Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Site Admin

Hej!

Sad lige og læste lidt om rettigheder i staterne. Hvis i vil læse følgende kan i se hvad jeg mener:
http://www.erowid.org/freedom/police/police_info3.shtml

Det handler kort og godt om at politiet ikke må "udspørge" en hvis man ikke giver en tilladelse. De skal have meget specifik mistanke om en kriminel handling før de må.

Det leder mine tanker hen på diverse ransagninger på spillesteder som feks. vega. For et års tid siden var der en kæmpe razzia af personer derinde. De kiggede folk i lommerne etc. Politiet spørger jo egenligt også "Må vi se i dine lommer?". Iflg det dokument kan man jo bare sige: "nej, ikke uden en dommekendelse". Eller hvis de vil tale med en kan man også nægte.

Er det samme regler der gælder i danmark? Hvis det er, skal vi jo til at være lidt mere stuck up over for de pansere. De leger åbenbart de har mere magt end de i virkeligheden har!

MVH
KI

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Såvidt jeg ved skal de have en dommerkendelse for at få fingrene i dine lommer/ i det hele taget røre dig.
I realiteten kan du godt sige "narj, det må i ikke, ikke uden en dommerkendelse", men så får de bare kendelsen. Og bare rolig. De skal nok få den, om de så skal stå og vente i en time. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
Jeg havde en ven der havde lavet hærværk på nogle biler, og han nægtede at lade dem ransage sig. De ventede i en time, men de fik kendelsen tilsidst..
Men det dèr med at nægte at lade dem snakke med en, den har jeg sgu aldrig hørt. Den må jeg prøve næste gang [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 12 Marts 2003: Besked ændret af: Creatif ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Fuck det om de skal stå der i en time, jeg ville sq med glæde stå der 2 timer uden noget i lommerne og bare nægte dem adgang for så at grine af dem når de endelig fik en kendelse!

Site Admin

Nu tænkte jeg mest på situationen hvor man ser lidt lam ud og strisserne pludseligt vil ha fingrene i ens lommer. Hvis man så kune liiige har så man kan sluge det ASAP, kan man jo bare lige æde sin pille mens de får den lamme kendelse. Jeg tror heller ikke på at de kan få en kendelse hvis man bare ser lam ud!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg har selv for nyligt læst samme skrivelse, og jeg er overbevist om at det samme gælder i danmark.

Næste gang jeg bliver stoppet til en fest, så kæfter jeg sgu op om de har begrundet mistanke, for ellers får de ikke lov til at rode i mine lommer.

Der står også noget om at kun våben-søgninger er tilladt - jeg kunne forestille mig det også galt for dørvagter m.fl. - dvs. at de kun må klappe en på tøjet og lommerne.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Hvis man vil ungå en anholdelse, tror jeg det er smartest bare at vise hvad der gemmer sig i lommerne.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Ok fisser,
som en der har stor erfaring med svinene, så kan jeg sige jer hvad der gælder:

Når de stopper jer, og spørger 'må jeg se hvad du har i lommerne', så har i ret til at sige nej. Det er bare ikke det store problem, for de kan så bare anholde dig på en eller anden fingeret mistanke, og så må de gerne kigge i dine lommer uden at få lov, og når de så ikke finder noget, så kan de jo bare løslade dig igen med det samme. det kræver bare at de optager rapport om det, mens at hvis du går frivilligt med til det behøver de ikke at skrive rapport. Så det er lidt mere irriterende for dem [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg ville aldrig give dem lov til at se hvad jeg har i lommerne. Fremmede mennesker skal sgu ikke rode i mine ting, heller ikke selv om de er med i den rockergruppe der hedder Politiet.

Begrundet mistanke er et ret flydende begreb, og de kan altid sige at de anholder dig efter noget i politivedtægten, f.eks. voldelig adfærd el. lignende. Så regn ikke med at i har den store magt overfor dem, selv om i nægter.

Med andre ord, de behøver altså ikke en kendelse. Iøvrigt kan man altid få en kendelse senere, hvis man mener at der er brug for at gå ind i en lejlighed med det samme. Det er intet problem.

Kig selv i retsplejeloven og tjek det ud.

D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydjylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Liquid-:
Fuck det om de skal stå der i en time, jeg ville sq med glæde stå der 2 timer uden noget i lommerne og bare nægte dem adgang for så at grine af dem når de endelig fik en kendelse!<HR></BLOCKQUOTE>

WORD [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

kenn, de skal ikke bruge en kendelse.

Site Admin

dank> Men der står jo i artiklen at de netop skal have en grund til at anholde en. Hvis man bare passer sig selv og taer høfligt men bestemt til dem, med en masse folk omkring en, kan man iflg artiklen melde dem.

Ved du forresten hvad svinene gør, hvis de vil undersøge en og man lige hapser den ene kapsel man havde liggende løst i lommen og ellers ikke har noget? Kan de bolle en for et eller andet? Det var jo bare en vitaminpille man tog...

Psychedelia Gay Overlord

ken ishii ->
de opfinder bare en grund. det er dit ord imod deres. det er ulovligt, men sådan de opererer.

Medlem

@Ki>
De siger jo også i artiklen at de kan sige at du ser "mistænkelig" ud, og så ransage dig, eller finde på en eller anden lam anklage, som Dankdawg siger.

Såvidt som jeg har forstået gælder det bare om at få fat i en politifjendtlig socialrådgiver når man er "ung".. Min mor har reddet mange unge fra svinene, men siger at det er bedst bare at følge med dem, hvis de be`r dig om det.. Men gu` vil jeg ej, hvis/når de får fat i mig skal de sgu også stå og vente.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg tror at man skal holde meget godt øje med om de overtræder nogn vedtægter eller glemmer at sige nogle af dine rettigheder, eller noget i den stil - Så er man sikret bedst chance for at slippe væk/få en nogenlunde fair behandling.

Nogle af jer der har erfaring med at nægte at tale? Blev i bare anholdt? Så i "mistænksomme" ud [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])?
Venlig hilsen
-Mathias [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Man skal opgive sit navn, adresse og fødselsdato, men ellers behøver man ikke at sige noget. Spørgsmålet er om man gider at bruge tid på at de flipper helt ud over det, og tager en med på stationen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det nytter ikke noget at have en rådgiver eller noget. Politiet lyver altid, og påstår bare at man har lavet et eller andet, som at skubbe til dem el. lignende. Det er en kamp der ike kan vindes.

Site Admin

Begynder at forstå dine argumenter med våben dank... De har sgu for meget magt.

Der er en optagelsesprøve til strisseruddannelsen på http://www.politiet.dk
Det er sjovt at se hvor latterlig hjernedød man kan være og stadig blive strisser!

Mere Zyklon B til politiet!!!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det med at de bare kan anholde dig og løslade dig hvis ikke de finder noget er vist en fin måde at tjene penge på!
Så vidt jeg ved kan man få erstatning hvis de anholder dig tre gange uden at finde noget, og det er vist et par tusinde man får helt uden problemer...
Min søsters kæreste fik 4500kr på den måde!!!

Dedikeret medlem

@IM Addict heh, ja men det kræver lige at du får dem til at give dig en kvitering på fejlagtig anmeldelse, og det får du MEGET sjældent!

og til jer andre, som dank har sagt, har i ikke noget på jer, så op lys bare alt, har i noget på jer, så spørg om i er anholdt hvis de vil ransage jer, det kan tit få dem til at chille lidt ned, da de hvis det er et rutine tjek, ikke gider anholde dig.
Jeg har på den anden side oxo erfaringer for at de meget hurtigt bliver pisset af, og smider en i detentation hvis man nægter eller gider være provokerende.
Jeg plejer som regl bare at være stille og rolig spørge om jeg er anholdt er jeg det, beder jeg om at få anholdelsen oplyst og evt. skilt nummeret på den betjent der forestår anholdelsen. så tømmer jeg mine lommer og håber på at de er blevet kølet nok ned til ikke at tjekke de lidt mere gemte rum i min pung eller sokker/underbukser.....

Medlem

Taget fra politiets test:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
Test for almen viden:

18. Hvad hedder forfatteren til bøgerne Pippi Langstrømpe, Emil fra Lønneberg og Brødrene Løvehjerte?

Matematik:
0.5L i Dl?
<HR></BLOCKQUOTE>
Christ, betryggende at vide at politimændene skal være rene Einstein`s for at komme igennem... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
ja for satan, man skal virkeligt være et geni for at kunne blive panser.

hehe.. måske man skulle blive panser. skal bare lige have fysikken i orden, så er det sku nada problem [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

damn, jeg ka ikke engang finde testen... tror i jeg ku blive optaget? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Web, højst sandsynligt! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]