Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Godt skrevet!

Medlem

Geografisk sted: Jylland
Rigtig godt skrevet. Specielt kan jeg godt lige pointen om det meningsløse i ideen om et samfund uden stoffer, samt pointen om den risiko vi alle tager (velvilligt endda) når vi færdes i trafikken.

Eneste kommentar jeg har, er at du skriver at lovgivningen imod stoffer skaber et illegalt marked, hvor jeg nok ville mene det var mere rigtigt at skrive resulterer i. Da folk jo stadigt har friheden til ikke at bryde loven.

Apex

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Bortset fra at Dankdawg allerede har postet den i det politiske forum, så er den stadig fed... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem

hej. hermed et link til min kronik om rusmidler og personlig frihed. god læser. http://www.berlingske.dk/kronikker:aid=325262/

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Alle rusmidler kan bruges respektfuldt eller skødesløst. Det er op til hvert et modent, ansvarligt individ at kende forskellen og orientere sig om sine valg og deres konsekvenser

Fed læsning! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Relativistisk båthorn

Billede
[img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Den kan godt tåle at blive postet en gang til.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af big rass:
hej. hermed et link til min kronik om rusmidler og personlig frihed. god læser. http://www.berlingske.dk/kronikker:aid=325262/<HR></BLOCKQUOTE>

Wow.
Dyb RespekT..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus V.
Der er faktisk kommet lidt gang i debatten efter den kronik.

I dag i Berlingske var der et læserbrev, hvor holdningen var at stoffer ikke skulle kunne nydes lovligt. Personen havde den mening, at mange flere ville begynde at tage rusmidlerne så - han henviste til de lovlige rusmidler i dag, alkohol og tobak, der efter hans bedste overbevisning misbruges. Derved koster rusmidlerne også samfundet mange penge. Han mente så, at frigøre rusmidler ville blive en for stor belastning for samfundet.

Den tror jeg ikke på, da øl og tobak i dag tjener flere penge ind til staten i afgifter, end de foresager af udgifter. Det argument holder altså ikke helt. Slå mig hvis mine facts ikke holder... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Jeg er dog tilbøjelig til at give manden ret i, at flere ville begynde at bruge de - i dag - ulovlige rusmidler.

Hvad mener I?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg synes på en måde at det er lidt åndssvagt at skulle have en holdning til noget, når man bare kan kigge på virkelige erfaringer istedet for.

Der er sikkert mange eksempler, men det mest slående er nok at forbruget af hash faldt kort tid efter det blev dekriminaliseret i holland, og forblev på det lavere niveau.

Insane psychedelia user!

@god: Jeg mener ikke at det er det at det er lovligt som gør udslaget, men derimod kulturen, og medierne.

Jeg er ved at læse No Logo som omhandler mærkevarer og hvordan de prøver at sælge sig selv som en livstil - Ikke bare som et produkt.

Og man ser jo i reklamerne, at man bliver sej af at ryge, der er også utroligt meget sex involveret i sprut/øl reklamer, men det er der jo i de fleste.

Så kan i godt kalde mig en commiebastard og sige at jeg skyder skylden på de andre, men hjernevask er nu engang hjernevask, og det er reklamernes formål.

Udover det, hvad med et rusmiddel som cannabis som jo er ulovligt, der er en stor del af befolkningen som ryger det på trods af det. Jeg tror ikke at tallet bliver større af at det bliver lovligt, realiteten er bare at loven ikke duer til noget, de har jo aldrig kunnet argumentere for den anyways, de er jo bare gået i big brothers fodspor [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

[ 03 Juni 2003: Besked ændret af: ~Jensus~ ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]