Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=83381

Hvad synes i? tror i at dette er begyndelsen på endnu en dystopi? eller vil man bruge sådanne opdagelser til noget fornuftigt?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
hvis jeg fik afvide at jeg ville blive ca. 70 år gammel eks. så ville jeg sq da' bare blive helt vildt stresset og skulle nå en fandens masse lort igennem livet - og jeg ville da' klart ikke glæde mig når jeg nærmede mig de 70.

Jeg ville da' ikke bryde mig om at vide noget om hvor gammel jeg blev.

Har umiddelbart svært ved at se det nyttige i denne viden.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Det kan man jo ikke regne en skid med, det kommer jo an på så mange ting. Hvis man nu ryger 40 smøger om dagen hele sit liv fra man var 12 år, og ikke æder nærmest andet end fast food, tager en masse stoffer, går ud foran en lastbil eller et tog. - Det anhænger af alle mulige ting [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] - Tro på det amerikanere...

[ 03 Februar 2003: Besked ændret af: Thomhash ]

Dedikeret medlem

Jeg tænkte nu nærmere noget i retning med at den blodprøve man får taget ved fødslen får en indvirkning på hvad muligheder man har i livet, om man kan få lån i banken, livsforsikring, høj uddannelse, og jeg kan blive ved i en uendelighed med latterlige ting som pludselig kunne blive bestemt af om en blodprøve sagde 50 år eller 100 år.

Bøh

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
forestil dig at man så ikke selv får det afvide, men bliver afslået i banken med et "nej - du får ikke et lån, du bliver jo kun 55år gammel." [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@Bøh: Måske du så skulle få posten flyttet til det politiske forum, for det er vist der den hører til. Derudover vil jeg give Speedy ret, jeg ønsker heller ikke at vide hvor gammel jeg bliver - den slags finder mand ud af, når tiden er inde.

-Psyko

Dedikeret medlem

Psyko@
du har nok ret, men jeg har ikke mulighed for at flytte dette topic, og er sku for doven..vi må bare vente til en admin beslutter sig for det *G*

Medlem

Principielt kan man jo selv bestemme, hvor gammel man har lyst til at blive...

Dedikeret medlem

lige præcis hvad mener du med principielt?
pointen i artiklen er jo netop at du får fortalt at hvis du lever så sundt som overhovedet muligt og motionerer osv. så vil du ikke blive mere end fx. de 55 år de har beregnet det til at være. Og derved kan der komme nogle konsekvenser for dig, fx. i form af manglende mulighed for livsforsikring osv.

Medlem

Peger på en kniv.
Peger på sig håndled.

Man skal ikke sige, man ikke selv har i hvert fald et minimum af kontrol.

Dedikeret medlem

@Meli tjaa, deprimerende løsning, men ihvertfald retorisk korrekt. rent praktisk snakker vi jo om hvor mange års "normalt" liv man kan have, dvs ikke hvor mange man kan korte af i en forbigående depression.....

Dedikeret medlem

Meli>
kan godt forstå dit eksistentialistiske syn på at der altid er en edvej, og at man altid har et valg, men tænk nu på at de fleste mennesker ikke ser sådan på det, for dem er selvmord ikke et valg eller en udvej, de vil højst sandsynligt finde sig i hvad der end kommer til at ske.

Men okay, må da indrømme at hvis sådanne situaitoner med at min blodprøve bestemmer mulighederne i mit liv i dette samfund, så skal i satme se en kriger komme op i mig!!

no way i will accept the world getting SO fucked up!

Bøh - out

Dedikeret medlem

man kan vel bruge det til at finde ud af hvordan man kan sænke hastigheden for ens celledeling, og derved opnår længst tid på sit "klippekort", så det de skrive med at man kan få at vide hvor gammel man bliver, er jo bare udfra gennemsnittet i deres undersøgelser (20 og 60-åriges), det ville være bedre at komme med en skala, for hvormange gange ens celler kan dele sig igen, så man kan vide om man skal til at tage sig sammen, og forsøge at bremse celledelingen, ved at ændre sine vaner.

så jeg tror aldrig at de kan fortælle en hvor gammel man bliver, man kan jo bliver dræbt i et trafik uheld, eller få en dødelig sygdom, så en skala for hvor mange gange man ens celler kan dele sig, som er baseret på en blodprøve, kan jo kun fortælle om din gennesnitlige levealder, så hvis man drikker og ryger meget, og hvad man ellers finder på er der jo sket størrer celledeling på de mest belastede punkter i kroppen, og så er det ligemeget om resten af ens krop bliver 100år, hvis ens lunger kun bliver 50...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]