Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 04:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: staden lukkes
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
ved ikke om der er nogen der har set det, men ekstrabladet ( godt nok ikke en særlig pålidelig kilde ) har bragt en artikkel om at den borgerlige regering nu vil kører en langt hårdere linie overfor fristaden for at lukke den. Og med en hårdere linie mener de vel sikkert politi indsats.
Hvad synes i? er venstre ikke bare et fantastisk parti, jeg elsker især når Lene E kommer med sine geniale planer for et bedere Danmark. [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: 3400
jeg tror ikke det kommer til at lykkedes dem, nu har de prøvet så længe. Og de kommer til at prøve længe endnu.

Når den seneste undersøgelse viser at hver fjerde dansker går ind for legalisering. Så får de det nok ikke sådan lige lukket. Folkemodstanden er for stor.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>"Originalt" postet af Forsvarsministeren i hendes nye Christania-redegørelse idag:
- Større, omfattende aktioner i Christiania, hvor politiet mere massivt går ind i Christiania, og hvor der i et tæt samarbejde mellem ordens- og kriminalpoliti dels sættes ind over for den åbenlyse hashhandel, dels søges afdækket øvrige ulovlige forhold.
En indsats af denne karakter vil forventeligt være ganske omfattende og strække sig over et noget længevarende tidsrum (adskillige timer), inden politiet igen trækker sig ud af Christiania.
En sådan indsats forudsættes gennemført ved en mere systematisk ”endevending” af store dele af Christiania med henblik på at ransage for narko, våben, tyvekoster mv. og vil også indebære en fysisk fjernelse af de boder i ”Pusher-street”, der systematisk anvendes til salg af hash.
- Indsats i Christianias nærområde, som skal imødegå de nuværende problemer i dette område, og som vil have et præventivt sigte i forhold til de, der aftager hash på Christiania og dermed samtidig vil vanskeliggøre afsætningsmulighederne for sælgerne af hash i Christiania.
Gennem de senere år har det kunnet konstateres, at Christiania i stigende grad har haft en uønsket påvirkning af nærmiljøet. I dag er det således ikke alene Christiania, der udgør et politimæssigt problem, men også Christianias nærområde har mærkbare problemer, der kan henføres til forholdene i Christiania. Disse problemer er primært af trafikal og parkeringsmæssig karakter. Forholdene på disse områder er dagligt til stor gene og ulempe for beboerne og de næringsdrivende omkring Christiania.
I et tæt samarbejde med Parkering København vil der blive iværksat en langt mere målrettet indsats mod de nævnte problemer i nærområdet. Det er politiets vurdering, at en sådan indsats primært vil berøre ”brugerne” af Christiania, herunder aftagerne af hash, der i betydeligt omfang anvender de omkringliggende gader til henstilling af deres køretøjer.
I tilknytning hertil vil der blive gennemført mere stationære færdselskontroller i området omkring Christiania, hvor politiet – udover egentlig færdselskontrol – ved anvendelse af narkohunde vil gennemføre kontrol med personer og køretøjer for hash på tidspunkter, hvor man erfaringsmæssigt ved, at hashsalget er særligt udbredt.
Herudover vil der blive gennemført periodisk afpatruljering af særlige områder omkring Christiania med polititjenestehunde, herunder narkohunde, for derigennem i større omfang at demonstrere politiets tilstedeværelse i nærområdet, samt at afdække eventuelle hashdepoter..
<HR></BLOCKQUOTE>

[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] Det var bare et lille udpluk fra hendes smukke Christania-redegørelse fra idag [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] !

@Lene E: BURN IN HELL YOU FANATIC MEMBER OF ROTTEN.COM!

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det der irriterer mig mest er at der skal bruges så mange penge (og ikke mindst) ressourcer på at ransage staden. De kræfter må kunne være brugt bedre.

-Psyko

Medlem

Geografisk sted: danmark
som f.eks på at sætte yderligere 15 betjente på starsministerboligen!!! hahahaha.. de 15 der er der nu, har meeegatravlt har jeg hørt!!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

ps: lene e. skulle have en dårlig kiks i kaffen!!!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg er fuldstændig træt af venstre og deres skide politik - de skulle dø hele bundet. Der er lavet så meget om i dk efterhånden, alt er ødelagt så hvorfor ikke lukke staden også ... som en mand sagde, københavn uden staden er stockholm. TRIST!

Fucking luder hun burde brænde i helvede [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Relativistisk båthorn

Jo mere de strammer grebet om befolkningen, jo flere vil falde ud mellem deres fingre [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
De kan ikke vinde samlet set, men jeg tror desværre godt det kan lykkes dem at lukke staden.

Konsekvensen bli'r at salget rykkes ud til alle mulige og Umulige opportunister og skruppelløse kapitalister, der så ved siden af hash vil forsøge at pushe dyrere narko (heroin feks). Flere børn og unge vil dermed få adgang til, og måske blive interesseret i, hård narko (gad vide om dem der sælger heroin stemmer på venstre, kons, eller df iøvrigt?)

Spredningen af markedet vil også medføre mere rivaliseren mellem små-grupper af sælgere og der vil derfor komme mere vold i det almene gadebillede. Flere bander og den slags, som pludselig kan tjene penge de ellers ikke ku' tjene før. Det vil ku' gi' tilstande som kendes fra usa og sydamerika, med mere grov vold og flere mord.
Idag ved alle at de kan ta' på staden hvis en lokal pusher bli'r grådig, og det har en dæmpene effekt. Men hvis staden ikke findes, så har sælgeren det bedste kort på hånden (hvor det idag er køberen) og derfor vil flere forsøge sig som sælgere, og dermed tjene mindre, og dermed blive mere frustrerede, og dermed begå mere vold for at udrydde konkurrerende sælgere/bander.

Antal rygere vil forblive Uændret, eller måske endda stige fordi det jo bli'r endnu mere spændende hvis det er meget Ulovligt.

På overfladen vil Kbh ændre sig til en grå anonym masse (stockholm som woody si'r) og det vil koste penge i turist-indtægter.

Det er præcis lige så tåbeligt som at forbyde abort feks. Det var en katastrofe for kvinder da abort var illegalt og sku' ud på det helt sorte marked, nogle gange resulterende i legemes-mutilation hos snuskede kvaksalvere. Så blev det lovligt og kvinders sundhed steg.

De højreorienterede er ved at grave en kløft imellem 2 folk i danmark og jo større de gør den kløft, jo større spændinger vil der komme. Og større spændinger vil føre til større og alvorligere konflikter.
Så samlet set er partierne ved at gøre danmark til et farligere land at opholde sig i.

For at få fred skal der gensidig respekt/forståelse til og det er ikke det de lægger for dagen nu. Nu er det istedet arrogance og "vi bestemmer, så hold jeres kæft hvis i er Uenige".
Det er præcis som israel-palestina konflikten; jo mere aggresive israel er for at udrydde palestina, jo farligere er det at være israeler. Jo mere venstre vil bestemme, jo mere magt skal de bruge for at undgå optøjer fra folk der ikke vil bestemmes over. Tvang er ikke vejen frem, men deres fanatiske iver efter at vise hvor gode de er til det der børnehave med at sidde i regering, gør at de ikke tænker rationelt.

Denne tråd viser det jo iøvrigt tydeligt. Woody vil brænde Lene E i helvede og fonky synes ikke hun får nok kiks til kaffen.
Der er lagt op til konflikt, had og ballade. Det var der ikke før de ville lukke staden, så man skal vist være lidt naiv for at tro alting bli'r ih-så-åh-så glansbillede agtigt når staden er 'væk'.

"Nu skal vi rydde op", si'r de og tror de bare kan komme i en bulldozer og få folk til at makke ret.
Well, vi ved jo alle hvordan det ender for diktatorer og diktatur stater; De bli'r altid halshugget til sidst [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Dialog er den eneste vej frem, men højreorienterede er for selv-centrerede til at ku' forstå den slags. Statsministeren er pisseligeglad med de mennesker der bor på staden. For ham handler det kun om hvor mange penge der kan tjenes på skruppelløs ejendomshandel.

Det vil formentlig i sidste ende udvikle sig til en kamp mellem 'herrefolket' og dem på gulvet. Alting idag bli'r jo gjort op i penge og staden er en guldmine mener de. Det kommer før alt andet.
Men den slags ender altid galt. Det har det gjort altid og det vil det gøre altid [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Læste Lene Espersens forslag i Politikken idag [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] det ser ikke godt ud.

Udover de vil gavne Christinia med mulighed for sports aktiviteter kultur, kloak system og alm. ejer bolig forhold, så vil e lave flere razzia, bulldooze pusher street patruljere i området omkring Christiania med narkohunde, stoppe folk på gaden og i biler, og gå efter brugerne ligesom de gør i Sverige !!

Jeg kan ikke helt forstå hvor de vil hen med deres udspil når de snakker om mulighed for sports aktiviter og kulturelle samlings punkter, såvidt jeg ved findes der både en fodbolds bane, og mulighed for at leje kanoer så man kan palde rundt i Refahale Søen. Udover det findes der vist et PAR teatre, og massere af spille sted, jeg tror ikke en bydel kan blive mere kulturel !

Nu er det så man tænker at det måske ikke er kultur nok for de borlige mappe dyr i stive jakkesæt og fin lille puddel hund, men de kvæler en masse kreativitet og en masse individualisme, var det ikke meningen at et parti som V skulle være liberalt ?

Jeg er klar til at bruge den spinkle fysik jeg har til at modstå Regeringens buldoozer, hvis de vil ha kamp så får de kamp, og jeg er 100% sikker at jeg ikke er den eneste som tør gribe til magt ovefor politiet/regeringen hvis de gør hvad de siger.

BEVAR CHRISTIANIA !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selfølgelig bliver der da kamp.Jeg kan huske i går aftes da jeg hørte den syge nyhed,tænkte jeg bare:Nå,så må man altså til at bruge fornuften og finmotoriken.Hvis de tror at de får stoppet noget med det der er de dumme.
Det er utroligt at de ikke har lært noget af de sidste 30 år.

I USA kan man se hvad vej det går.Folk holder IKKE op med at bruge og købe.Utroligt. [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Medlem

Bevar Christiania !

Der kan downloades en PDF fil så man kan indsende sin underskrift til bevarelse af fristaden. !

Edit:

Billede

[ 07 Maj 2003: Besked ændret af: poke-1-kenobi ]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Nu er det jo klart at der ikke er nogen politikere der tror at det kan lade sig gøre at stoppe hash-markedet. Men Christiania er en torn i øjet på mange.
Jeg vil opfordre til at slå koldt vand i blodet, for det er ikke første gang man forsøger at nedlægge Christiania.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hmmm det er sq surt...

Jeg hørte også Lene E i nyhederne igår, sige at staden er " En torn i øjet på mange" som Dankdawg også siger... Men seriøst pusherne fra staden rykker sq da bare et andet sted hen og laver "pusher stræde" i stedet... I en lille skummel gyde samn med alle hero pusherne... Hvad er så bedst? Siden Venstre styrer landet er det sq blevet USA 2... Fucking Fogh som vil være wannabe Bush...

Man hører sq snart ik om andet om dårlige ændringer i landet... Næ vi sku fandme have Nyrup tilbage!

Medlem

Geografisk sted: Århus
Har de jord i hovedet? tror Lene E og Co. virkelig at hvis de lukker christiania holder folk op med at ryge hash [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
Hvis folk ikke kan få det der vil de være nødsaget til at opsøge pushere ude i byen som ikke er underlagt den regel om ingen hårdre stoffer....
når så Mikkel på 15år skal have et par gram hash så bliver han samtidig tilbudt et gram amfetamin, skulle det være meget bedre [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Men jeg tror nu aligevel aldrig at de får staden lukket, hvis de prøver kan christianitterne ihverfald regner med at jeg vil være på pletten

Legaliser NU!!!!!!!!!

[ 07 Maj 2003: Besked ændret af: Mr.Weedfield ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
jeg thor også det lykkes dem at lukke staden.

jeg er sådan set lige glad og de lukker eller ej cannabis bliver ikke mere ulovligt af den grund,

jeg kan stort set ikke li deres livsfilosofi så jeg gå lidt og håber på at de ryder det hele sådan at vi kan alle kan få nogle flere skatte penge i statskassen.

og hvordan kan det være at de kan tro at de har deres egen love og at resten af samfundet kan rende dem noget så grusomt, jeg er også sikker på at de har deres egne love bag pik tråden i græve men derfor skal resten af samfundet ikke indrette sig efter en lille minoritets gruppe der thor de er noget særligt..

ned med staden og den communiske grobund
og (fri hash) til hele folket istedet for, evt i stil med cannada og holland

Medlem

Udover det så støtte Ole Espersen en legalisering af hash har jeg lige set i nyhederne, de viste i indslaget at han i starten af firsen gik aktivt ind i kampen med Christiania og hash, han havde bla. været med til at øge politiets bugdet så poltiet har kunne gøre en større indsats.

Dog mener manden idag at der stadig er ligeså mange folk som ryger hash, og handler er ikke blevet mindre, han mener penge kunne bruges på behandling i stedet. !

@Nostalic

Jeg ved ikke hvorfor du har så ondt i røven over den forsamling mennesker som bor ude på staden, der er sku andet end bare hash handel derude, der er så meget kunst og frirum fra resten af københavn at det ville være synd for de par skatte kronor du kan støve op der.

Junior medlem

Geografisk sted: CPH 4:20
Har ikke været online her i mange måneder efterhånden , men da jeg hørte de sindsyge forslag regeringen har kørende , mente jeg det var på tide at vende tilbage.

NU MÅ DE SKU STOPPE med deres BS , det lyder som om de allesammen er vildt hellige og alle andre bare er fyfy-slemme.
Hvor kunne det være godt hvis en eller anden havde noget på dem , feks at de selv havde røget en J i deres ungdoms NORMALITET.

Det er for langt ude , jeg håber virkelig på at det ikke er ment seriøst ligesom så mange gange før. De skal stå og knurre lidt og puste sig om "se hva vi kan"

Men hvis det kommer så vidt , så kan Christiania regne med mig !!!!!!!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
Så hvis nogen planlægger aktioner eller demonstrationer, count me in !

har virkelig savnet at være blandt normale folk , good 2 b back !

Insane psychedelia user!

Hej wonderer, rigtigt cool at se at du er tilbage, jeg undrer mig fandme tit over hvor der er blevet af gamle medlemmer [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Anyways, her er lige en meget relevant artikel:

Tvivl om penge til Christiania-plan

Dansk Folkeparti vil ikke støtte en forstærket politi-indsats mod hash-handlen på Christiania, hvis det går ud over andre af politiets opgaver.

Partiets næstformand Peter Skaarup er bekymret over udmeldingerne fra Københavns Politi om regeringens Christiania-redegørelse.

Den kraftige intensivering af politi-indsatsen mod fristadens hash-pushere vil kræve mindst 100 betjente hos Københavns Politi, lyder det fra Københavns Politiforenings formand, Richard Andersen.

Det vil betyde, at Københavns Politi må neddrosle deres indsats på andre områder.

"Det er uholdbart, at politiet må nedprioritere andre områder, for at styrke indsatsen mod Christiania," siger Peter Skaarup til Netavisen Infopaq.

Allerede onsdag vil Peter Skaarup stille et såkaldt §20-spørgsmål til justitsminister Lene Espersen (K) for at få et svar på, hvordan ministeren har tænkt sig at gennemføre den forhøjede politi-indsats.

I Dansk Folkeparti er man villig til at give flere penge til Københavns Politi, som i forvejen er hårdt trængt på grund af mange overarbejdsdage efter EU-formandskabet.

"Man ikke bare blive ved med at give politiet nye opgaver, og så forvente at de skal løse dem for de samme penge," slutter Peter Skaarup.

Medlem

Er der nogen der ved noget konkret omkring aktioner/demonstrationer der holdes? Eller venter Christiania bare på at blive lukket ned?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]