Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Hej, jeg ved der er et par stykker her inde på psychedelia som er mere eller mindre involveret i buddhisme. Jeg går og prøver på at få kontakt til et buddhistisk kloster som gerne vil tage imod mig da jeg gerne vil blive munk. Nu er det sådan at jeg har ledt med lys og lygte og har intet fundet, så nu er det jeg lige spørger om der er nogen herinde som har en eller anden form for kontakt til et kloster som i kan sende videre til mig.

På forhånd tak - Bøh

hej Bøh
kende godt nok ikke nogen .men lyder som en spænde ide . og jeg vil da ønske dig alt muligt held og lykke på vejen

mvh trold [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

Øh er det seriøst eller hvad?

Dedikeret medlem

Ja det er det, sidder og er igang med at udfylde min ansøgningsskema til KU...og helt ærligt...man kan sku altid blive cand.et-eller-andet....men at tage afsted og blive munk er kun noget man kan gøre een gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Man kan også kun blive blive cand.et-eller-andet een gang...

Hvis du seriøst går og gerne vil være munk, så bliver du det sku ikke herhjemme i DK. Var jeg dig, ville jeg tage et halvt år til Kina, evt på en shaolin munke-skole, hvor man lære den ypperste kampsport og ydmyghed. Hvis du har fået blod på tanden efter det halve år, så tag springet 110%... Det koster ca 50 til 100 dollars om måneden, at bo på sådan en skole. Og jeg kender ikke nogle skoler selv, du direkte kan tage kontakt med. Men et godt gæt, ville nok være at kontakte den kinesiske ambassade...:)

Held og lykke med det...:)

- Rylle

Medlem

SKal du være munk, skal du nok også ligge stofferne på hylden?

Hvad er idéen egentlig med det?
at være anderledes, eller kan du bare ikke lide sex? [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej Bøh

Jeg kunne forestille mig at det ville være en idé at kontakte et af de buddhistiske centre herhjemme. Jeg ved ikke om det er diamantvejs-buddhisme du er specifikt interesseret i, men mon ikke de kan hjælpe dig alligevel selv om det ikke skulle være tilfældet? Jeg vil tro at du dér kan få oplysninger om muligheder både herhjemme og i udlandet. Tag et kig på http://www.buddha.dk.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dem jeg kender, der er buddhistisk involverede, dyrker Diamantvejs-buddhisme, som CI lige har nævnt...

Dedikeret medlem

Det er nu mest theraveda buddhismen jeg er interesseret i, og jeg mener det skam helt seriøst. Venter et opkald fra en i morgen som måske har skaffet mig ind på en af skolerne i bodhgaya i Indien. Og er gået igang med at forberede mig herhjemme, opsiger min lejlighed osv.

Det eneste jeg mangler er en plads på et kloster dernede.

Medlem

Sådan går det når man har taget "lidt" for mange stoffer... jk heh

Hvad vil du få ud af det?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Bøh> Interessant valg. Jeg tror at du er typen som kunne få en masse godt ud af det. Det ville nok ikke være noget for mig.
Hvis du mangler specifik information af nogen slags, kontaktpersoner eller lignende, er jeg sikker på at Rebekka er den rette at spørge. Kontakt hende endelig vedrørende dit valg, hvis du ikke allerede har gjort det.
t3ch> Du har det med at spolere en masse tråde med totalt ligegyldige indlæg. Lad for fremtiden være med at svare, hvis du ikke kan bidrage med noget.

Medlem

Prom> Er blot interesseret i at høre hvad hans visioner/planer er med at blive munk, hvorfor han ønsker det og hvorfor?

t3ch
en godt råd lade vær med at svare på et ? vis ikke du kan komme med nåde godt ,bare et godt råd du til og passe på gvad du skive elle være det ikke langtid før du er væk .....

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
T3ch: Det kunne jo ligesom være Prom kendte Bøh ikk! Bøh, var også en af de første jeg mødte herinde fra... Og jeg må give Prom ret, når han siger at Bøh er nok den jeg kender, der vil få mest ud af det!

Bøh: Du ved altid hvor du kan henvende dig, hvis det ikke går og livet sux osv osv...:) Så skal jeg nok give dig en peptalk og et kram :)

- Rylle

Dedikeret medlem

T3ch> Jeg har (desværre) ikke taget for mange stoffer eller fået en eller anden form for badtrip der har inspireret mig til at vælge den vej.

Prom> mange tak, havde egentlig ikke tænkt på Rebekka, troede hun var mere inde i hinduisme og yoga, men vil helt klart sende hende en mail lige om lidt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Du har sikkert ret i at jeg vil få en masse ud af at tage derned, hvilket også er grunden til at jeg ønsker det. Og når jeg engang føler jeg har lært nok dernede vil jeg da også tage tilbage til Danmark og fortsætte med mine hidtidige planer.

Rylle> Mange tak for din betænksomhed [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]Rigtig venligt af dig, men er skam i godt humør, solen skinner, det er sommer og varmt. Okay det er selvfølgelig også en lidt melankolsk tid nu hvor man skal til at sige farvel til sine venner igennem gymnasietiden, men sådan noget må man jo når gymnasiet er forbi.

Og ellers tak for hjælpen, jeg tror jeg har fundet en kontakt i Bodhgaya som kan hjælpe mig ind på et af de buddhistiske theraveda klostre dernede [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

/hygge

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]