Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

Hej med jer!

Ville lige komme med et par kommentarer omkring ecstasy forumet. Jeg har kigget derinde et par gange, og ser ikke andet end forvirrede børnenarkomaner der taler om deres piller og seje dealere. Det passer da slet ikke ind i psychedelia's oprindelige ånd med sådan en gang lo..

Hvad er overhovedet ideen med at det skal være der? Der er da ikke meget harmreduction over bare at tale om goe/dårlige piller og priser. Smid da alle de nørder ind på pillreports og læs løs.

Jeg tror at psychedelia ville blive et mere interessant sted hvis ecstasy forumet røg sig en tur og al pillediskussion blev banned. Det hører altså ikke hjemme på en siden der diskuterer brug af psychedeliske stoffer. Måske er MDMA lettere psychedelisk, men at diskutere udefinerbare piller gør psychedelia til det pressen fremstiller det til: en børnenarkoman bolig.

kort sagt: Væk med det luderforum!

MVH
Voorhees

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
lige mine ord Voorhees

vi har allerede et fuck forum. og ecstasy forummet et ikke andet end fuck hvor er jeg lam i låget, har lige hapset kix.

ikke meget harm reduction over det.

havde det været advarsler mod farlige piller havde det været fint. men det er det jo ikke

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg er helt enig.

Jeg foreslår at forummet slettes! Evt. sendes folk til pillreports.com eller kix.dk - steder der passer til den slags diskussion...

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
hey tak venner [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

vi elsker også jer

og btw så synes jeg speedy klarer jobbet som mod fint. har i noget konkret ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Faktisk også det eneste forum jeg ikke læser i, du har ret, det virker lidt lamt. Først tænkte jeg forum'et som et HR forum for kexe ædere, hvilket var meget godt - men du har ret, det er ikke helt i psychedelia's ånd ... ihvertfald ikke lige den mening jeg har om psychedeliske ting.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hmm jeg var for fucking lam på det tidspunkt, og det var slet ik min holdning så...

[ 09 Marts 2003: Besked ændret af: Alcoholic ]

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tilst
det gør ikke mig noget et det bliver fjernet...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
heller ikke her

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Helt enig med Voor~away,
jeg synes i det hele taget at mange emner efterhånden går op i hat og briller. Psy.dk er ikke et seriøst forum længere - og intet tyder på at det vil blive det igen, med mindre der laves nogle alvorlige ændringer.

Psy.dk har været i mediernes søgelys éen gang - og bliver helt sikkert overvåget både nu og fremover. Hvis ikke af myndighederne, så af medierne.

Jeg tror desværre at psy.dk mere fremstår som en træningscentral/inspirationskilde for nysgerrige teenagere - end en HR side med spændende og nye informationer omkring diverse entheogener/substanser. Dette er IMO meget uheldigt og kan have ubehagelige konsekvenser.

Psy.dk trænger til en alvorlig oprydning hvis det skal beholde bare en smule seriøsitet og saglighed. Jeg synes det forum skal tages meget alvorligt - da det er alvorlige sager der bliver diskuteret.

Hvem er det iøvrigt der bestemmer/sætter dagsordenen på dette board?

Er jeg den eneste der har det sådan - for så har jeg intet at gøre her, eller sidder der andre der også synes at psy.dk generelt gennemgår en uheldig udvikling.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
Til trods for at jeg modererer forummet er det heller ikke helt i min smag. det ville ikke genere mig at det blev fjernet. Men så skal vi bare sørge for at holde folk i ørerne så vi ikke pludselig har lamme pille-posts i de andre forummer.

EDIT: en masse lamme stavefejl

[ 08 Marts 2003: Besked ændret af: Speedy ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af TJiLLe|idle:
...og ecstasy forummet et ikke andet end fuck hvor er jeg lam i låget, har lige hapset kix.<HR></BLOCKQUOTE>

Ecstasy ER generelt bare "fuck hvor er jeg lam i låget, har lige hapset kex"!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
agree - væk med E-forummet.

Zionboy: "Hvem er det iøvrigt der bestemmer/sætter dagsordenen på dette board?" - det er vel alle medlemerne i fællesskab, selvom "de gamle" selvfølgelig har lidt mere autoritet end nye medlemmer.

Iøvrigt enig i at der går offtopic pjat i alt for mange posts, men nu skal det vel heller ikke være ALT for seriøst?

Dedikeret medlem

Zionboy, du hev ordene ud af munden på mig [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem

Jeg har aldrig været glad for det forum, så for min skyld heller ingen alarm mht til pille det ned.

Grunden til det blev oprettet, var jo at folk postede omkrig ecstas piller i syntetiske forummet. Hvordan vil vi så fremover undgå, at det forum igen bliver oversvømmet med pille-posts ?

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Voor~away:
Jeg tror at psychedelia ville blive et mere interessant sted hvis ecstasy forumet røg sig en tur og al pillediskussion blev banned. Det hører altså ikke hjemme på en siden der diskuterer brug af psychedeliske stoffer. Måske er MDMA lettere psychedelisk, men at diskutere udefinerbare piller gør psychedelia til det pressen fremstiller det til: en børnenarkoman bolig.
<HR></BLOCKQUOTE>

Du har ret, men hvad så med diskutioner omkring amf og kola ?? - bør de også bannes. Diskutioner omkring BZP som du selv førhen har været aktiv i, skal de også bannes fremover ?...

Ecstasy forummet skal ned, ja. Men folk må vel stadig have lov at diskutere andet end psykedeliske stoffer ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af acidDreamer:

Zionboy: "Hvem er det iøvrigt der bestemmer/sætter dagsordenen på dette board?" - det er vel alle medlemerne i fællesskab, selvom "de gamle" selvfølgelig har lidt mere autoritet end nye medlemmer.
<HR></BLOCKQUOTE>

Det troede jeg også engang, men sådan er det ikke. (har jeg ret admins).

Måske burde man lave brugerbetaling - 50 kr. om året. Det ville betale for hosting m.m. Det ville samtidig betyde at nye brugere først skulle indbetale 50 kr. før de kunne poste. Jeg tror det ville fjerne de mest useriøse og platte posts. Det skulle naturligvis være muligt for enhver at læse på boarded - da information er essensen af HR.

REVOLUTION...

Dedikeret medlem

Ikke helt dårligt forslag Zionboy. Der ville man helt sikkert kunne sortere de useriøse fra.

Men hvormange ville være villige til en form for betaling ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af TruckerMuffin:
Ikke helt dårligt forslag Zionboy. Der ville man helt sikkert kunne sortere de useriøse fra.

Men hvormange ville være villige til en form for betaling ?
<HR></BLOCKQUOTE>

Dem der tager emnet alvorligt!
Jeg tror der er en del. Måske ikke 1000, men 200-300.
Prisen kunne også være 25 kr - det er underordnet. Det handler om at det kræver en indsats at deltage i diskutionerne (i denne model er indsatsen at indbetale et symbolsk beløb)
Psy.dk vil derefter ikke bare være et forum hvor man slår kedsomheden ihjel i 12-frikvarteret.
Skulle man bryde regler m.m. som medlem - bliver man ved afstemning smidt ud og får sine penge tilbage.

Eks. med 200 medlemmer á 25 kr. = 5000 kr.
5000 kr. dækker hosting. man kunne derefter give programmøre o.l. små honorar, eller lave fælles indkøb.

VIVA LA REVOLUTION...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhagen
Synes det er en allestiders idé, den med at der skal være et åbent forum for folk der ikke betaler.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

- Men tror ikke at de useriøse forsvinder
100 % hvis der bliver indført betaling!?! Jeg mener, alle har råd til ex. at betale 100-200 kr om året...

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af TruckerMuffin:

Du har ret, men hvad så med diskutioner omkring amf og kola ?? - bør de også bannes. Diskutioner omkring BZP som du selv førhen har været aktiv i, skal de også bannes fremover ?...

Ecstasy forummet skal ned, ja. Men folk må vel stadig have lov at diskutere andet end psykedeliske stoffer ?
<HR></BLOCKQUOTE>

- Det er vel ok at diskutere MDMA, BZP, cola, amf og andet - bare det ikke bliver de lamme posts med: er der nogle der kender denne pille. Eller: jeg fik herre mange haluer, da jeg havde spist 10 knapper, hvorfor?

Jeg syntes også Ecstasy-forumet skal ned, nem det skal da være iorden at diskutere MDMA i det syntetiske forum, bare der ikke bliver den samme pille-diskution - det har man pillreport og kix.dk til!

jeg kan også godt lide ideen med bruger betaling, og er helt sikker på at det vil få det værste krat væk herfra - men hvordan vil det se ud i mediernes øjne?

jeg kom dog til at stemme nej på quickpoll´en men det var før jeg vidste hvad det drejer sig om...
Væk med ecstasy forumet og ind med bruger betaling [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]