Jeg er tilbage på Oxy pga. smerter.
Kan egentlig kun sige, at jeg er glad for det - Dolol/Tramadol plus Kodein var efter 4 års daglig behandling ikke nok, og jeg får ikke så mange bivirkninger ved Oxy. Og så kan man jo blive høj, hvilket var blevet stort set umuligt på Dolol + Kodein, pga tolerence.
Her i starten er jeg på OxyNorm, altså kapslerne. Jeg skal over på OxyContin når min læge kommer hem fra ferie, men det er jo ligegyldigt om det hedder bæh eller buh. Jeg tager dem for det meste normalt, men har jeg nok til at tage lidt ekstra og have det sjovt, så sniffer jeg - også hvis jeg bare skal have det til at virke hurtigere pga. smerterne, eller maven driller. Det virker bare lidt hurtigere, hårdere og bedre på mig.
Jeg er godt klar over, at næsen ikke er lavet til den slags, så det på en måde må være skadeligt at sniffe ligegyldigt hvad det er man sniffer - men da jeg begyndte at få sår og blodnæse tænkte jeg alligevel at det måske vr NOGET mere skadeligt end jeg gik ud fra. Ud fra en søgning på diverse sider og fora er jeg ikke blevet megen klogere - der er folk der siger at de har sniffet i flere år og der ikke er noget som helst galt - og så er der folk som siger at deres søster eller ven er indlagt, fordi deres slimhinder er ædt op af Oxy-sniffen.
Hvad er jeres erfaringer? Jeg må sige at jeg blev forskrækket, for jeg havde ikke raget mig i næsen eller noget - men efter en uges tid med fortsat sniffen, så forsvandt det altså. Så soørgsmålet er om det er direkte skadeligt, eller om min lille, n00by pige-næse lige skulle "trædes til".

Men I må have en festlig fredag og god weekend! Tak for de eventuelle svar, og bare for at være dem I er!