Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg står og skal til Norge om en uges tid, og ville høre om nogen herinde kender til hvilke rettigheder man har, hvis man bliver udtaget til kontrol? Jeg har prøvet det én gang, jeg skulle til Sverige med nogle venner, vi kørte i bil, og tog færgen fra Frederikshavn, og i Göteborg blev vi så kaldt ind til stikprøvekontrol, sandsynligvis på grund af mit udseende(jeg har langt krøllet hår, og den dag var det ikke i hestehale, så det stod ud til alle sider). Hele bilen blev gennemsøgt, og jeg skulle fandme smide ALT tøjet foran en tolder. Jeg overvejede at nægte, jeg vidste at ingen af os havde noget ulovligt med, men ville ikke lave knas i den så mine venner skulle vente mere end højst nødvendigt. Og jeg kendte heller ikke til mine rettigheder. Men denne gang vil jeg nok gøre en hel del vrøvl, hvis det skulle ske igen. Derfor har jeg brug for at kende mine rettigheder i den situation.

Det skal tilføjes at jeg selvfølgelig ikke har tænkt mig at smugle, er til gengæld ude på at gøre livet besværligt for toldere som bruger udseendet som udvælgelsesfaktor til stikprøver!

Håber nogen kan hjælpe [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
-Child

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
Jeg ved de har ret i sverige til at bede dig om at smide tøjet, men har de tænkt sig at kigge op i dit anus SKAL du med på hospitalet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] hehe

for 3 år siden kende jeg en der fik 10 g hash med der op .hved bare ikke hvor hun gæmte det hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af poke-1-kenobi:
Jeg ved de har ret i sverige til at bede dig om at smide tøjet, men har de tænkt sig at kigge op i dit anus SKAL du med på hospitalet [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] hehe<HR></BLOCKQUOTE>

Hvad hvis jeg nægter?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Så anholder de dig og så ryger du med på stationen!

Dedikeret medlem

Du får nok ikke lov til at køre videre hvis det er store mængder [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af N|DK:
Så anholder de dig og så ryger du med på stationen!<HR></BLOCKQUOTE>

Kan man så blive sigtet/tiltalt for noget? Jeg er ret interesseret i at lave så meget ballade som muligt, men helst inden for lovens rammer.

-Child

Dedikeret medlem

Svenskerne har vel også en politivedtægt, og så sigter de dig for et eller andet i den - opløb fx.

Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Svenskerne har vel også en politivedtægt, og så sigter de dig for et eller andet i den - opløb fx.

heh, det kan du tro, og den er så åben af det er en skandale, ved det af meget personlig erfaring(det var det eneste læsestof i 6 timers göteborg fængsel...) men udover det har sverige en terror lov der for den danske til at ligne en vittighed, du har ingen rettigheder hvis du ikke er svensk statsborger, de må holde dig på ubestemt tid, i isolation.

det er selvfølgelig kun noget de gør ved sorte eller venstrefløjsfolk, men det er et lorteland!

btw: jeg har fået internet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nu har jeg været afsted, og det blev overhovedet ikke aktuelt, da jeg ikke blev checket, hverken ud eller hjem. Havde egentlig en plan om at ringe til ambassaderne(den svenske og den norske, bussen kørte gennem Sverige), men fik det aldrig gjort. Men nu er det ligemeget, et stykke tid endnu i hvert fald.

-Child

Dedikeret medlem

måske legede de bare amatør chippendales for sjov

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg har også skullet smide tøjet for tolderne. Jeg var stiv da de stoppede mig i Sverige, så jeg lavede et frækt stripshow for dem. De grinede ikke...

Men noget andet er at det har de lov til. Hvis du ikke vil, kan de enten tage dig med, eller bare nægte dig indrejse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]