Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 09:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Hej, Psych

Jeg har gentagende gange hørt fra mange forskellige personer (uafhængigt af hinanden) at Panodiler og alkohol blandet sammen svarer til at "tage stoffer". :hm:
Jeg har selv taget panodil'er og har drukket bagefter op til flere gange uden nogen bemærkelsesværdig effekt. Derfor vil jeg meget gerne have afkræftet den her påstand af nogle "fagkyndige, om man vil :tnx: :P

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Denmark
Ville nu eller betegne dig som den fag kyndige, skrev du ikke lige du havde erfaring med blandingen ?

CubaKrigeren skrev:
Ville nu eller betegne dig som den fag kyndige, skrev du ikke lige du havde erfaring med blandingen ?

Ikke erfaringer - jeg siger bare, at jeg har prøvet at have hovedpine og skulle til fest, og derfor tage en panodil. Jeg har ikke experimenteret med det. Og desuden leder jeg efter en forklaring - ikke efter erfaringer

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
CubaKrigeren skrev:

Blev du tabt på gulvet, som barn?

Hvordan kan du sætte lighedstegn mellem at have erfaring med en blanding og at være fagkyndig?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Flaxys112 skrev:
Hej, Psych

Jeg har gentagende gange hørt fra mange forskellige personer (uafhængigt af hinanden) at Panodiler og alkohol blandet sammen svarer til at "tage stoffer". :hm:
Jeg har selv taget panodil'er og har drukket bagefter op til flere gange uden nogen bemærkelsesværdig effekt. Derfor vil jeg meget gerne have afkræftet den her påstand af nogle "fagkyndige, om man vil :tnx: :P

En blanding af Paracetamol (Panodil, Pinex og Pamol) og alkohol har ingen rekreative virkninger, så der er ingen grund til at blande det i lamme-øjemed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror det er den gamle skrøne, der går på at metabolismen af ethanol påvirkes af paracetamol, hvorved plasmakoncentrationen af ethanol skulle øges. Altså skulle du kunne blive mere fuld af samme dosis alkohol.

Efter hvad jeg kan se er det ikke andet end en skrøne. Personligt har jeg heller aldrig oplevet nogen nævneværdig interaktion.

Medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
CubaKrigeren skrev:

Hvordan kan du sætte lighedstegn mellem at have erfaring med en blanding og at være fagkyndig?

kyndig lig med han ikke blev påvirket yderligere, idiot

edit; eftersom trådstarter nævner at har benyttet sig af blandingen op til flere gange, er der vel ikke noget der kommer tættere på virkeligheden

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CubaKrigeren skrev:
Khazim skrev:
CubaKrigeren skrev:

edit; eftersom trådstarter nævner at har benyttet sig af blandingen op til flere gange, er der vel ikke noget der kommer tættere på virkeligheden

Jo der er, 'tard. Det hedder videnskabelige undersøgelser?

Insane psychedelia user!

Adhoc skrev:
Jeg tror det er den gamle skrøne, der går på at metabolismen af ethanol påvirkes af paracetamol, hvorved plasmakoncentrationen af ethanol skulle øges. Altså skulle du kunne blive mere fuld af samme dosis alkohol.

En overfladisk gennemgang af reviews viser, at alkohol tilsyneladende kan mindste hepatotoxiciteten ("levergiftigheden") af paracetamol, men det kræver selvfølgelig timing af indtag, og dette indlæg er ikke nogen opfordring til at tage en bette snaps næste gang I tager en hovedpinepille. Det var mest for at sige, at der er en interaktion, men som tidligere understreget er det ikke noget der gør en høj.

Medlem
Brugeravatar

Khazim skrev:
CubaKrigeren skrev:
Khazim skrev:
CubaKrigeren skrev:

Jo der er, 'tard. Det hedder videnskabelige undersøgelser?

Sådan nogen starter vel også med at man får mennesker til at indtage de to substanser, trådstarter ønskede vide om man blev high som på nogen stoffer af det ???
det er glædeligt du er af sådan sørgelig karakter du har behov for de store armbevægelser med de forskellige udsagn om at være smidt på gulvet som lille og hva'for noget? udviklingshæmmede ... :life:

Insane psychedelia user!

Gå nu bare væk. Dit første svar er åndssvagt, da praktisk erfaring netop ikke er lig med fagkyndighed. At du kan køre en bil betyder ikke at du er automekaniker, vel?

CubaKrigeren skrev:
Khazim skrev:
CubaKrigeren skrev:

TBH, CubaKrigeren, må jeg sige, at du IMO virker lidt halvflabet. Du skal bare forstå hvad folk mener istedet for hvad de siger/skriver.
"Benyttet" får det til at lyde som om jeg har forsøgt at få en eller anden virkning ud af det - jeg påpegede blot, at jeg selv har taget panodiler i sammenhæng med hovedpine, hvorefter jeg har drukket. Det andet lyder som om jeg har eksperimenteret med det...

Medlem
Brugeravatar

Dr. Phibes skrev:
Gå nu bare væk. Dit første svar er åndssvagt, da praktisk erfaring netop ikke er lig med fagkyndighed. At du kan køre en bil betyder ikke at du er automekaniker, vel?

Nu kan det da knapt blive værre, mage til mere irriterende person.
Din omformulering af hvad jeg skrev ser sgu dumt ud...
Tror du seriøst selv han var yderligere interesseret i hvad der sker inde i kroppen af os, eller om der var hold i noget han hørte. For mig er sidst nævnte sådan jeg opfattede det.
Syntes herudover du burde navlepille videre i divs. tråde vi ellers har hvor folk ønsker hjælp fra ''fagkyndige'' ang. at tage narko og divs. halv farlige comboer, godt arbejde ven

CubaKrigeren skrev:
Dr. Phibes skrev:

Tror du seriøst selv han var yderligere interesseret i hvad der sker inde i kroppen af os, eller om der var hold i noget han hørte. For mig er sidst nævnte sådan jeg opfattede det.

Det var nu mere eller mindre begge dele...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Dr. Phibes skrev:
Adhoc skrev:

En overfladisk gennemgang af reviews viser, at alkohol tilsyneladende kan mindste hepatotoxiciteten ("levergiftigheden") af paracetamol, men det kræver selvfølgelig timing af indtag, og dette indlæg er ikke nogen opfordring til at tage en bette snaps næste gang I tager en hovedpinepille. Det var mest for at sige, at der er en interaktion, men som tidligere understreget er det ikke noget der gør en høj.

Paracetamol er relativt ufarligt i doser under 4g/dag. Og det anerkendt på baggrund af, at det er et af de stoffer med mest vidtstrakt brug, i hvert fald i de civiliserede lande, på verdensplan. Endvidere mener jeg dødelige doser ligger over 20g for en voksen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]