Når man stopper med hash, får man pludselig energi, men kan ikke administrere den - man bliver så urolig og ukoncentreret. Her hjælper det at bruge energien, ved slet og ret at være fysisk aktiv, gå eller cykle en masse kilometer i tide og utide, løfte, tage armbøjninger, anstrenge sig, indtil man 'segner' i naturlig træthed.
Nu holder jeg selv igen pause fra hash, Day 14 without, og oplever klart, at min intelligens er steget; endvidere oplever jeg det kendte fænomen, at når jeg har gået en lang tur, - jeg flytter, bærer ting til et andet sted i byen - kan jeg bedre koncentrere mig.
Effekten kommer tit påfaldende dagen efter den fysiske anstrengelse, når jeg også har hvilet mig.
Tænkning som 'udmattelses-strategi': For tiden tænker jeg over så mange og komplekse logiske problemer på én gang, at dét giver psykisk træthed som supplement til fysisk, således, at jeg trods alt kan sove.
Anbefales iøvrigt: De harmløse naturmediciner Calmigen/Modigen, perikum-præparat, fås i håndkøb, er som en 'blød lykkepille' - tror, den øger serotonin-frigørelsen.
Et par af dem om dagen, masser af motion, fokus på praktiske opgaver, måske tilsat bevidst hjernegymnastik angående opgaver af relativ neutral betydning for éns liv - f.eks. matematik, naturvidenskab - programmering, efterretning, systematisering, kategorisering, perspektivering, tegne design af ting, man kan fremstille, you name it, alt muligt praktisk og neutralt.
Det er al den VILJE, som hashen forvirrer, der bliver frigjort i forvirret form - ret den ind på noget, hvor man er NØDT til at fokusere og tænke logisk og praktisk for at opnå bestemte, veldefinerede resultater.
|