købte igen, og har man røget een smøg igen så er man sku hooked ugen.
Men hvis du vil stoppe her er mine tips, de virker/virker måske ikke for dig, hvad ved jeg.
Sex og motion - findes der nogen bedere erstatning end det når man er rygetrængende ? i så fald vil jeg gerne høre det.
Narkose - ved ikke hvad de gav mig, men sidste gang jeg skulle opereres måtte jeg jo for det første ikke ryge i 12 timer før ( hvilket sygeplejerskene NOK skal sørge for du ikke gør ) og efter narkosen havde jeg heller ikke lyst til at ryge i et par dage.
Ritualer - skriv ned hvad du laver når du ryger, du vil hurtigt opdage du har visse ryge ritualer, det kan være til kaffen, efter arbejde, hvad ved jeg... lav nogle nye ritualer til når du stoper. En stor del af rygning er ritualer.
Søvn - at sove kan jo altid hjælpe lidt, prøv at sov når du er rigtig rygetrængende.
Ellers er der sku ikke så meget igen end en kold tyrker, og måske et par håndjern og noget gaffa tape.
du kender det sikkert godt men når man er løbet tør for smøger er tanken om det forfærdelig, men 5 timer senere er trængslen efter en smøg nogenlunde den samme som for 5 timer siden.
held og lykke
|