Nu blive jeg nysgerrig. Hvad gør kviksølv godt for i produktionsprocessen af MDMA? Ikke at vi skal ud i en kompliceret syntese, men bare sådan i korte træk?
Og jeg som går og bekymrer mig om det restindhold der kan være når jeg laver nol. Dét der lyder rigtig usundt.
Kviksølv bruges i et skridt i syntesen af MDMA(og methamphetamin) til at lave en reduktiv alkylering af MDP2P(3,4-Methylenedioxyphenyl-2-propanone) med Al(aluminium)/Hg(kviksølv), men det er ret små mængder der bruges og det er ikke svært at filtrere væk, det kan selvfølgelig godt være nogle af de dovne undergrunds labs ikke går så meget op i det.
Jeg tvivler dog på man behøver at frygte kviksølv forgiftning når man indtager MDMA, der findes også andre syntese ruter som ikke benytter sig af kviksølv til reduktion af MDP2P.
Kan huske jeg engang læste en post på et andet drug forum(drug-forum eller bluelight), om en der havde MDMA med en bismag af metal, hvor de skrev det muligvis kunne være rester fra kviksølv, eller andre metaller, som havde været brugt i syntesen, der forsagede det.
For at rense dit MDMA for rester af metaller kan det opløses i en lille mængde vand, og filtrere det, når opløsningen er filtreret kan du fordampe vandet langsomt for at få MDMA på fast form igen, så skulle metallerne gerne blive i filteret